Gå til innhold

Høyt blodsukker- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok glukosebelastningtest og fikk beskjed at jeg hadde litt for høyt blodsukker. Jeg har ikke fått svangerskapsdiabetes enda, men må være flink med kostholdet osv. Dere som har hatt høyt blodsukker, fikk dere lov til å gå til termin eller ble dere satt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk akkurat samme beskjeden som deg... Hvis du er flink til å holde deg til legens anbefalinger om mat og klarer å holde blodsukkeret nede så kan du nok gå til termin! Faren er jo at vi kan få et stort barn ettersom vi uten regulert kosthold ville gått og gitt babyen konstant høyt blodsukker! Dette vill bli fulgt opp med ekstra ultralyder.. Jeg er i dag 36+3 og har fått beskjed om at babyen min er helt normal i størrelse.. Men det krever at du er litt streng mot deg selv og for meg, de gangene søtsuget tok overhånd så spiste jeg en halv dr. atkins sjokoladebar... (slankebar) Det er jo ikke direkte sunt å spise det heller, men legen min synes det var en helt suuuper ide ettersom det ikke påvirker blodsukkeret i noen særlig grad! Også fikk jeg jo tilfredsstilt søtsuget :) For meg har det vært det værste... Men vi får jo bare trøste oss med at dette vil gå over så fort bebisen er ute... Lykke til

Skrevet

Hei! Jeg fikk akkurat samme beskjeden som deg... Hvis du er flink til å holde deg til legens anbefalinger om mat og klarer å holde blodsukkeret nede så kan du nok gå til termin! Faren er jo at vi kan få et stort barn ettersom vi uten regulert kosthold ville gått og gitt babyen konstant høyt blodsukker! Dette vill bli fulgt opp med ekstra ultralyder.. Jeg er i dag 36+3 og har fått beskjed om at babyen min er helt normal i størrelse.. Men det krever at du er litt streng mot deg selv og for meg, de gangene søtsuget tok overhånd så spiste jeg en halv dr. atkins sjokoladebar... (slankebar) Det er jo ikke direkte sunt å spise det heller, men legen min synes det var en helt suuuper ide ettersom det ikke påvirker blodsukkeret i noen særlig grad! Også fikk jeg jo tilfredsstilt søtsuget :) For meg har det vært det værste... Men vi får jo bare trøste oss med at dette vil gå over så fort bebisen er ute... Lykke til

Jeg har ikke søtsug i det hele tatt, men har hatt veldig sug etter kjappe karbohydrater. Men spiser veldig sunt i utgangspunktet, mye grønnsaker og proteiner men så har det i tillegg blitt pasta, ris osv. Nå har jeg kuttet det så og si helt ut, innimellom blir det fullkornspasta osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...