Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med nattavvenning og fra i natt av så er det ingen pupp fra legging til iaf kl 6. Hvor mye trenger de på dagtid? Hun er 8 mnd nå.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det er helt umulig å si hvor mye han trenger på dagtid. Han trenger nok så mye som han vil ha :)

Det er avhengig av hvor mye han vanligvis dier om natta, og hvordan nattavvenningen går/gikk, så det kan hende han vil ha oftere eller die lenger - i en kort eller lang periode fremover.

Var det et passe vagt svar? :)

Skrevet

Jeg fikk til svar fra helsesøster at generell guideline er ca 5-6 dl mm/mme per dag i den alderen.

Hvordan man nå skal vite hvor mye det egetlig kommer ur de alt slappere brystene, hehe...

Skrevet

Jeg fikk til svar fra helsesøster at generell guideline er ca 5-6 dl mm/mme per dag i den alderen.

Hvordan man nå skal vite hvor mye det egetlig kommer ur de alt slappere brystene, hehe...

Ja, det var derfor svaret mitt var litt vagt også :) Svaret er jo at barnet må få så mye det vil, og at hvor mye/ofte det vil si varierer med barnet og med hvor mye annet det spiser. Barn på denne alderen sier som regel i fra, så om hun virker fornøyd om dagen, vil sove om natta og spiser en del fast føde uten å få treg mage av det så er det nok fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...