7569 Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Holder på med nattavvenning og fra i natt av så er det ingen pupp fra legging til iaf kl 6. Hvor mye trenger de på dagtid? Hun er 8 mnd nå.
lillenims Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Det er helt umulig å si hvor mye han trenger på dagtid. Han trenger nok så mye som han vil ha Det er avhengig av hvor mye han vanligvis dier om natta, og hvordan nattavvenningen går/gikk, så det kan hende han vil ha oftere eller die lenger - i en kort eller lang periode fremover. Var det et passe vagt svar?
Kanelbulle Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Jeg fikk til svar fra helsesøster at generell guideline er ca 5-6 dl mm/mme per dag i den alderen. Hvordan man nå skal vite hvor mye det egetlig kommer ur de alt slappere brystene, hehe...
lillenims Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Jeg fikk til svar fra helsesøster at generell guideline er ca 5-6 dl mm/mme per dag i den alderen. Hvordan man nå skal vite hvor mye det egetlig kommer ur de alt slappere brystene, hehe... Ja, det var derfor svaret mitt var litt vagt også Svaret er jo at barnet må få så mye det vil, og at hvor mye/ofte det vil si varierer med barnet og med hvor mye annet det spiser. Barn på denne alderen sier som regel i fra, så om hun virker fornøyd om dagen, vil sove om natta og spiser en del fast føde uten å få treg mage av det så er det nok fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå