Gå til innhold

Hvorfor er det billiger å fly til utlandet, enn å ta fly for å besøke familie i norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Har jo ikke råd til å besøke søsken.

fly til bergen kan bli 11 000.

Og til Allta minst det samme.

Men fly til spania: 2-3000

Fortsetter under...

Skrevet

nå er det jo ikke så veldig mye kortere å fly til Alta enn til sydeuropa. Men årsaken til at det er dyrere er to ting. En ting er at avgiftene i Norge er skyhøye, og dermed blir billettene dyrere. Men det viktigste er tibud og etterspørsel. Det er rett og slett for få som flyr disse flightene og da blir prisene ekstremt høye.

Skrevet

Skal man til Europeiske land, så leter man bevisst etter billige turer og innretter seg litt mer etter når disse går. Skal man til Norge, er det gjerne for ei bestemt helg, og gjerne vet man ikke om det så lang tid i forveien. Ergo er man helt og holdent "avhengig" av og kjøpe turer på bestemte dager og ikke like fleksibel til og reise etter "lavpriskalender"...Meld deg på nyhetsbrv på Norwegian og SAS;- så skal jeg love deg du får mange tilbud om rimelige innenlandsturer også,- så er det opp til deg om du kan reise NåR det er billig.

Eller du kan prøve motsatt. Bestem deg for en dag du "vil til Spania" og en dato for retur...BInd deg til avreise på den ene datoen og hjemreise på den andre,- også let priser..Blir ikke like billig da,- skal jeg love deg.

Fleksibilitet er stikkordet for billige turer

Skrevet

Å fly i nord-Norge er sinnsykt dyrt. Det er fÅ ruter som gÅr og det er minimalt med billige billetter.

For meg er det faktisk bÅde billigere og raskere Å kjøre 60 mil enn Å ta fly.

Skrevet

Det er fordi det ikke er nok konkurranse til de fleste flyplasser i norge...

Skrevet

Til Alta kan jeg finne fly fra under 1000 kr en vei, samme til Bardufoss. Narvik og KIrkenes til under 800, Bodø til 500...

Da er det avreise fra Trondheim,- ikke den billigste flyplassen og reise fra (det er Oslo)...Tror det er ganske "snittpriser" herifra.....

Det var ett søk, hos et selskap. Og jeg så selvsagt ikke på NåR disse rimeligste fly gikk, eller på hvilket dager. Men det gjør man vel heller ikkenår man finner de aller billigste turene til f.eks Spania, som var nevnt lenger oppe....

Annonse

Skrevet

Til Alta kan jeg finne fly fra under 1000 kr en vei, samme til Bardufoss. Narvik og KIrkenes til under 800, Bodø til 500...

Da er det avreise fra Trondheim,- ikke den billigste flyplassen og reise fra (det er Oslo)...Tror det er ganske "snittpriser" herifra.....

Det var ett søk, hos et selskap. Og jeg så selvsagt ikke på NåR disse rimeligste fly gikk, eller på hvilket dager. Men det gjør man vel heller ikkenår man finner de aller billigste turene til f.eks Spania, som var nevnt lenger oppe....

Man flyr ikke til Narvik, men til Evenes som ligger mellom Narvik og Harstad. Med *Norwegian kan man finne billetter til og fra Eve - Gardermoen til ca 500kr. å fly fra Evenes til utlandet er usansynlig dyrt, da man må ta turen via Gardermoen og i de fleste tilfeller også overnatte eller vente en hel dag der. Så det er ikke billigere å fly til utlandet om man bor i nord.

Skrevet

Med en familie på 5 :)

HI

Jeg skal ikke reise noen sted. Men syns det er så rart.

Søstra mi bur i finnmark. Og jeg vil at hun med familie skal komme på besøk når baby kommer, til dåpen, og generelt.

Skrevet

En slektning av meg skulle fly fra Tromsø til Oslo. Han fant ut at det var billigst å fly via London...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...