Blomsterpiken12 Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er i uke 33. I de siste dagene har jeg våknet mye om nettene pga smerter nederst i livmoren/underlivet, de går hele veien rundt så jg kjenner de i ryggen og hoftene også. Minner veldig om menssmerter! De er konstante så det er nok ikke rier, kan dette være modningssmerter? Noen som vet ? Kjenner ikke noe til disse smertene på dagen, da er jeg plaget med kraftige kynnere.. Phjuuuh
turbooglykkelig Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Jeg vet ikke helt hva det kan være, men er i samme klubb som deg... Er 33+4 i dag, og har hatt on-and-off maserier siden uke 30... Masse kynnere i tillegg, og murringer og smerter i rygg og mage selv når jeg ikke har disse maseriene. Har vært på føden tre ganger siste to uker, men hver gang er konklusjonen at jeg er umoden og ingen tegn på åpning.... Er sliten og ganske lei, men det er selvfølgelig best om han ikke kommer nå!!
Blomsterpiken12 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2012 Huff, det er ikke noe greit når man blir plaget:/ Også klarer jeg jo ikke å la være å tenke på at fødselen kanskje er på tur... Men hva mente de på føden da? At det er noe på gang, eller..?.. Kjipt å gå rundt sånn, man blir jo rimelig lei.
turbooglykkelig Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 På føden har de bare konkludert med at jeg ikke er moden. Livmorhalsen er ca 5 cm og ingen nebbing, UL viser heller ikke tegn til åpning og baby har det bra. De vil at jeg skal komme inn så fort det tar seg opp, selv om det skulle vise seg å være flere falske alarmer! Om fødsel kommer igang nå, vil de gi meg Bricanyl i drypp (mener jeg de sa...) som kan roe ned riene. Det de sa jeg kunne gjøre selv er å ta to paracet når det tar seg opp litt, og lørdag kveld roet det ned riene litt. Ingen vet, fødsel kan komme igang i natt - eller en uke etter termin... Jeg tar det så rolig jeg kan, og håper han blir en god stund til. Men samtidig håper jeg ikke det blir så veldig mange flere runder med rier av slik styrke at jeg må dra til sykehuset, før det setter igang....da vil jeg heller at han kommer litt tidlig....enda så egoistisk det er... Blir jo litt desperat! Vi får følge hverandre litt hvor skal du føde? Jeg skal til Ahus, bor like ved - heldigvis! Forrige fødsel gikk unna på 2 timer fra første rie!
Blomsterpiken12 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2012 Åh så spennende, men må jo håpe de holder seg i magen litt til ja Kjenner til den desperate følelsen.. Håper virkelig ikke jg må gå over termin, men samtidig vill jg jo ikke at hun skal komme nå! Vanskelig dette:) Er i uke 33, så babyen bør vel helst ikke komme før tidligst 37? Man blir jo så sliten av alle kynnerne, soving om natta er jo nesten bare å glemme:/ Jeg skal føde i Fredrikstad, bor i Moss så vi har en liten halvtime å kjøre:) 2timer sier du?;0:) åh shitt, det er rask fødsel! Bra du har sykehuset såpass nært
turbooglykkelig Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Ja, det gikk unna da gitt Fra 4 cm til full åpning på 20 minutter! Slike fødsler er vel absolutt ikke å anbefale, men min var veldig fin og måtte ikke sy et eneste sting! Var nok litt heldig der, ja!
tonesnupp Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er i uke 33. I de siste dagene har jeg våknet mye om nettene pga smerter nederst i livmoren/underlivet, de går hele veien rundt så jg kjenner de i ryggen og hoftene også. Minner veldig om menssmerter! De er konstante så det er nok ikke rier, kan dette være modningssmerter? Noen som vet ? Kjenner ikke noe til disse smertene på dagen, da er jeg plaget med kraftige kynnere.. Phjuuuh hei jeg er bare i uke 27 men ble lagt inn på sykehus på grunnlag av samme smerter som du beskriver. da hadde livmorhalsen begynt å bli kortere som er tegn på tidlig fødsel. ble satt på lungemodning med engan, men det er fordi jeg er så tidlig i svangerskap, og fikk beskjed å holde senga. jeg ville ringt føde hvis jeg var deg åbeskrevet smertene, så får du beskjed om de vil undersøke deg. har ikke modningen satt i gang sender de deg hjem i gjen så det er ikke skummelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå