Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Del Skrevet 21. februar 2012 Opp 9 kg i uke 23... Blæh...Allerede mye væske og hovner opp i hender og føtter. Ser ikke ut i grunn...Er glad i mat og spiser godt... Kanskje for godt, men man kan jo ikke gå og være sulten hele tiden?? Jeg spiser stort sett sunt, det er vel mengden som gjelder.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilu87 Skrevet 21. februar 2012 #2 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg har gått opp 13, er i uke 25... Sliter på selvfølelsen at jeg går opp alle disse kiloene, jeg brukte nemlig 18 mnd på å gå ned 20 før jeg ble gravid. Og nå er det bare 7 kg igjen til "toppen". Pass på at du drikker nok, det hjelper visst på vannsamling i kroppen. Pass også på at om hender og føtter er hovne hele tiden *kan* det være symptom på svangerskapsforgiftning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144018841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #3 Del Skrevet 21. februar 2012 Det går fort av ! mesteparten er jo bare vann. Spis godt og kos deg. Er ikke noe grunn å tenke på vekta i disse tider. Pass bare på at du ikke hiver begrensningsløst innpå med brus og sjokolade. Det er disse kiloene som blir vanskerlig å ta av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144018890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BABY-JENTE Skrevet 21. februar 2012 #4 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Signerer her... Vi har ikke vekt hjemme, men jeg hadde gått opp 5,6 kg hos jordmor i uke 17, og nå er jeg i uke 20 og vet med sikkerhet at det har sneket seg på flere kg siden sist. Gruer meg til å veie meg! Til de som sier at alt går fort av: det er ikke sikkert. Jeg brukte mange måneder på å ta av 16 kg sist gang, og det var noen kjedelige måneder. Jeg var lubben uansett hvor lange turer jeg gikk hver eneste dag, og uansett om jeg var streng med kostholdet. Hardtrening på sats gjorde heller ikke for mye for meg. Det som til slutt gjorde at jeg begynte å merke det på vekta, var en diett jeg fikk på Balder klinikken i Oslo. Den kosta meg flere tusen kroner bare på veiledningen, og gjorde meg i superdårlig humør. Jeg fikk ikke spise noe frukt, melprodukter, godteri, kunne bare spise visse typer grønnsaker, kjøtt og fisk... Dette sporet litt av. Poenget mitt var egentlig bare å syte litt. Ikke gøy å føle seg feit... Prøver å si til meg selv at så lenge jeg ihvertfall holder meg i fysisk god form ved å trene 2 ganger i uken, så skal jeg være fornøyd. Men for å være ærlig, jeg setter ikke pris på alt dette fettet (har ingen ødemer enda)!!! Endret 21. februar 2012 av BABY-JENTE Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144019492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #5 Del Skrevet 21. februar 2012 Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144019558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
OssTre<3 Skrevet 21. februar 2012 #6 Del Skrevet 21. februar 2012 Det er godt og se at det er flere i samme båt! Jeg spiser som vanlig, og bedre, har kuttet ut brus, snop og chips, unner meg litt av og til, ellers går det i sunn mat, men jeg går opp og opp i vekt, ti kilo på to mnd!!! Totalt litt over 20 kilo til nå:,( Men ikke noe jeg kan gjøre til eller fra så får håpe på det beste etter svangerskapet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144019652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 21. februar 2012 #7 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Er det noe å lure på da? Det er nå engang sånn at de kaloriene man dytter inn og som ikke blir forbrent, de omdannet seg til fett og man legger på seg. Man skal i gjennomsnitt kun spise 500 kalorier mer om dagen når man er gravid, dette er ikke mye. Jeg harlett for å legge på meg til vanlig og legger også derfor lett på meg som gravid. Er i uke 27 nå og har lagt på meg 14kg, regner med at dette dobbler seg innen jeg har født. Har i de to andre svangerskapene lagt på meg 31kg og 27kg, har klart å gå ned nesten alt begge gangene, men dette går ikke av seg selv. Det krever selv disiplin på hva du spiser og hvor mye du beveger deg. Så at man ammer av seg babykg er bare tull, de må slankes bort slik som alle andre kg. Og det er ihvertfall ikke sånn at hvis man har lagt på seg av godis og brus så sitter kg bedre, kg er like vanskelig å miste uansett om du har spist salat eller sjokolade;) Endret 21. februar 2012 av 2ne-lill Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144019752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 21. februar 2012 #8 Del Skrevet 21. februar 2012 Pass på at du drikker nok, det hjelper visst på vannsamling i kroppen. Pass også på at om hender og føtter er hovne hele tiden *kan* det være symptom på svangerskapsforgiftning. Sammen med høyt blodtrykk, proteiner i urinen og hodepine så kan det være tegn på sv.forgiftning ja. Ødemer alene er veldig normalt å ha i sv.skapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144019779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #9 Del Skrevet 21. februar 2012 Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Er det noe å lure på da? Det er nå engang sånn at de kaloriene man dytter inn og som ikke blir forbrent, de omdannet seg til fett og man legger på seg. Man skal i gjennomsnitt kun spise 500 kalorier mer om dagen når man er gravid, dette er ikke mye. Jeg harlett for å legge på meg til vanlig og legger også derfor lett på meg som gravid. Er i uke 27 nå og har lagt på meg 14kg, regner med at dette dobbler seg innen jeg har født. Har i de to andre svangerskapene lagt på meg 31kg og 27kg, har klart å gå ned nesten alt begge gangene, men dette går ikke av seg selv. Det krever selv disiplin på hva du spiser og hvor mye du beveger deg. Så at man ammer av seg babykg er bare tull, de må slankes bort slik som alle andre kg. Og det er ihvertfall ikke sånn at hvis man har lagt på seg av godis og brus så sitter kg bedre, kg er like vanskelig å miste uansett om du har spist salat eller sjokolade;) Haha man må spise innmarri mye salat på 9 mnd for å gå opp 20 kg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 21. februar 2012 #10 Del Skrevet 21. februar 2012 Eg er imponert over kor ekle enkelte er i kommentarene sine. Eg anser dette for å være ei gruppe for støtte, samhold og ein plass å dele erfaringer. Om ein føler for å kritisere og se ned på andre, så ta ein tur på kranglesida. Alle er ikkje like, og kvar og ein kan kun snakke for seg sjøl. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 21. februar 2012 #11 Del Skrevet 21. februar 2012 Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Jepp du har vært heldig. Problemene kan være at man eksempelvis går og er kvalm og leter etter den ene smaken som skal ta bort dette eksempelvis. Eller får fordøyelsesproblemer med normalt kosthold med grønnsaker og fiber. Jeg hadde begge deler. I tillegg blir det mye stillesitting på vinteren, spesielt for oss som er sykemeldte og kvalme - klarer knapt å slepe seg opp på kjøkkenet. Har ikke spist veldig mye mer enn normalt, og spiser særdeles sunt - men kroppen reagerer også annerledes på mat akkurat i svangerskapene mine enn til vanlig. Er normalt i veldig god form, med bmi på 21, og gode vaner, men akkurat svangerskapene går til h..... Akkurat som kroppen bare klikker. Ordner seg alltid når jeg har født heldigvis. Så jeg skal love deg det er lett å legge på seg 20-30 kg! Og nei, jeg drikker ikke brus, er ikke spesielt glad i fastfood eller potetgull, så noen er bare annerledes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 21. februar 2012 #12 Del Skrevet 21. februar 2012 Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Er det noe å lure på da? Det er nå engang sånn at de kaloriene man dytter inn og som ikke blir forbrent, de omdannet seg til fett og man legger på seg. Man skal i gjennomsnitt kun spise 500 kalorier mer om dagen når man er gravid, dette er ikke mye. Jeg harlett for å legge på meg til vanlig og legger også derfor lett på meg som gravid. Er i uke 27 nå og har lagt på meg 14kg, regner med at dette dobbler seg innen jeg har født. Har i de to andre svangerskapene lagt på meg 31kg og 27kg, har klart å gå ned nesten alt begge gangene, men dette går ikke av seg selv. Det krever selv disiplin på hva du spiser og hvor mye du beveger deg. Så at man ammer av seg babykg er bare tull, de må slankes bort slik som alle andre kg. Og det er ihvertfall ikke sånn at hvis man har lagt på seg av godis og brus så sitter kg bedre, kg er like vanskelig å miste uansett om du har spist salat eller sjokolade;) Haha man må spise innmarri mye salat på 9 mnd for å gå opp 20 kg Ja, men det skal faktisk ikke så veldig mange grove brødskiver med leverpostei til for å gå opp det samme for noen av oss, selv om det er veldig lett og greit for deg så bør du tenke litt før du sårer oss andre som kanskje sliter. Vi som ikke spiser snop og brus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #13 Del Skrevet 21. februar 2012 Er da virkelig ikke min intensjon å såre noen. Har vært smålubben med en 5-6 kilo for mye siden jeg var 14 jeg. Men akkurat i svangerskap har jeg sluppet billig unna med å pakke i meg tusenvis av kalorier hver dag, sitti på rumpa å sett unge mødre med unntak av en liten tur nå og da bare gått opp en 5,6,7 kg. Slik var min mor og mormor også. Så ligger kanskje noe der. Slår meg bare til ro med at folk er forskjellige jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerpote Skrevet 21. februar 2012 #14 Del Skrevet 21. februar 2012 500 kcal mer i døgnet er faktisk en hel ekstra middagsporsjon da Jeg har ikke fått med meg at vi skal spise så mye mer når vi er gravide, kun en ekstra brødskive og et glass melk etc. Jeg har lagt på meg 7-8 kg til nå og er i uke 25? Litt usikker. Bim har endret tellemåten, og jeg ble flyttet fram ca en uke på ul For min del legger jeg på meg i rasende tempo når jeg er gravid OG spiser USUNT. Det er som om kroppen suger til seg alt av mettet fett og sukker iallefall. Jeg kan spise mye mer av hva jeg vil når jeg ikke er gravid Det hjelper vel heller ikke at jeg har sluttet å trene... Men la på meg 23 kg sist, og har ikke tenkt til det nå. Så har vel ikke gått opp alt for mye. Til deg som lurer på hvordan det er mulig; vel, folk er forskjellige enkelt og greit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 21. februar 2012 #15 Del Skrevet 21. februar 2012 Ja nå tror jeg ikke at du forstod helt hva jeg mente med det jeg skrev. Du skriver i et innlegg lenger opp at "de kg man legger på seg av brus og sjokolade er mye vanskeligere å bli kvitt enn de man har lagt på seg av annen mat". Og det er jo f int hvis du tror det, men realiteten er jo at de kg man har til overs er like vankelig å gå ned enten du har spist salat eller godis. Skjønner ikke hvordan det går ann å legge på seg så mye annet enn det som er vann og baby . Forbrenningen skal jo visstnok være ganske mye høyere i svangerskapet også. Lurer veldig på hvorfor enkelte sitter igjen med 20 kg "babyfett" når de har vært kjempeflinke til å trene og spise sunt. Kanskje jeg bare har vært heldig... Er det noe å lure på da? Det er nå engang sånn at de kaloriene man dytter inn og som ikke blir forbrent, de omdannet seg til fett og man legger på seg. Man skal i gjennomsnitt kun spise 500 kalorier mer om dagen når man er gravid, dette er ikke mye. Jeg harlett for å legge på meg til vanlig og legger også derfor lett på meg som gravid. Er i uke 27 nå og har lagt på meg 14kg, regner med at dette dobbler seg innen jeg har født. Har i de to andre svangerskapene lagt på meg 31kg og 27kg, har klart å gå ned nesten alt begge gangene, men dette går ikke av seg selv. Det krever selv disiplin på hva du spiser og hvor mye du beveger deg. Så at man ammer av seg babykg er bare tull, de må slankes bort slik som alle andre kg. Og det er ihvertfall ikke sånn at hvis man har lagt på seg av godis og brus så sitter kg bedre, kg er like vanskelig å miste uansett om du har spist salat eller sjokolade;) Haha man må spise innmarri mye salat på 9 mnd for å gå opp 20 kg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerpote Skrevet 21. februar 2012 #16 Del Skrevet 21. februar 2012 Mine 23 kg forsvant av seg selv i løpet av 6 mnd med amming de iallefall, selv om jeg spiste minst 200 gram sjokolade HVER dag dette halve året Kroppen var imidlertid dvaskere enn før svangerskapet da :/ Men det gikk seg til da jeg begynte å trene og spise sunt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 21. februar 2012 #17 Del Skrevet 21. februar 2012 Mine 23 kg forsvant av seg selv i løpet av 6 mnd med amming de iallefall, selv om jeg spiste minst 200 gram sjokolade HVER dag dette halve året Kroppen var imidlertid dvaskere enn før svangerskapet da :/ Men det gikk seg til da jeg begynte å trene og spise sunt Så fint for deg da, da var du jo heldig! Er desverre ikke sånn for de aller fleste andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus_86 Skrevet 21. februar 2012 #18 Del Skrevet 21. februar 2012 Er 25+5 idag og fant ut at jeg har gått opp 5 kg på 4 uker. Sjokka ja! Hehe. Er vel 10-11 kg tilsammen nå fra første kontroll. Men tar det ikke så tungt. Jeg har måttet spise mye for å holde kvalmen i sjakk i starten, og spiser regelmessig nå for å unngå blodsukkerfall. Regner med at det går fort av igjen etterpå med amming og trilleturer Skal jo kose seg litt også, så lenge det ikke blir for mye av det gode. Har også hørt mange som rett og slett eser ut pga hormoner og ikke kan NOE for det selv, så man skal ihvertfall ikke dømme hverandre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 22. februar 2012 #19 Del Skrevet 22. februar 2012 Jepp dette er nok MEGET individuelt!!!!!! I mitt forrige sv skap la jeg på meg 4kg på to dager..... JA det var vann. JA jeg hadde sv skapsforgiftning. Men NEI kg'ene rant ikke bare av igjen rett etter fødsel... Jeg gikk opp 35 totalt, og det tok meg 3 år å få av alt igjen. Og det var et sinnsykt slit for hvert eneste 100 gram... I ammeperioden gikk jeg opp i vekt i tillegg, så da jeg hadde ammet i 10 mnd, ble jeg og fastlegen enige om at nå var det nok lurest å slutte, så jeg kunne begynne å slanke meg. For man kan ikke slanke seg når man ammer. Man kan kun spise sunt. Men det å spise sunt var ikke nok for meg. Jeg gikk like fullt opp i vekt. Da jeg sluttet å amme, begynte jeg endelig å gå saaaakte ned i vekt. Etter en tid var jeg hos gynekolog til sjekk, og fikk der påvist pcos og insulinresistens. DETTE er det som gjør at jeg legger på meg bare jeg ser på (spesielt) karbohydrater. Dette ante jo jeg ingenting om.. Og det viste seg at hormonene mine var helt på tur... Så JA jeg legger på meg mye lettere enn mange andre (men det er nok flere enn meg som gjør det), så dere som er så heldige å ikke legge på dere "av ingenting", vær så snill å bare nyt det, men likevel ha i tankene at det er ikke alle som er like heldige, og vi blir naturligvis også mer redd og opptatt av vektoppgangen vår i sv skapet. For desverre (ihvertfall for meg) er det jo ofte slik at vi som legger mye og lett på oss i sv skapet, vi er de som heller ikke går ned i vekt automatisk av å amme. Jeg er foreløpig fornøyd med vektoppgangen i dette sv skapet. Er 25+3 og har gått opp 8.5kg med dagens veiing. MEEEEN har gått opp 1.3kg de siste 4 dagene, og ser og vet det er vann. Men aner IKKE hvorfor. Har ikke spist noe særlig salt mat (da jeg er ytterst forsiktig med dette), Så nå blir jo jeg nervøs da, for err livredd for at !det nå skal starte slik det gjorde sist" For da rant kg'ene på på slutten av sv skapet... Uff jeg må som vanlig bare gjøre alt jeg kan for å forhindre det, og samtidig spise nok og riktig for lille gullet i magen. For han er tross alt det viktigste! Så til alle dere andre som også går lett opp i vekt: Vi SKAL klare å ta det av etter fødsel, og fram til det får vi prøve å bare gjøre vårt beste og godta det så godt vi kan, og kose oss med tanken på at vi snart får gullene våre i armene våre Ha en fiiiin dag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144020853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 22. februar 2012 #20 Del Skrevet 22. februar 2012 JEG OOOOG!!! Jeg er bare i uke 18... og er gått opp 8 (åTTE) KILO!!!!!!! Dette ser ikke bra ut... men de to jeg allerede har gikk jeg opp 30 kilo begge gangene... så begynner belage med på det samme denne gangen. GOdt de forsvinner FORT etter fødselen!!! Bare de siste 5 kiloene jeg må sloss mot hver gang!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BABY-JENTE Skrevet 22. februar 2012 #21 Del Skrevet 22. februar 2012 Er da virkelig ikke min intensjon å såre noen. Har vært smålubben med en 5-6 kilo for mye siden jeg var 14 jeg. Men akkurat i svangerskap har jeg sluppet billig unna med å pakke i meg tusenvis av kalorier hver dag, sitti på rumpa å sett unge mødre med unntak av en liten tur nå og da bare gått opp en 5,6,7 kg. Slik var min mor og mormor også. Så ligger kanskje noe der. Slår meg bare til ro med at folk er forskjellige jeg:) Hvis du ikke har noen intensjon om såre noen, så har jeg følgende oppfordring til deg: tenk mer på hva du sier og hvordan du formulerer deg i teamaer som dette. Det kan vel ikke være så vanskelig å forstå at vektoppgang under svangerskap er et sårt tema for mange?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 22. februar 2012 #22 Del Skrevet 22. februar 2012 gikk opp over 35kg med førstemann jeg. Men kunne for det selv da, spiste ikke sunnt i det heletatt! Sjokolade, McD mat, brus... huff.. angrer sånn på det. Men jeg var vant til at før svangerskapet så kunne jeg spise hva jeg ville uten å legge på meg, veide kun 45 kg (undervektig) så om jeg hadde veid 10 kg mere etter fødselen så hadde det ikke gjort så mye, men jeg veide godt over 65 kg etter fødselen. Har klart å kommet ned på 56 kg 10 mndr etter fødselen. Og nå er jeg gravid igjenn i den 10ende uken og har heldigvis lakt på meg kun 1 kg! har lært på forrige gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. februar 2012 #23 Del Skrevet 22. februar 2012 Mine 23 kg forsvant av seg selv i løpet av 6 mnd med amming de iallefall, selv om jeg spiste minst 200 gram sjokolade HVER dag dette halve året Kroppen var imidlertid dvaskere enn før svangerskapet da :/ Men det gikk seg til da jeg begynte å trene og spise sunt Så fint for deg da, da var du jo heldig! Er desverre ikke sånn for de aller fleste andre. Det kan jeg skrive under på, jeg gikk opp av å gå gravid og gikk opp av å amme, jeg ammet til og med i 2 år... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemosepose Skrevet 22. februar 2012 #24 Del Skrevet 22. februar 2012 Godt det ikke er bare meg... Er pluss 10 kg og er i uke 20... Men jeg bærer dem ganske bra så langt! Gikk opp mye i begynnelsen pga kvalme som kom hvis jeg var i nærheten av å være sulten - derfor ble det spising jevnt over hele dagen! :-) Spiser godt, ikke for usunt, mye nøtter og grovbrød! Blir litt i ovenkant mye melk av ulike slag for tiden, men er det så farlig??? Etter begge forrige svangerskap rant kiloene av før jeg visste ordet av det :-) *liker å kose meg* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
OssTre<3 Skrevet 22. februar 2012 #25 Del Skrevet 22. februar 2012 Er ikke alltid mat som er ett tema for vektoppgang heller! Har alltid trent masse styrke og hadde greit med muskler. Jeg fikk bekkenløsning i uke 11(!!!) og har derfor slitt sånn med smerter at jeg ikke klarer noen form for trening, eneste bekkene mitt makter er en tur rundt tunet to ganger for dagen! Jeg legger lett på meg, så når jeg sluttet og trene så ble musklene slappere og jeg la på meg, uavgengig hva jeg spisete for jeg har alltid hatt ett relativt sundt kosthold! Så ikke kom her å tro at alt skal være så jævla enkelt Lillemin12, og tenk deg om før du skriver om du ikke mener å såre folk.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911708-huff-jeg-har-blitt-s%C3%A5-tjukk/#findComment-144021523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå