Oktoberbaby :-) Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 For å holde kvalmen unna må jeg spise omtrent annenhver time hele dagen, pluss et par ganger i løpet av natten. Spiser stort sett brødskiver, eller frokostblanding. Pluss middag da. Herregud, buksene har blitt trangere over rompa på bare noen dager, hvordan skal dette gå??! Hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner den akutte sulten blir jeg så kvalm at jeg begynner å brekke meg.. Flere som har det på samme måte? Jeg er bare 7+4..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 jeg har det hekt likt.. har absolutt ikke mistet matlysten. er blitt veldig gla i brødmat. men håper det gir seg litt, hvis ikke kommer jeg til å bli stor!! Har ul neste tirsdag, så da vet jeg hvor langt jeg er på vei men ca 8 +
spissmus89 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 jeg har bare blitt værre... ingen kvalme men har mistet metthetsfølelsen:P kan ete allt og stopper ikke før jeg blir lei! 22+4 i dag:P
Lisse_01 Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Var sånn jeg og. Men nå er matlysten borte
kaklemor Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 For å holde kvalmen unna må jeg spise omtrent annenhver time hele dagen, pluss et par ganger i løpet av natten. Spiser stort sett brødskiver, eller frokostblanding. Pluss middag da. Herregud, buksene har blitt trangere over rompa på bare noen dager, hvordan skal dette gå??! Hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner den akutte sulten blir jeg så kvalm at jeg begynner å brekke meg.. Flere som har det på samme måte? Jeg er bare 7+4.. Jeg spiser hver 2 eller senest 3 time.. Jeg er også blitt glad i brødmat og toast! Bare sunt å legge på seg i svangerskapet tenker jeg;)
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Helt motsatt hos meg. Gikk ned 7 kg de første 24 ukene, var kvalm kostant og spiste små måltider hele tiden. Skjønner ikke hvordan man blir feit av kvalme.
Blabb00 Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Enig med lillemin12.. Skjønner ikke hvordan man blir feit av kvalme.. Er i min 12 uke og har tatt av 5 kg..
Oktoberbaby :-) Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2012 Ja, det er jo helt utrolig at jeg legger på meg av å være kvalm, det er den rareste kvalmen jeg har vært borti. Jeg får en kjempesterk sultfølelse, som gjør skikkelig vondt, og den kommer nesten hele tiden. Hvis jeg ikke spiser akkurat da, blir jeg så uvel at jeg brekker meg. Helt merkelig. I motsetning til omgangssyken da man ikke orker noe nesten, må jeg nå hele tiden ha store brødskiver, bananer, havregrøt og andre ting som metter skikkelig. Rare greier..
Aliss Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Vet akkurat jvordan det føles oktoberbarn 2012! Skulle tro lille i magen slukte alt jeg spiste, at det ikke ble igjen noe til meg haha
Glupsk Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Ja, det er jo helt utrolig at jeg legger på meg av å være kvalm, det er den rareste kvalmen jeg har vært borti. Jeg får en kjempesterk sultfølelse, som gjør skikkelig vondt, og den kommer nesten hele tiden. Hvis jeg ikke spiser akkurat da, blir jeg så uvel at jeg brekker meg. Helt merkelig. I motsetning til omgangssyken da man ikke orker noe nesten, må jeg nå hele tiden ha store brødskiver, bananer, havregrøt og andre ting som metter skikkelig. Rare greier.. Haha så sært! Prøv å kos deg og ikke tenk så mye på det. Er du sulten så er du sulten:)
AnneEileen Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har det på samme måte. Men mener kvalmen kommer på grunn av sulten, så da blir man jo ikke "feit av kvalme", men rett og slett av den uendelige sulten som er der konstant
norskepigen Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Hos meg finnes det ingen bunn.. Har ikke hatt noen form for kvalme, heldigvis, men håper ikke jeg fortsetter med spisingen etter lillegutt er kommet til verden :-/ Sitter faktisk og drømmer om kaker nå :-S
askepott09 Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Godt det er flere.... begynte jo å lure på om jeg har tvillinger..har jo så sinnsykt matlyst. Kvalm-sulten-kvalm-sulten hele dagen lang!! Blæææ
Oppnedx2 Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 For å holde kvalmen unna må jeg spise omtrent annenhver time hele dagen, pluss et par ganger i løpet av natten. Spiser stort sett brødskiver, eller frokostblanding. Pluss middag da. Herregud, buksene har blitt trangere over rompa på bare noen dager, hvordan skal dette gå??! Hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner den akutte sulten blir jeg så kvalm at jeg begynner å brekke meg.. Flere som har det på samme måte? Jeg er bare 7+4.. Jepp... 5 kg opp i uke 12... Sist la jeg på meg 6 kg TOTALT. Mista matlysten i det svangerskapet. Begynt å roe seg bittelitt nå føler jeg, men fremdeles mer matlyst enn før svangerskapet
3 små skatter Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er snart i uke 16 og har ikke gått opp et gram, spiste mest frutk (honningmelon) når jeg var kvalm...jeg gikk ned 20kg før svangerskapet, så jeg passer velig på at jeg ikke går opp mere enn nøvendig nå (maks 5-8kg ifølge jordmor) Kan du ikke prøve å spise litt sunne ting da?
Celcius73 Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Sånn har jeg også hatt det i mine svangerskap. Spiser og spiser, og det er helst karbohydrater som frister...prøver å døyve det med å spise epler og ta noen mandler før jeg brekker meg helt. Salater og frukt gjør meg igrunnen mer sulten.
AnneEileen Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Frukt gjør meg også mer sulten. Det er tydelig at det ikke er det kroppen vil ha. Men jeg har sagt at slik blir det - så jeg trør i meg sinnsyke mengder frukt om dagen, det hjelper på da
spireiutlandet Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 Artig å lese her. Har alltid levd på lavkarbo, men nå som jeg venter,må jeg ha toast til frokost, hvis jeg i det hele tatt skal få i meg noe...spiser enten brød eller rundstykker. Søtsaker og middag frister ingen ting. Rare greier gikk opp lite med de 3 andre, men redd for at det blir annerledes denne gangen ,men men har lov å legge på seg litt syns jeg da, så lenge man ikke er helt usunn, og blir tynget av det! lykke til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Det er ikke farlig å være litt sulten da, må ikke spise noe fordet.
Aliss Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Hvis det resulterer i kvalme om man ikke spiser så MÅ man faktisk spise jo finnes ikke værre enn denne kvalmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå