Gå til innhold

Fall på rumpa!

Anbefalte innlegg

I dag morges var det et tynt islag på veien - og jeg klarte å falle på rumpa! Var ikke så veldig hardt og gjorde i grunn ikke så vondt heller. Klarte heldigvis å ta meg for ganske bra:-) Har litt vondt nederst i ryggen nå, men ikke verre enn at det går helt fint:-) Er i uke 17. Burde jeg ta kontakt med lege? Har ikke kjent tydelig liv i magen etterpå, men det er ikke så unormalt. Kjenner som oftest mest på ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911697-fall-p%C3%A5-rumpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du falt på rompa tror jeg ikke du skal engste deg. Det hadde vært verre om du derimot datt framover.

At du ikke har kjent tydelig liv skal du ikke tenke på. Husk at babyen sover 90 % av tiden.

Hvis du får mer vondt i ryggen bør du kanskje sjekke at du ikke har fått brist i halebeinet, noe som kan skje når du faller på rumpa. Men det høres ikke ut som du har fått det heller, siden du ikke synes det gjorde så vondt :) Brist i halebeinet er som regel veldig smertefullt.

Det går nok helt sikkert veldig bra om det ikke var et hardt fall..tror de fleste som går gravide på vinterstid opplever dette èn eller flere ganger..falt på rumpa selv i uke 17 og det gikk veldig fint :) Kjøpte brodder etter det - og det er helt genialt på vinterføre. Anbefales på det sterkeste, og gjør det nesten umulig å falle. Idag skinner sola og jeg venter på vår som innebærer 0 glatt føre, samt at det ikke ser fullt så rart ut at man går med åpen jakke da magen ikke gjør at de går igjen lengre :P Lykke til videre på glatta!

Ville ikke bekymret meg, da babyen ligger så godt beskyttet.

Jeg datt ned trappa med vaskebøtta i hånden i forrige svangerskap. Slo rumpa og ryggen skikkelig blå. Legen sa at jeg ikke måtte bekymre meg, da det skal mer til for å skade lillen. Legg deg ned, så kjenner du liv etter hvert :-) Er selv i uke 17, og kjenner ikke all verden med liv enda, selv om jeg er tredjegangs :-)

Takk for svar alle sammen!

Var egentlig ikke så veldig bekymret før jeg spurte mr.google til råds ;) Da leste jeg om morkakeløsning og den ene skrekkhistorien etter den andre, google er ikke til å spøke med ;)

Iallefall, jeg slo meg til ro med at det ikke var et veldig dramatisk fall.

Når kvelden kom var det full fart i magen og det har det vært i kveld også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...