Gå til innhold

Flere med barn som er "trege" motorisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er stort slingringsmonn på når babyene skal kunne ditt og datt, men min datter ligger etter på omtrent alt hun skal kunne i 8 mnd alder. Noen fler som har det slik, eller er alle babyene her inne på normalen? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jenten min klarte frem til hun var 9 mnd, var å rulle fra rygg til mage, og trekke beina opp under seg. Når hun fylte 9 mnd klarte hun å åle seg, og rulle fra mage til rygg. Hun er nettopp fylt 10 mnd og knekker straks koden å krype. Hun har alltid vært flink på fin motorikken da, veldig flink å bruke hendene:) Vet ikke helt hva som er normalt, men jeg syns kanskje før at småen min var litt treig, nå går det kjempe fort!

Skrevet

Min lille jente på snart 7 mnd ligger nok litt etter gjennomsnittet hun også. Hun kan snu seg fra rygg til mage, men gjør det sjelden uten lurt hjelp med ene beinet over det andre. Hun liker ikke å ligge på magen og holder seg oppe bare et par minutter før hun begynner å sutre.

Men hun griper tak i leker, skifter fra hånd til hånd... Og er verdens blideste baby:) satser på at ting ordner seg av seg selv.

Skrevet

Min er 4mnd og hun har bare snudd seg en gang fra mage til rygg. Ikke den andre veien. Hun holder litt i leker, men det er ubevisst. Liker ikke å ligge på magen - da flater hun ut som et helikopter med armene! Andre vi kjenner som er 4 mnd er sterke i kroppen og kan ligger leeenge på magen. De snur og beveger på seg. Blir jo helt misunnelig når jeg ser hva deres babyen kan gjøre. men men... det kommemr vel etterhvert.

Skrevet

Min baby er litt over 6,5 mndr og kan rulle fra rygg til mage, men kun mot høyre. Har kanskje rullet mot venstre en håndfull ganger. Han kan snu seg litt i ring i mageleie på glatt parkett.

Ingen tegn til å skubbe seg bakover, åle, krabbe, sitte selv eller snu seg fra mage til rygg. Han knekker også fort i knærne om jeg holder ham i stående stilling.

Er flink til å leke med leker i mageleie, smiler og er blid, er flink til å spise grøt og holder leker fint i hendene, griper og flytter fra hånd til hånd. Han er ganske tung, så jeg tenker kanskje det er derfor han er litt "treg"...

Som førstegangsmor er jeg også litt "stresset", men prøver å ikke være det... Men her på dib, hører man jo om alle som er såååå tidlige, så da blir jeg litt stresset likevel:(

Skrevet

Kanskje hun har hatt/har KISS da er de trege motoriske, dra til kiropraktor og sjekk. da han de knekke opp noe i nakke rygg så blir det bedre, forebygger også dysleksi osv senere

Skrevet

Min er 8 mnd, han ruller begge veier, prøver så godt han kan å åle seg fremover men får det ikke til, og blir rasende!;) kommer rundt seg selv, men verken sitter er står stødig. han er flink med hendene, mn er nok litt treg ellers! Han er stor da ca 12 kg så er jo litt å dra på;) skal til fysioterapeut med han denne uka, da helsesøster var litt usikker på ham.. Mn er ikke bekymret, ser jo at ting går fremover, bare litt sakte, hehe;)

Skrevet

Sønnen min er 5 mnd og ganske dårlig på å holde hodet sitt i mageleie, og kan ikke rulle fra rygg til mage enda.

Skrevet

Ja, som førstegangsmor bekymrer man seg jo litt for disse små og utviklingen. 8mnd her, ruller begge veier hvis hun gidder, skyver seg bakover og rundt egen akse. Begynte så vidt å løfte på rompa igår og trekker det ene benet under seg. Flink med grovmotorikken med henda,men har ikke det såkalte pinsettgrepet enda. Sterk i rygg, mage, nakke og armer uten at det ser ut til å fremskynde utviklingen... De andre barna i barselgruppen krabber og en reiser seg opp etter ting, så da blir man jo litt misunnelig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...