Gå til innhold

Har du testet AMH, FSH og/eller TSH?

Anbefalte innlegg

Ble du i så fall anbefalt det av lege/gynekolog, eller ba du om det selv?

Hva slags verdier hadde du, og hvor lenge har du prøvd/tok det å bli gravid?

Jeg er frustrert over manglende informasjon før jeg satte i gang med inseminasjoner. Blir 40 i år, FSH = 18,5, TSH = 3,5 og venter fortsatt på svar på AMH.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911645-har-du-testet-amh-fsh-ogeller-tsh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi hadde prøvd i ett år å bli gravid uten resultat. Tok da kontakt med lege som henviste oss til gynekolog som igjen henviste oss til Haugesund for IVF. Alle prøver fine, dermed uforklarlig barnløse. Men på UL kontrollen på Haugesund mente legen jeg hadde få folikler. Ble derfor tatt AMH og FSH prøve. AMH: <1.FSH:11. Har prøvd en gang med medisiner, men ingen folikler utviklet seg. Forsøk avbrutt i Haugesund og lege der anbefaler ED.

(TSH har jeg ikke hørt noe om, så regner ikke med den prøven er tatt)

Hadde du "umålelig" verdi av østradiol sammen med FSH på 11?

Min verdi var 0,13, håper derfor at det fortsatt er håp...

TSH har forresten med stoffskiftet å gjøre, fikk beskjed fra Trianglen at den burde være under 2,5.

Skikkelig deprimerende beskjed å få!! Jeg ringte Haugesund på fredag angående østradiolprøven og fikk beskje dom at den var 32. Men ved søk på nettet så forstår jeg ikke noe av det tallet der. Venter på tlf fra legen som skal ringe i løpet av uken, Håper jeg blir klokere dag, men forstår jo vi har veldig dårlige odds mot oss :-( Legen har foreslått ED for meg.

Ble du i så fall anbefalt det av lege/gynekolog, eller ba du om det selv?

Hva slags verdier hadde du, og hvor lenge har du prøvd/tok det å bli gravid?

Jeg er frustrert over manglende informasjon før jeg satte i gang med inseminasjoner. Blir 40 i år, FSH = 18,5, TSH = 3,5 og venter fortsatt på svar på AMH.

Hei. Jeg målte AMH og TSH først når jeg tok kontakt med Triangelen for IVF. Skjønner utmerket din frustrasjon. Mine verdier er AMH: 13, TSH: 2,76, FSH: 8,7 (tatt på syklusdag 2).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...