Gå til innhold

jente-/guttemage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som merker forskjell på magefasongen i forhold til hviket kjønn man venter?

Jeg har ei jente fra før, og nå som jeg venter gutt kan jeg overhode ikke bruke de gravidbuksene jeg brukte sist. Jeg har ikke blitt mye større liksom, men fasongen på magen er helt annerledes!

Da jeg venta jente var den liksom breiere, flatere og rundere, men nå som jeg venter gutt er den høyere og spissere, og går liksom rett ut over symfysen. Så bukser med linning er drepen å ha på! Her går det bare i tights og kjole om dagen...

Jada, jeg har hørt at det er en kjent sak at man kan se på magefasongen hva som er inni (selv om mange, inkludert JM mener dette er tull), men jeg ante virkelig ikke at det kunne MERKES så godt!

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket det ikke på buksene da, men så helt klart at med gutten var magen som en baskettball og med jenta var den helt rund:-)

Skrevet

Første min! Men får høre jeg har skikkelig guttemage. Akkurat som du forklarer :)

Skrevet

Vi vet ikke hva vi får, er i uke 32 + 1 nå, de som har barn fra før i familien sier jeg har guttemage. Har ingeting å sammenlikne med da siden dette er min første.. :)

Skrevet

Jeg fikk gutt sist og får gutt igjen nå. Magen er veldig forskellig fra sist, gravidbuksene mine sitter helt anderledes og er ikke like behagelig å ha på.. Så den der mage-spåingen tror jeg ikke noe på! Kroppen forandrer seg jo litt for hvert svangerskap, så det er jo ikke noe rart at magen ser anderledes ut..

Skrevet

Skal bli veldig spennende å se her også! Er 36+3 i dag, men vet ikke hva vi får... Har hatt et helt identisk svangerskap som sist, samme mageformen, samme symptomer og omtrent på samme tidspunkt.. Magen sitter lavt og med en skikkelig "rett ut" kul... Fikk gutt sist og er overbevist om gutt igjen! Det kinesiske kartet sier imidlertid jente... Gleder oss veldig til å finne ut... :)

Skrevet

Jeg ser klin lik ut. Fikk jente sist og venter gutt nå.

Like rund og feit ;-)

Skrevet

Skikkelig basketballmage her begge gangene, men ulikt kjønn. er bare en slik mage jeg får :)

Skrevet

Jente først her, hadde rund mage typisk jentemage, hele magen og bak på siden, mere flat. Nå tror vi det er gutt. og magen står rett ut!! Fått masse strekkmerker forran på magen denne gangen, slapp unna sist... Et tegn på at det strekkes mer ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...