Gå til innhold

Barn med store mandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på fem år har alltid slitt med store mandler, snorking, snøvn-nape, og spiseproblemer.

Han fjernet polypper da han var 1 år pga søvn-nape og har sjeldent hatt det siden.

Han skal fjerne mandlene til sommeren.

Men i dag da vi pusset tenner begynte han plutselig å blø i munn, jeg sjekka etter hvor blodet kom fra men fant ikke noe sted. tok en lommelykt og brukte tannbørsten til å klemme tungen ned for å se ned i halsen om det var der blodet kom fra.

Der ser jeg de blodsprengte mandlene! Kan ikke skjønne at gutten får puste! dem var så store at de klemte drøvelen helt flat!

å det var der blodet kom fra, det var store høl og masse store blodårer på mandlene hans! skal der være sånn???

Det er ikke mye blod, kan virke som det har gått hull på en liten blodåre på mandelen.....

Men er det normalt at det skal være store hull?? og masse store blodårer på mandlene?

Det er det VæRSTE jeg har sett! :(

Fortsetter under...

Skrevet

Sønnen min på fem år har alltid slitt med store mandler, snorking, snøvn-nape, og spiseproblemer.

Han fjernet polypper da han var 1 år pga søvn-nape og har sjeldent hatt det siden.

Han skal fjerne mandlene til sommeren.

Men i dag da vi pusset tenner begynte han plutselig å blø i munn, jeg sjekka etter hvor blodet kom fra men fant ikke noe sted. tok en lommelykt og brukte tannbørsten til å klemme tungen ned for å se ned i halsen om det var der blodet kom fra.

Der ser jeg de blodsprengte mandlene! Kan ikke skjønne at gutten får puste! dem var så store at de klemte drøvelen helt flat!

å det var der blodet kom fra, det var store høl og masse store blodårer på mandlene hans! skal der være sånn???

Det er ikke mye blod, kan virke som det har gått hull på en liten blodåre på mandelen.....

Men er det normalt at det skal være store hull?? og masse store blodårer på mandlene?

Det er det VæRSTE jeg har sett! :(

herregud menneske skjønner du ikke at du skremmer andre? dra til legen for gud skyld!

Skrevet

Er vel ikke meningen å skemme andre??

Var hos legen forje uke, de sjekka halsen hans senest da.

Skrevet

Det blir groper der hvor det har sittet pusspropper i mandlene. Og de kan bli så store under infeksjon at de går sammen på midten.

Det høres ut som gutten bør komme litt fortere fram i køen for sin tonsillektomi. Snakk med fastlegen om han kan rykke fram i køen.

Skrevet

De er ikke betente nå i følge legen. vi var der pga han hadde feber i flere dager og stygg hoste.

men det var virus i følge legen,

16 i crp og neg strep.

samme legen har sett mandlene hans veldig betent før.

Skrevet

Selv om han ikke har en pågående infeksjon, så har han nok en kronisk tonsilitt med slik størrelse på mandlene.

Jeg fjernet mine for to år siden, og selv om jeg ikke hadde positiv crp, hadde jeg allikevel en kronisk infeksjon.

Det er veldig ubehagelig å ha så store mandler, så han bør absolutt opereres så fort som mulig. Jeg ble selv operert etter kun 6 uker på venteliste. Brukte da fritt sykehusvalg. Måtte ellers ha ventet et år på mitt lokale sykehus.

Annonse

Skrevet

Få han henvist for operasjon! Min lille jente hadde også ekstremt store mandler. De var gedigne, snirklete, fulle av hulrom og puss-propper. Legen som opererte de ut sa at de var gigantiske og "morkne" av utseende. Ungen din utfyller alle kriterier for å få operasjon, bare kvitte seg med trollene nedi der!! :-)

Skrevet

Få en henvisning til øre, nese, hals og finn en time selv! Vi måtte også vente i mer enn 6 mnd på det lokale sykehuset, men tok da heller henvisninger selv og ringte rundt. På Diploma på Lørenskog var alt over på 14 dager (kontroll, så oprasjon). Masse lykke til!

Skrevet

vi har vært på kontroller osv på øre nese hals i 4 år, han skal operers til sommeren

Skrevet

Synes det hørtes lenge ut til sommeren. Du har fritt sykehusvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...