Gå til innhold

Dere som står uten bhg plass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til økonomisk, noen gode tips? Kan bli realiteten for oss også, vil da ha kr 5000+ to barnetrygder 970 kr x2. Til vanlig har jeg inntekt på 20 000 utbetalt, så blir jo ganske liten inntekt sammenlignet.

Tar imot råd med takknemlighet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får dere det til økonomisk, noen gode tips? Kan bli realiteten for oss også, vil da ha kr 5000+ to barnetrygder 970 kr x2. Til vanlig har jeg inntekt på 20 000 utbetalt, så blir jo ganske liten inntekt sammenlignet.

Vi fikk ikke barnehage. Vi søkte etter (på disse sidene ) dagmamma. Dette hadde vi i litt under ett år, før vi fikk bhg plass. Barnet var litt over 8 mnd når dagmammaen begynte å passe henne.

.

Skrevet

Vi har en liten snelle på 13,5 mnd og hun skal ikke i bhg før 1 aug (forhåpentligvis...) Vi får derfor bare utbetalt 3300 kr pluss en barnetrygd. Ny sats med 5000 kr får vi ikke nytt godt av :-( Her har vi laget avtale med banken om kun å betale renter på huslånet. Vi har begynt å handle bare en gang i uken- planlegge middager osv. Fungerer veldig greit og jeg tror vi har et mye mindre forbruk allerede! Vi ønsket oss mest mulig klær og nyttige ting til hennes bursdag.. Sambo kan ta noen turer i jobbforbindelse og da dra inn noen ekstra kroner om det blir helt krise.. Blir overhode ikke råd for oss voksne til å kjøpe ting til oss selv og det blir få utskeielser på disse månedene men alt går om man snur litt på kronene! Ikke stas i dag da det kom to årsavgifter i posten men vi har ikke studielån noen av oss i hvertfall og to biler er vi avhengige av men men... Prøver å fokusere på at det er dyrebar tid med min datter og at jeg er heldig at vi kan klare det! LYKKE TIL!!

Skrevet

Vi fikk ikke plass i barnehage. Gutten er født november 2010.

Samboeren min jobber natt annhver uke så da jobber jeg motsatt uke fra han. Jeg jobber vanligvis 60 prosent stilling så fikk halvert den til 30 prosent.

Jeg får utbetalt ca 6000-7000 fra jobben og 3300 pluss 970 fra nav så det går jo. Vi valgte å ikke kjøpe noe før denne tiden er over så vi leier bare å er glade for det nå. Men ikke mye penger til overs. Lever mest på samboeren min sin lønning for å si det sånn =o)

Den det er verst for en gutten som kjeder seg hjemme til tider. Han hadde hatt godt av en plass i barnehagen kan man si!

Men til august får vi plass vettu. Det skal bli godt for alle i huset her! Men setter pris p alltiden vi får med han også da.

Man får det jo til med de penga, har jo ikke noe valg liksom =o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har dere prøvd å ringe rundt til barnehagene? Og evnt ha mindre enn 100% plass? I kommunen jeg bor har det vært helt fullt og vet om fler som ikke har fått plass. Men ringte rundt og fikk først 40% i en bhg, og så fikk jeg plutselig 60% i en annen.. og det til tvillinger. Går jo ann å prøve med mindre plass prosent hvis man ser at man kan tjene mer på å jobbe de dagene enn det man får i kontantstøtte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...