Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om dette?

Hei.

Jeg er student med deltidsjobb. Er det mulig å få foreldrepenger av nav og fødslesstipend fra lånekassen samtidig? Er det noen maks grense for hva jeg kan få?

Har noen erfaringer om dette? Hvordan gå frem. Er det bare å søke begge steder? Er redd jeg i såfall får krav om tilbakebetaling dersom det ikke stemmer.

Noen som vet. Helt umulig å skjønne noe på nav og lånekassens nettsider.

Takk

Fortsetter under...

Dette er ikke noe problem, så lenge du har vært fulltidsstudent i 6 måneder innen termin og vært i jobb minst 6 måneder av de siste ti før permisjonen. I tillegg er det vel et krav om en minsteinntekt på en halv G eller noe. Jeg skal også gjøre det slik som du, og sånn jeg har forstått det så går dette greit.

Jeg har et spørsmål angående dette. I mitt tilfelle er det jeg som jobber, samboeren min er fulltidsstudent. Jeg får mine foreldrepenger, kan han da få sine penger fra lånekassa samtidig??? Noen som vet???

Nei, en person kan få foreldrepenger + foreldrestipend samtidig, men pappaen kan ikke få foreldrestipend samtidig som mammaen får foreldrepenger.. Dette setter lånekassens regler stopper for...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...