Gjest Prinsesse 07.01-12 Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg lurer på hva deres barn kaller sine besteforeldre/oldeforeldre/onkler/tanter/deres venner? og hvem som får kallenavn? hvis dere har skilte foreldre far den nye kjæresten et koselig navn da eller blir den kalt sitt fornavn?
Gjest AnneS Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 De sier farmor/farfar og mormor/morfar, onkel eller tante også deres navn Ingen andre kallenavn her.
LME1001 Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 min mor kalles Besta og min far kalles Besten. Men de er skilt, så mammas nye mann kalles Far.
MammaTilNick Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 til min mor sier gutten "bestemor", farens foreldre blir kalt "mimmi og bosse"
Num.mer2 Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Min mamma er mormor, hans foreldre er besto og besten. oldeforeldre er oldemor og oldefar x2.. Tanter og onkler blir kalt "Tante x og Tante y".
Nummer tre <3 Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Her er det "ikke lov" med kosenavn.. Syns egentlig ikke noe om det. Vi bruker mormor/morfar/farmor/farfar og tante ditten og onkel datten.. Vi kaller de nærmeste vennene for tante og onkel også.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #7 Skrevet 25. februar 2012 siden vi er 2 språkelige er det naturlig at den "norske" siden er bestemor,bestefar osv og den andre norsk/samiske deler kaller vi Ahkku og Addja .
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Her har vi en Mor, en Mormor og en Morfar. Mange tanter og onkler, bla. gutante og guonkel (kallenavn for de som er fadder og tante/onkel)
MajaKaja Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Min manns bror kaller svigermor for bestemor så vi ender sikkert opp med å si det samme om min manns foreldre.. Men i min familie har vi alltid sagt mor-X og far-X om både mors foreldre og fars foreldre. Nå føler jeg det blir litt "feil" å kalle min svigermor for bestemor da jeg ikke er i tvil om hvem som kommer til å bli de beste besteforeldrene.. (Dette sier jeg på grunnlag av hvordan hun fungerer som bestemor idag...nesten ikke-eksisterende desverre...) Tanter og onkler blir nok kalt for det med navnet bak...mens jeg har planer om å kalle min søster for tante og familiens kallenavn bak. I vår familie er det bare kos. Vi kommer ikke til å kalle nære venner for onkel eller tante...føler det blir litt feil, da de tross alt ikke er det.. De vi bruker som faddere kommer man selvfølgelig til å kalle for gudmor og gudfar, etterfulgt av hver enkelts navn. ) Men man er jo forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå