Gå til innhold

Farlig for 6 mnd gammel baby å sove med bamse?

Anbefalte innlegg

Min sønn har en litt stor fluffy bamse han bare elsker. Og han vil helst sovne med nesa langt inne i "pelsen" på denne bamsen. Er det ok å la ham gjøre dette? Eller er det fortsatt skummelt med tanke på kvelning, om han får den over ansikt osv?

Fortsetter under...

jeg vet ikke om jeg kan komme med noe klokt svar, for faren er vel alltid der for at den blir dratt over annsiktet. Jeg har en gutt som er like gammel som deg, og han har en koseklut, sånne som blir brukt mye nå, og jeg merker jeg skulle ønske han ikke hadde det. Jeg er glad han har den, fordi han roer seg veldig med den og koser med den når han sover. men jeg er vel blitt mer og mer hysterisk over krybbedød. Merker jeg har litt små panikk for dette. Gutten min bruker smokk og har denne kosekluten. men han sover på eget rom, og selv om jeg hører hvis han våkner, så hører jeg jo ikke om han slutter å puste.

tror ikke det vil fungere med søvn her i hus hvis vi tok bort kosekluten hans, men jeg sjekker alltid hver kveld når jeg legger meg at den ikke ligger over annsiktet, og ofte tar jeg den helt bort. Håper noen andre kommer med noen svar, så får jeg følge med jeg også.

når de er såpass "store" er vel ikke faren for kvelning så stor? jenta vår på 6mnd har da tre kosekluter som hun bytter på å legge over ansiktet,får fint puste gjennom stoffet og ingen "løse tråder" som kan surre seg rundt på noen måte....viktig å passe på alle slags ting men jeg har ihvertfall ingen skumle tanker rundt fillene hennes :) hun har ett par bamser også men ser hun de da blir det leking og ikke soving så de gjemmer jeg litt unna :P

Jeg har heller ikke noe klokt svar, men tror ikke dette skal være farlig. Ikke når de er så gamle? Har selv vært veldig hysterisk med tanke på krybbedød/kvelning, men tror ikke det skal være fare for å kveles av en bamse.. Selv ligger jenta mi med en liten bamse, er ikke bekymret for det (8mnd).

Men hvis du er bekymret (siden bamsen er stor), har du prøvd å gitt han en mindre bamse, koselkut e.l.?

Tror ikke dette er farlig, men er jo greit å se til han/henne i blandt uansett:)

Jeg har heller ikke noe klokt svar, men tror ikke dette skal være farlig. Ikke når de er så gamle? Har selv vært veldig hysterisk med tanke på krybbedød/kvelning, men tror ikke det skal være fare for å kveles av en bamse.. Selv ligger jenta mi med en liten bamse, er ikke bekymret for det (8mnd).

Men hvis du er bekymret (siden bamsen er stor), har du prøvd å gitt han en mindre bamse, koselkut e.l.?

Tror ikke dette er farlig, men er jo greit å se til han/henne i blandt uansett:)

Det er akkurat denne bamsen han har lagt sin elsk på... Men ja, jeg kikker inn til ham og flytter bamsen unna når han har sovna, men da savner han den når han våkner da.

min lille gutt på 6,5 mnd sover med 3 bamser (de er ganske små da), men kan ikke ha dynetrekk på lenger for han klarer å surre seg inn i dynetrekket. Men hver gang jeg er inne å sjekker så må jeg alltid ta dyna vekk fra ansiktet..han liker å ligge helt under den med hele seg...men fikk beskjed fra HS at når de klarer å bevege seg rundt og er sterk i nakken så er det ikke noe problem.

Annonse

Hehe, jeg kan forstå det ;) De finner seg gjerne "yndliger", og da blir de gjerne uersattelige. Han må vel få kose seg med sin elskede bamse:)

Tenker at skal han kveles av bamsen, må han jo presses veldig mot ansiktet, en bamse er jo lett, uansett om den er stor. En baby på 6 mnd som (antageligvis) klarer å snu seg og har kroppskontroll nok til å snu seg unna om bamsen blir for nærgående ;)

• 6 år senere...

ååh bamse!! såå herlig :-D mine små elsker bare drømmesauen fra www.comfybaby.no

Etter at vi fikk disse i hus så sover ungene med drømmesauen hver eneste kveld. Er eneste bamsen som gjelder nå. 💜

Herlig og at det går så mye raskere å få ungene til å sove pga white noise og hjertelyder!! Anbefales!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...