Gå til innhold

Når slipper den verste frykten taket egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå tippet de magiske 12 ukene men jeg kjenner frykten for at det ikke skal være liv der inne er enda stor. Har ikke hatt noen komplikasjoner i form av blødninger eller smerter så det er vel ikke noen grunn til å tro noe annet enn at alt står bra til?

Er i påvente av time til ultralyd men her tar ting tid. Jeg ønsker ikke fortelle familien før ultralyden. Men med voksende mage og mange blikk er det ikke mulig og holde skjult så mye lengere tror jeg.

Når slapp din frykt taket? Tips eller råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den slapp i dag. Er 12+2 og har sett en perfekt, liten baby på UL i dag. Nå klarer jeg å slappe av!

Skrevet

Eg forstår deg godt. Eg har hatt tett oppfølging emd flerie ultralyder pga frykten min. Såg den vesle sist 11+3, og er no 13+1. Skal til jordmor og høra hjerta i veke 15 og har bestilt privat ultralyd uke 16 ( får ikkje fleir no når 1. tri er over) min frykt har senka seg mykje, men den er der enno. Eg mista i ma i sommar, den vesle stoppa å veksa 4 veker før me fekk vite det. Eg tenker på alle eg fortalte det til i den tida, mens den vesle ikkje var levedyktig. Merker at eg syns det er vanseklig å snakka om at eg har baby i magen no når det er to veker sia eg har sett den. Eg trur alt blir lettare når eg kjenner bevegelser. Trur 2. halvdel av graviditeten blir utruleg mykje finare enn første. Lykke til!

Skrevet

Jeg er 11+3 i dag og har opplevd både ma og sa, så jeg kjenner også litt på frykten :( den begynner og avta, den gjør det, men den kommer nok ikke til å gå helt over før jeg kjenner liv nei.... og hvem vet, kanskje ikke helt da heller... jeg skal til jordmor på torsdag og jeg håper hun vil lytte på meg. Vet at vi kanskje ikke greier å finne noe så tidlig, men for en fantastisk opplevelse det ville vært å få høre de magiske hjerteslagene :)

Skrevet

Mistet selv i oktober og er gravid igjen nå. Frykten begynte å slippe taket i uke 12 da vi var på ultralyd å så en liten baby der inne. Blir bare mer og mer trygg etter som tiden går,var i tilegg hos jordmor forrige uke og fikk høre hjertelyd:) helt trygg blir jeg vel ikke før den lille er ute.

Skrevet

Litt "godt" å vite jeg ikke er alene. Får håpe det dukker opp brev fra sykehuset ganske snart. Hvis ikke det så skal jeg reise i neste uke å byen jeg skal til da har mulighet for privat ultralyd. Kansje mye av frykten slipper taket om jeg bare får se krabaten røre litt på seg. Skal til jordmor denne uken så kommer til å spørre om hun kan prøve å finne hjertelyden, men det er jo enda tidlig så store forhåpninger har jeg ikke. Har det noe å si om livmora er kommet over skammbenet? Det var den allerede i uke 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...