Gå til innhold

Andre utolmodige?

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har gleda meg slik til å koma til 2. trimester. Har hatt tett oppfølging med ultralyder i første, men no får me ikkje meir. No er det offisielt at me venter barn, og får difor ein del koselege kommentarer. Men det føles så rart alt sammen. Innimellom er eg redd eg har innbilt meg heile graviditeten. Syns det er uendeleg lenge å gå å venta på hovedultralyd, og også på å kjenna liv. Er 13+1 i dag. Skal til jordmor i uke 15 og har også bestilt privat ultralyd i uke 16- slik at eg skal tørra å gå på ordinær ultralyd utan mannen min som er på jobb i veke 18. syns det er utruleg lenge å venta til å sjå babyen igjen. Syns heller ikkje magen er noko større. Den har vore slik den er no sidan veke 6, kanksej litt mindre no endåte. Kvalmen er betre, noko som jo er bra. Men det er jammen underlig å gå slik! Andre som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911526-andre-utolmodige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

...tror fremdeles ikke på at det er noe i magen min, jeg :P Er 15 uker nå....magen begynner å komme t.o.m, har symptomer i drøssevis, men likevel...nei...er ikke gravid, jeg vel?

...merkelige greiene :D

Jeg føler virkelig med deg Lilla80!

Det eneste jeg har hørt fra babyen er hjertelyden.

Kjenner jeg nesten ikke klarer å vente til uke 18 med den ordinære ultralyden-og jeg synes det er skummelt.

Min mage har vokst litt, jeg er 12+1 idag :)

Annonse

Jeg var også sånn for litt over en uke siden. Jeg er 4. gangs gravid og var ikke heilt overbevisst om at det var liv inne i magen. Var på UL hos legen i uke 9, men da så jeg jo ikke en baby, men en liten "bønne med hjerteslag". Så jeg har vært heilt rar så langt i denne graviditeten. Så var jeg hos legen igjen da jeg var 14+5 (er 15+6 i dag) og da fikk jeg først høre hjertelyden (verdens fineste lyd) og etterpå fikk jeg se en flott baby på UL. Mannen er på jobb, så jeg måtte ringe han og fortelle "vet du hva? Vi ska faktisk få en baby" han bare lo av meg og "sa ja jeg vet det, vennen" Men det var først den dagen hodet mitt faktisk ble overbevisst om at jo vi er faktisk så heldige at vi ska få en til :)

Jeg er litt lengre, men har også samme følelse.. Selv om jeg har vært på to ul, hørt hjertelyden og kjenner spark, så kan jeg ikke tro det at JEG skal være gravid liksom.. jeg hadde jo begynt å vende meg til tanken om at jeg ikke fikk barn:/

Er 18+3 idag og skal på ordinær ul om 3timer og DA burde det vel gå opp for meg.. Håper jeg..

Ønsker dere andre masse lykke til i tida fremover og kos dere masse med spiren deres, for tro det eller ei, dere ER faktisk gravide :D

Hva tenker dere om at de ikke anbefaler så mange UL enn nødvendig? At de ikke vet om det kan skade barnet på sikt.. Jeg har hatt veeeldig lyst å ta flere ganger men blitt litt bekymra.. Nå er det bare 3 uker igjen til ordinær da, så får vel holde meg nå hehe..

Vent til magen "eksploderer" - det ble da det ble virkelig for meg :=) Fikk noen små babyklær til jul av familie og fikk nesten litt panikk - var da altfor tidlig, tenkte jeg (15 uker da). Og ja, har sett babyen på UL både i uke 11 og uke 19, men fortsatt litt uvirkelig. Og det til tross for at jeg har spydd siden uke 6 og vært sykmeldt siden da... Magen har jo vært nesten flat.

Er nå i uke 24 og de siste 2-3 ukene har magen poppet skikkelig ut og jeg har måttet ut på shopping. Da jeg fikk se meg selv i et prøverom fra alle vinkler med den rare magen stikkende ut på midten ;) - ja, da ble det plutselig virkelig - jeg er gravid og vi skal bli foreldre om under 4 mnd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...