RTprøver Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Hei! Jeg lurte på en liten ting... For nå har jeg gått på glucophage (metformin) i mange, mange år. Og har i alle disse årene fått blå resept hos fastlege eller evt spesialist på sykehuset. Fikk nå ny fastlege, og han anklaget meg for å ha snyltet staten, siden jeg ikke skulle fått dette på blå resept siden jeg ikke har diabetes. Så har nå fått brev fra fastlege om at han har skrevet til Helfo om at jeg må tilbakebetale mellomlegget for alle disse årene... Jeg synes dette var så rart, for alle de legene som jeg har hatt hittil kan vel ikke ha gjort en feil, eller bevisst gått inn for å snylte... Får dere blå eller hvite resepter på disse medisinene? På forhånd takk for svar!
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 E de ikke muligheter for å få snakket med noen av legene du har vert hos før? Eg hadde byttet lege om eg var deg for han hørtes ikke heilt god ut:/ går på metformin men eg har slutt tid så eg får ikke blå resept. Men de har eg aldri fått så eg har ikke noe å reagere på. Men å gå fra de ene til de andre. De e ikke din feil i hvertfall:/
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Jeg fikk på blå resept i begynnelsen, men for noen år tilbake (husker ikke helt når), så sa gynekologen jeg gikk til at han dessverre ikke hadde lov til å gi meg det lenger pga endrede regler. Jeg hadde da litt igjen på forrige resept, og fikk beskjed på apoteket at jeg kunne få den ut, men måtte betale for det fordi kun diabetikere fikk den på blå resept nå. Høres likevel rart ut å anklage deg for dette, hvis det er leger som har gjort feil. De kan vel ikke forlange at pasienter skal holde orden på hva man kan få på blå resept og ikke, og korrigere legen om han gjør feil?
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 28. februar 2012 #4 Skrevet 28. februar 2012 jeg vet ikke hva som er rett ang blå eller hvit resept. men det er hvertfall ikke din feil om du ikke skulle hatt den på blå resept. og du kan ikke bli straffet for dette..det er legene og de på apoteket som må ta den støyten.. Så at du skal måtte betale mellomlegget for flere år tilbake kan jeg ikkje skjønne at de kan pålegge deg..
snuppo Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 det er da ikke din feil, nei her står du på ditt. you go girl
*venter en liten gutt feb* Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 jeg har fått det på blå resept, skal hente en ny resept på mandag så det blir spennende skjønner jeg siden jeg alltid har fått det på blå før og jeg har ikke diabetes.
-EMMA- Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har fått det på hvit resept helt til jeg fikk diabetes. Men det er jo ikke din feil at legene har skrevet ut på blåresept, for du kunne jo ikke vite at det ikke var lov. Det er jo legen som skal passe på. Men jeg vet at det er veldig mange leger som skriver ut på blåresept med kode for diabetes, noe som er ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå