Gå til innhold

Vår første inseminasjon! Og ingen har fortalt meg hvordan jeg setter sprøyter :P

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

skal du teste idag løvemusen? ;)

Hei snuppa, jeg har lurt på hvor du har vært :)

Eller ikke hvor du har vært men hvordan det går med deg!

Kjenner du noen symptomer? Du er vel på rd 11 i dag eller noe?

Jeg er på 12 dpo, fikk negativt på billigdritttest i dag så jeg er i skikkelig dårlig humør idag :( Kjøpte meg to CB (ikke digitale) i lunchen i stad, så tenkte å teste når jeg kom hjem.

Syns det er greit å grine fra meg mens jeg fortsatt har itsybitsy håp, før mensen kommer, da blir mensen lettere å takle.

Hva med deg? Er du på tester'n?? :)

Krysser fingre for oss!

Fortsetter under...

jeg tok en helt hvit test på rd 8, ikke testa siden er på 11 idag ja :) har mistet litt håpet mot slutten her, er nk livredd for svaret! tror jeg må vente til etter jobb på fredag itilfelle... så har jeg helga på meg? får se litt ;) vanskelig detta!

er her inne hele tida jeg, blitt helt avhengig! håper du får positiv i morra da, eller onsdag er det det som er dagen??

Gjest Løvemusene

Wow, klarer du å vente til etter jobb på fredag???

Jeg tenkte å være flink og ikke teste før onsdag.. men jeg måtte bare ta en dritttest (som jeg kaller dem) idag for moro skyld. Dumme meg. Når den ble negativ så fikk jeg lyst å ta en CB, fordi jeg ble så trist....

Er så utrolig lei av blendahvite tester, eller tester med bare minustegn i stedet for plusstegn.

Jeg vil også ha et plusstegn! Grr. :P

trekninger i det området kan være godt tegn da, ting former seg der inne ;)

Jeg også har blitt helt avhengig, har bare blitt helt sjukt babysyk etter at vi satte i gang med aih....

Gjest Løvemusene

[quote name=Metti ;)' timestamp='1331562916' post='144072728]

Får jeg lov å skravle med dere ? Husker deg igjen fra bli gravid løvemusen... Hørtes ut som en koselig skravlegjeng dette

Hei søta!! Husker deg og!!

Hvordan går det med deg??

Jeg er på 12 dpo etter min første inseminasjon og jeg er mildt sagt DESPERAT nå, hihi

Annonse

hei Metti, så koselig :) vet ikke om jeg klarer men vet bare hvor knust jeg blir, og når tårene kommer til kroken kan de ikke stoppes, spes nå med alle hormonene!! derfor jeg tenkte prøve å vente, har hatt så mye fravær! får se:) denne tida er nesten for spennende for meg, blir helt tussete jo;)

håper på bedre resultat senere da Løvemusen:) :)

Kan jo si litt om meg selv... Dere har kanskje hørt det før men sier det alikevel

Vi har vært prøvere siden juni 2010 og vært gravid en gang som endte i MA. Okt 2011 begynte vi på klinikk Hausken der vi har hatt 2 AIH og et frys som alt har vert negativt.

Mannen har gode svømmere mens jeg har Ræva eggløsning som legen sa så fint. Jeg reagere bra på medisiner og fikk jo 4 egg ved inseminasjonen som gjorde at de ville gjøre det om til ivf men to av den løsnet mens vi tok avgjørelsen men de to minste ble befruktet og fyrst ned. Dette var gode egg.. Jeg antar derfor at hovedproblemet ligger i festningen men det er jo spekuleringer. De syklusene jeg ikke går på medisiner spotter jeg opptil 10 dager før mens :( derfor tok vi kontakt før det hadde gått ett år !!

Nå har jeg hormonfri syklus og er på dag 15 :)

Blir ferskforsøk neste

Gjest Løvemusene

Å sÅ trist med MA!! Huff. Hvor langt kom du pÅ vei? men hei, du blir jo gravid da!! Det er jo supert Å vite i bakhodet.

Med ferskforsøk mener du hormonfri inseminasjon nÅ? Da skal du snart inn nÅ?

Spotter jeg ogsÅ, opp til 5 dager. Vi tok ogsÅ kontakt tidligere enn 1 År... og glad er vi for det, viste seg at det var faktisk han som hadde fÅ men gode svømmere stakkars.

Jeg har testet nÅ, fikk negativ med clearblue som kan vise 4 dager før. SÅ nÅ er jeg helt knust :( tÅrene slutter ikke Å renne :(

faen heller, da blir det ivf pÅ oss. HÅper bare dumme mensen kan komme fort nÅ, kommer den senere enn fredag fÅr vi ikke inseminasjon pga pÅsken i neste runde... aner jo ikke hvor mange mÅneder vi mÅ vente pÅ ivf.

HÅper det gÅr bedre med dere andre..

Lykke til. Jeg gÅr herved og graver meg ned :P

huff da, men har du ikke testa 2 dager for tidlig? åh jeg kjenner jeg får tårer i øynene, dette er så vanskelig!!!! jeg forstår så godt at du gråter!

metti: skal si dere har vært gjennom mye, får håpe deres tur kommer nå!!!! lykke til alle oss tapre jenter :)

Jeg var i uke 8 når jeg oppdaget det men måtte vente 2 uker før det ble bekreftet så ble tabeletter i uke 11. Ja jeg kan bli gravid men det ska ikkje være enkelt...

Me hormonfri så mene eg at det er vanlig syklus uten noen form for hjelp. Når jeg da får mensen igjen så er det igang me medisiner

Uff så trist å høre løvemusen... Hvorfor skal det være så vanskelig for oss... Håper virkelig du får satt igang me nytt forsøk ganske snart. Jeg gikk også helt i kjelleren sist neg test så skjønne så godt hvordan du har det... Vil bare gi deg en klem!!

vi skreiv visst samtidig! akkurat hatt besøk av venninne med 5 mnd baby.... passa ikke best idag, har ikke sagt jeg ruger heller så må passe på hva jeg sier.... jaja.... klem til dere 2 :)

Gjest Løvemusene

Tusen takk for klemmer og omtanker jenter, det betyr mye for meg.

Ja, stemmer at jeg testet 2 dager før tiden. Nå har jeg vanligvis mens på dag 16 etter EL, men tror en test burde vise positiv på dpo 12 for det... har sitti å googlet "negativ test dpo 12 men likevel gravid" nå.. huff, hmmm det har jeg gjort det ofte, og hver gang med ny håp om nye solskinnshistorier. Har desverre ikke funnet så mange solskinnhistorier, så løpet er nok kjørt for meg.

Så utrolig trist å få den beskjeden i uke 8, herregud :((( jeg ønsker ikke noe så vondt til min største fiende en gang, det er bare noe helt forjævlig ingen fortjener å gå gjennom,og særlig ikke dere søte snille jenter som ønsker dette så innmari hardt....

Fikk tårer i øynene nå når jeg tenker på hva du har vært igjennom... så utrolig sterk du er.

Annonse

Det værste var å gå i to uker å vente for å se om spiren utviklet seg... Selv om en visste at det var over hadde en alikevel håpet..

Hey snupp hvordan har helgen vært bortsett fra at du har jobbet?

Jeg skulle jo teste i dag var planen, men så ser jeg at jeg bare har en CB digital igjen, den sparte jeg liksom til jeg var sikker på at jeg var gravid hehe. Også har jeg en gjeng billigtester som ikke kan vise svar før ikm. Så da venter jeg en ekstra dag, og kjøper meg CB (ikke digitale) i morgen i lunchen, og tar en når jeg kommer hjem. Da får jeg holde meg litt til jeg kommer hjem hehe. Så rekker jeg å produsere enda litt hcg også, hihi.

Eneste symptomet jeg har merket er at jeg har store brystvorter hele tiden, enten om jeg er varm eller kald, de er store nesten hele tiden. Titter på de ofte, og plutselig er de vanlige igjen, men 3 min. etterpå er de store igjen. Kan ikke huske å ha lagt merke til det før. Jeg skriver jo opp alle symptomene mine, har gjort det et år, og jeg har hatt dem ALLE hehe.

17 dager igjen for deg så kommer påskeharen til deg hihi ;)

Håper du har det bra og at helgen var koselig ;)

Vi må huske å leve livet mens vi venter, ellers angrer vi etterpå.

Stor klem

Hei :)

Joda,helgen var fin den :) Vart nesten bare søndagen igjen da,og det er vaskedag ;) Ellers bare hjemmekos :)

Der da??

Jeg har lest litt nedover her,og ser du har testet negativt........nei,nei,nei!!! UFF!!! Syns det er så urettferdig!!! :( Håper virkelig det bare er fordi du har lite hcg innabords!!! Sånn at det tar litt tid,før det øker,og syns på en dritt-test ;)

Symptomer ja...det har jeg slutta å kjenne etter gitt.Fem insemineringer,og fem forskjellige opplevelser...dritt.Gidder ikke kjenne etter lengre! :-S

Ja,sant det.ER viktig å leve litt,mellom forsøkene. Og det gjør vi også,men jeg merker at jeg ikke planlegger altfor mye,rundt forsøkstidene :) Ingen som vet når vi skal hva,så gidder ikke avlyse møter,pga dette.For DA kommer spørsmålene :)

Påskeharen ja...håper virkelig den hopper innom alle oss i år! Sammen med storken! ;) Krysser fingrene for oss slitere!!! :)

Gjest Løvemusene

Hei snuppa

Takk for det... jeg var langt nede i går, men nå har jeg egentlig bare innsett en ting. Denne babyen kommer ikke fortere av at jeg lar dette være altoppslukende og lar det ødelgge livskvaliteten min. Er drittlei av å kaste bort dager og kvelder på å sitte å deppe pga dette. Babyen kommer når den skal. Jeg må prøve å leve livet litt nå. Skal jo gifte meg om et par måneder, og skal fra nå bruke all min energi på det i stedet...

Vi var først i ivf køen på ullevål, før vi ble "foreslått" til inseminasjon istedet på riksen. Nå står vi bakerst i ivf køen ved riksen. Urettferdig. Skal ringe Ullevål etterpå og høre om det finnes en mulighet for å få den plassen tilbake.....

Det er smart og planlegge!! Hehe. å det blir vanskelig å være så mye borte fra jobben fremover med ivf da. Jeg har jo allerede vært hos "tannlegen" ørten ganger hehehe...

Jepp, da er det påsken neste da! ;)

hadde ikke gjort noe om påskeharen kidnappet storken og tok den med seg i egget sit :P

Hei å bra at du klarer å snu deg og tenke positiv... Er det jeg sliter med og gruer meg allerede til lørdag. Da skal jeg i 30 års dag og alle parene utenom bursdagsbarnet skal ha barn... Da må jeg virkelig ta meg sammen kan du sei..

Men hold fast på den tankegangen for det er utrolig viktig for det er så sant som du sier. Det skjer ikke raskere av at vi er lei oss heller motsatt kanskje..

Nå er jeg ganske sikker på at EL er overstått så nå er det kanskje under 14 dager til vi kan begynne. Er så nysgjerrig på om det blir langt eller kort ..

Gjest Løvemusene

God morgen metti :)

Jeg håper de to ukene går fort for deg!

Ja, høres jo egentlig digg ut med kort regime. Men blir det ikke færre egg da? Eller husker jeg feil?

Tror uansett jeg velger den løsningen som gir flest egg, kanskje vi kan få mange egg på frys, det hadde vært noe... slippe den hormonbehandlingen så ofte. Men skal vel være glad så lenge man får et befruktet egg tror jeg :)

Ja nå må vi tenke positivt!! Jeg trenger i hvertfall å forandre tankegangen min drastisk... har tatt meg selv i nakkeskinnet nå.

Skal søren ikke se tilbake og angre på at jeg ikke koste meg før babyen kom hihi. Tipper dette varer til neste eggløsning haha...

Me tanke på at eg fikk 4 egg på lav stimulering så tror eg at eg reagere bra på medisinene så er kanskje ikke sikkert jeg trenger langt men ikke vet eg..

Har lyst å skrive Mail å spørre men har mast sånn i det siste at eg tror eg holde meg i skinnet. Litt over ei uke til eg får vite det

Gjest Løvemusene

Såpass ja. Jeg reagerte veldig på inseminasjonen også, fikk to store eggposer, og 3 som var bittelitte mindre. Kanskje vi slipper unna med kort :D

Ringte akkurat både Riksen og Ullevål, ser ut som at vi må bakerst i køen på Riksen selvom vi har stått i IVF kø siden mai 2010 :(

Hvilket sykehus tilhører du?

Så utrolig kjedelig da ! Kor lang tid vil det ta da ?

Vi ville ikke stå i køene og valgte derfor å ta det privat. Vi går hos klinikk hausken som har veldig bra resultater så vi håper de kan hjelpe oss..

Gjest Løvemusene

Pratet med sykehuset idag. De sier vi må få icsi...... Rett fra aih til. Icsi.... Forstår ikke.... Og første ledige tid var i august... Jeg knakk sammen på jobben og måtte dra.. Kjørte rundt og hylgråt i bilen i tre timer... Nå har jeg gjemt meg under dyna. Møkk..... Nå er jeg møkk lei dette livet. Dette kommer til å ødelegge bryllupet vårt...... Er så redd nå..... 5 måneder til... Kosta 53000 + med. Å gjøre det privat..... Hmm vurderer det sterkt.

Skjønner godt at du knakk sammen Løvemusen det hadde eg og gjort. Vi gikk jo rett privat pågunn av at de har tid så lenge kroppen min har tid. Må ha noen pause måneder innimellom men det er bare for at kroppen trenger hvile og ikke fordi de ikke har tid. På Hausken koster det ca 27000 + medisiner

Håper virkelig at du slipper å vente så lenge men må være enig at eg syns det er rart at dere fikk AIH først dersom alternative er ICSI.. Men men man stoler jo på at sykehuset vet hva de driver med.

Kos deg me kjæresten i dag og trøst hverandre. Det er tunge tak vi går gjennom og eg vet aldri hvordan eg ska takle neste skuffelse men så kommer en seg gjennom det alikevel.

God Klem fra Metti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...