Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Vel det er jo ikke helsestasjonen det er noe galt med, men det er bare at hver gang jeg er der med småen, nå 8 mnd sammenligner helsesøster henne med andre barn. Og nå er hun for lett....kurven har flatet litt ut og nå skulle hun snakke med legen og skulle ringe dersom legen mente det var noe... Ungen er kvikk og rask, like lang som gjennomsnittet, krabber bortover golvet,hun er bare ikke så veldig glad i mat. Jeg mener nå at jenta er helt fin. Skjønner ikke hvorfor alt styret, går det ikke litt i bølgedaler da?
Honningmelon Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 En helsesøster skal jo ikke sammenligne med andre barn. Det blir helt feil. Jeg har ei jente på snart 10 mnd som heller ikke ikke er glad i mat, og spiser veldig lite. Takk gud for at min helsesøster ser hvert barn for seg, og ikke freaker ut så fort vekta ikke er helt tilfredsstillende. Da hadde jeg blitt nervevrak. Hvor lang og tung er jenta di da, og hvor mye spiser hun?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Jeg ser ærlig talt ikke problemet?? Er det ikke fint at hs faktisk bryr seg om ungene og følger med da? Er det ikke noe galt så er det jo fint og flott, er det noe galt er det jo supert at det blir fanget opp. Eller? Du må jo ikke ta det personlig å føle at du har gjort noe galt, det er jo dette hs er der for da. Kurvene er basert på gjennomsnitt av barn, så litt sammenlikning blir det jo. Det viktigste er jo at hun følger sin kurve og ligger innenfor normalen (som er basert på sammenlikning med andre barn).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå