Gå til innhold

Smerter i livmor under trening, hindrer muligheten for å bli gravid? (samme som på Bli Gravid)

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg jobber i treningsbransjen, og jeg er da i ganske mye aktivitet stort sett hver dag. Siden jeg ikke blir gravid har jeg begynt å tenke over en del ting jeg merker på kroppen.

Og da er det spesielt en ting som virkelig skiller seg ut. Alt ifra 1 - 1 1/2 uke før forventet menstruasjon opplever jeg at jeg får smerter i livmoren og press ned mot åpningen. Nesten som mensensmerter, bare enda sterkere. Det er så vondt, at jeg nesten flere ganger har vurdert om jeg må avbryte saltimene jeg har pga smertene.

Har noen flere opplevd slikt og funnet ut at dette kanskje forårsaket at man ikke ble gravide. Jeg har i flere pp'er fått svaaake positive tester 3-4 dager før forventet mens (nei, ikke skyggestreker da det har vært farge på streken) Men plutselig dagen før forventet mens er testene blendahvite.

Jeg har uansett bestemt meg for å snakke med legen om dette. Om det kanskje er lurt å teste ut å ikke ha disse saltimene mine i et par måneder for å se om smertene kanskje allikevel kommer eller om det kanskje resulterer i sterkere graviditetstester og svangerskap. Jeg vet at det er mange idrettsfolk som blir gravide uten problem og fortsetter med høy aktivitet langt ut i svangerkskapet, men nå er det jo sånn at alle kropper er forskjellige.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...