Gå til innhold

Noen andre nygravide som har mista før her?

anna t

Anbefalte innlegg

Etter 2 tidlige spontanaborter i 2011 har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen. Glad og redd på en gang. Har ikke fortalt det til noen, så har ingen å snakke med om det. Og ønsker ikke å snakke for mye om bekymringene og spontanabortene på 1. trimester-forumet, der det er mange som ikke har opplevd det samme, og som bekymrer seg.

Hadde vært fint med noen å skrive litt med, backe hverandre litt opp osv...

(2 spontantaborter er jo ikke teknisk sett habituell abort, håper det er greit at jeg skriver her likevel...)

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har 3 SA bak meg før jeg har fått 2 barn ved IVF.

Nå har vi blitt gravide på egenhånd!!!!

Nå er jeg 5+6 og har fått blødnig i dag :(

Blødde tom 7+4 når jeg var gravid med jenta vår, men kjenner at jeg ikke har noen god følelse på at vi kan være så heldige en gang til.

Så da får jeg vel bare ta meg en tur til legen og få tatt blodprøver med 2 dagers mellomrom slik at jeg får svar på om det har gått galt eller om det er liv laga der nede :s

Endret av Bjørnen Collargol

Huff, så fælt! Jeg blødde regelmessig når jeg gikk med jenta mi, og det gikk jo bra. Men nå altså 2 spontanaborter etterpå. Regner ikke med at det har noen sammenheng egentlig. Men er jo det store marerittet nå, å begynne å blø, uansett om det er en sånn ufarlig blødning. Man blir jo så redd. Håper at det viser seg at det er ufarlig for deg da. Blør du mye eller?

Men så gøy at dere har blitt gravide på egenhånd da! Skal krysse fingrene for at alt er i orden :)

Gjest Bjørnen Collargol

Huff, så fælt! Jeg blødde regelmessig når jeg gikk med jenta mi, og det gikk jo bra. Men nå altså 2 spontanaborter etterpå. Regner ikke med at det har noen sammenheng egentlig. Men er jo det store marerittet nå, å begynne å blø, uansett om det er en sånn ufarlig blødning. Man blir jo så redd. Håper at det viser seg at det er ufarlig for deg da. Blør du mye eller?

Men så gøy at dere har blitt gravide på egenhånd da! Skal krysse fingrene for at alt er i orden :)

Blør ikke mye nei. Kommer litt i truseinnlegget og på papiret når jeg tørker meg, men renner ikke liksom... Og ikke er det noe koagulert heller, så det er jo et godt tegn da... Må prøve å tenke litt positivt :P

Får jo uansett ikke gjort noe fra eller til. Men det er så slitsomt å gå slik å gruble og kjenne!

Håper at du slipper å se en dråpe blod før fødsel ;)

Hei

Hvordan går det med deg i dag? Blør du fortsatt? Har du fått vært hos legen?

Det høres jo betryggende ut sånn du beskriver blødningen da. Det er jo helt vanlig å blø litt, med masse hormoner og sprø slimhinner. Men syns uansett du skal gå til legen, så blir du forhåpentligvis beroliget. Veldig slitsomt å gå å gruble og være redd ja. Vi får bare krysse fingrene for at alt er bra og at tida går fort :)

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har vært til legen i dag ja og tatt blodprøver. Skal tilbake igjen på torsdag og ta nye blodprøver.

Men det er nok over ja, kommet koagulert blod og slim sammen med friskt rødt blod så....

Så nå blir det å ta livet med ro hjemme noen dager og få bekreftet hva som skjer.

Annonse

Å nei, sÅ trist! Har jo hørt om folk som har blødd sÅnn ogsÅ, og det fortsatt har gÅtt bra, men skjønner at du ikke har stort hÅp. Dette var veldig trist. FÅr du svar denne uka eller?

Du fÅr ta det med ro og ta vare pÅ deg selv da. Og kanskje du etter hvert kan finne litt trøst i at dere i alle fall ble gravide av dere selv. Da er det jo ikke umulig at det kan bli nye muligheter.

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg hadde alt for liten stigning i hcg på 5 dager. Fra 129 til 229 :( Har tatt en ny blodprøve i dag og skal tilbake til legen i morgen.

Er nok mest sannsynlig en SA, men de vil utelukke en graviditet utenfor livmoren også....

Så da er nok løpet kjørt for min del, selv om legen prøver å gi meg et håp om det ikke nødvendigvis er over ennå :P

Hvordan går det med deg?

Åh, de er sÅ fæle de dagene nÅr man gÅr og venter. Man tenker at det har gÅtt galt, men samtidig kan man ikke gÅ videre for man kan jo ikke utelukke at det kan gÅ bra heller.

Du hadde hatt en blodprøve fra før av ogsÅ? Blir det ultralyd imorgen da eller?

Hvordan er formen da? Føler du deg dÅrlig sÅnn fysisk?

Det gÅr bra med meg, men tida gÅr usannsynlig sakte. De gangene jeg har mistet før, har det heldigvis skjedd tidlig. SÅ neste uke blir litt sÅnn skjebne-uke...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg tok en hcg prøve den 16 som viste 129 også 21 som viste 229.

Tok ny prøve i dag igjen. Også blir det kanskje UL i morgen. Det kommer vel an på hva den prøven jeg tok i dag viser tenker jeg...

Jeg er ikke dårlig fysisk sett nei. Ingen smerter, bare litt murringer på høyre siden innimellom. Ellers så er det mere mentalt det går. Venter og venter og vil bare ha en bekreftselse slik at jeg kan komme meg videre :/

Krysser fingrene for at det går bra med deg og spiren XXXXX :)

Bra at du ikke føler deg så dårlig da i alle fall. Håper du får et definitivt svar den ene eller den andre veien i morgen, så du får vite hva du har å forholde deg til. Jeg hadde blødninger når jeg var gravid med datteren min og det gikk jo bra. Så jeg fortsetter å krysse fingrene for deg til du har fått svar.

Takk for finger-kryssingen for meg :)

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Takk for det.

Gruer meg litt kjenner jeg, men det må jo bare gjøres slik at man kan få gått videre. Kroppen har jo klart å ordne opp de 3 forrige gangene selv, men tror nok det blir tabletter eller utskraping i morgen ja :s

Endret av Bjørnen Collargol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...