Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Ang NAV, dagpenger under utdanning osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tar et utdanningsprogram 50% deltid gjennom NKI, får stipend og lån på tilsammen 3500,- i mnd, har to tilkallingsvikarjobber, og til frem til januar så har jeg hatt ca 14000,- utbetalt i mnd med lønn og stipend/lån. Det har gått akkurat.

Jeg har samboer og ett barn på 3 år, og vi eier et hus. Han tjener ca 19000,- i mnd. I 2010-2011 gikk jeg siste året på videregående, hadde ikke fullført det tidligere. Så siden sommeren 2011 har jeg hatt vikarjobber som har utgjort ca 50% stilling. Men nå trenger de meg ikke lenger tydeligvis, jeg har ikke jobbet siden julen 2011.

Jeg har aktivt lett etter jobber, men her vi bor er det et utrolig dårlig jobbmarked. Det er også et problem at jeg ikke har lappen, da det er veldig dårlige bussforbindelser.

Jeg lurer på om det er noe hjelp av NAV å få frem til jeg får meg jobb/vakter?

Skrevet

Om du tjente mer enn ca 118 000 i fjor, og du nå er uten jobb så kan du søke dagpenger. Snakk med ditt lokale navkontor så hjelper de deg sikkert

Skrevet

Du får ikke dagpenger fra NAV så lenge du er underutdanning... Men søk heller etter bostøtte!

Skrevet

Tror desverre ikke at du får dagpenger om du studerer og får lån og stipend, men det er lov å prøve seg. Snakk med nav.

Skrevet

Du får ikke dagpenger under utdanning med mindre NAV godkjenner utdanningen som et tiltak for at du skal få deg jobb.

Er ganske store krav til dagpengemottakere: du skal være aktiv arbeidssøker (dvs ikke vente på at NAV finner en jobb til deg), ta hvilket som helst arbeid (fulltid, deltid, tilkalling, dårligere betalt enn det du hadde og det dagpengene dine er nå, eller arbeid du helt klart er overkvalifisert for), være villig til å flytte på deg osv (med visse unntak) og generelt være en reell arbeidssøker. Møte opp på kurs/møter du blir innkalt på osv. Du er ikke reel arbeidssøker om du studerer deltid, pga at dette begrenser det du kan finne av arbeid, delta på av kurs osv.

Men du kan jo ta kontakt for et møte, kanskje de kan godkjenne utdanningen som et tiltak for å få kommet i arbeid slik at du likevel kan få dagpenger. Men tviler på at det går, ikke for å være negativ.

Skrevet

Så lenge du er deltidsstudent og har deltidsjobb, så kan du søke dagpenger for den jobben du har mistet. Om du er fulltidsstudent så stiller saken seg annerledes.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Jeg tar et utdanningsprogram 50% deltid gjennom NKI, får stipend og lån på tilsammen 3500,- i mnd, har to tilkallingsvikarjobber, og til frem til januar så har jeg hatt ca 14000,- utbetalt i mnd med lønn og stipend/lån. Det har gått akkurat.

Jeg har samboer og ett barn på 3 år, og vi eier et hus. Han tjener ca 19000,- i mnd. I 2010-2011 gikk jeg siste året på videregående, hadde ikke fullført det tidligere. Så siden sommeren 2011 har jeg hatt vikarjobber som har utgjort ca 50% stilling. Men nå trenger de meg ikke lenger tydeligvis, jeg har ikke jobbet siden julen 2011.

Jeg har aktivt lett etter jobber, men her vi bor er det et utrolig dårlig jobbmarked. Det er også et problem at jeg ikke har lappen, da det er veldig dårlige bussforbindelser.

Jeg lurer på om det er noe hjelp av NAV å få frem til jeg får meg jobb/vakter?

Hei. Er du fortsatt ute etter jobb ? Vi trenger folk i vårt team og gir deg full opplæring underveis mens du tjener penger. Hvor du bor eller at du ikke har sertifikat spiller ingen rolle da denne jobben er basert på å jobbe hjemmefra. Du trenger en pc da vi vil gi deg et eget hjemmekontor med alt du trenger av verktøy til denne. Veldig mange har startet i vårt team og har enorm suksess. Hvis du vil gjøre noe med din situasjon så send meg en mail for mer info om jobben :) Mail:

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...