Litle Peanut Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Skifter dere bleie om natten?? Jeg har ikke pleid å gjøre det, men for en måned siden begynte minien å bli veldig rød i stumpen, og jeg fant ut at det var på grunn av at bleien om natten ikke skiftes. Han tisser en del om natten, så om morningen føler jeg bleien veier et kilo nesten,hehe. De gangene jeg har byttet om natta har han ikke vært rød, men tingen er at han våkner, blir helt lysvåken og vanskelig å få til å sove igjen hvis jeg bytter bleie på han. Så dilemmaet er jo: Vekke han med skiftinga og være våken noen timer og vekke hele huset hver natt, eller bli så rød at ingenting annet hjelper enn kortison, og det har jeg ikke lyst til å bruke hver dag. Har dere noen gode tips, for han sliter stakkar, når han er så rød så klør han seg ihjel. Ikke lett dette
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Prøvd weledas calendula sink? Den er helt suveren! Hvilken bleie bruker du? Har også en mini som tisser voldsomt om natten, kan ikke bruke pampers om natten, da blir han rød pga lotionen i den (antar jeg) så bruker Libero, og en str større enn hva som "stemmer" utifra vektmerkingen.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Prøvd weledas calendula sink? Den er helt suveren! Hvilken bleie bruker du? Har også en mini som tisser voldsomt om natten, kan ikke bruke pampers om natten, da blir han rød pga lotionen i den (antar jeg) så bruker Libero, og en str større enn hva som "stemmer" utifra vektmerkingen.
Litle Peanut Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2012 Prøvd weledas calendula sink? Den er helt suveren! Hvilken bleie bruker du? Har også en mini som tisser voldsomt om natten, kan ikke bruke pampers om natten, da blir han rød pga lotionen i den (antar jeg) så bruker Libero, og en str større enn hva som "stemmer" utifra vektmerkingen. Prøvd weledas calendula sink? Den er helt suveren! Hvilken bleie bruker du? Har også en mini som tisser voldsomt om natten, kan ikke bruke pampers om natten, da blir han rød pga lotionen i den (antar jeg) så bruker Libero, og en str større enn hva som "stemmer" utifra vektmerkingen. Nei, den kremen har jeg ikke prøvd. Bruker pampers sine. Kunne kanskje prøvd Libero om natta ja. Men det å bruke en størrelse større kan jo ikke gjøre saken bedre, pampers sine lekker ikke, så hvis jeg bruker en større størrelse vil det bare være mer plass i den, ikke noe annet. Eller???
L-8 Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Større størrelse har jo større absorberingsevne, større barn tisser mer... Derfor vi gikk opp i størrelse på natten, fordi han rett og slett tisset bleien full. Salven får du kjøpt på helsekosten, som sagt helt genial!
Gjest isimagen Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Min gutt blir også veldig fort sår nedentil. Dette er hva vi gjør: Vasker med vann og olje på myk klut på kvelden. Lar dette tørke HELT (bruker evt hårføner forsiktig med "kald" luft for å få vekk fuktigheten under testiklene og i hudfolder. Det er der han helst blir sår. Så smører vi med Libero sinksalve, både under testikler, i hudfolder og i sprekken. Den er fuktavstøtende, så ikke ny fuktighet kommer til å løpet av natten. På morgenen fjerner vi alle salverester, vasker, tørker og smører på nytt. Jo, det kan være større bleie hjelper selv om den du bruker ikke lekker. Større bleie = mer oppsugende materiale = mindre fukt mot huden til barnet. Det kan ligge fukt mot huden til barnet, selv om det ikke renner ut Det som hjelper mest etter min erfaring er å la stumpen ligge bar og lufte seg godt. Og passe ekstra på at hudfolder blir ordentlig tørre. Tørr, hel hud er veldig motstandsdyktig.
Litle Peanut Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2012 Tusen takk for svar begge to. Skal deffinitivt prøve ut begge forslagene og se hva som funker best. Fant Natusan sin sinksalve i skapet, smørte på den før han la seg i kveld, så får vi se om den funker først. Vi prøver også å lufte stumpen ved hver bleieskift, men hvis vi lufter for lenge så tisser han, så da må vi vaske både rumpa og beina hans,og lufte på ny, hehe.....så blir til at vi ikke lufter så lenge, kun sånn at det blir helt tørt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå