Gå til innhold

Magevondt/luft i magen av sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

LIllegutt på 8 mnd sliter sånn med magesmerter/luft i magen om natta. Skal til lege for å teste han for allergier om et par uker, men kom til å tenke på en ting. Han holdes unna melkeprodukter, da dette forverrer refluksen hans. Derfor får han Sinlac-grøten morgen/kveld. Denne er det jo en del sukker i har jeg skjønt. I går fikk han smake litt på en bolle, og i natt var det magesmerter (som vanlig, men innimellom virker det som det er mindre luft enn andre dager), og i bæsjebleia i dag var det en veldig mørk klump sammen med resten av avføringen med normal farge. Så kom til å tenke på om han kanskje får luft i magen av sukker? Er det noen som har lignende erfaringer? Virker som han får vondt i magen av all frukt jeg gir og. Stakkar lille gutten :/

Han har no like mye luft i magen om dagen, men er enklere å få det ut når han er så aktiv. Jeg kan amme han om kvelden/natta og ved neste amming ligger han innimellom og vrir seg av luftsmerter.

Vet at eneste måten å finne ut dette på er å teste det ut med en annen grøt (virker som magen hans stopper opp av Holle sin hirsegrøt/trekornsgrøt), men har aldri hørt om dette før, så bare lurte på om noen har lignenden erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ;)

Kan ikke svare på sp ditt, men dytter det opp I tilfelle noen andre kan svare ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...