☆☆☆ Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Har hele svangerskapet hørt at jeg har liten mage og har innimellom bekymret meg. Men SF-målet har vært på steken, så jeg har valgt å ignorere kommentarene. Nå mener plutselig jordmor også at jeg er liten, målet er godt under det skraverte feltet til og med. Hun skulle sende henvisning til føden, men det var ikke mer bekymringsfulkt enn at hun sender i posten. Jeg ønsket ikke å bekymre meg i dagesvis, så hun ringte. Vakthavende fødselslege sa at henvisningen måtte gå på vanlig måte siden det ikke var alarmerende. Jeg er skikkelig bekymra nå og greier ikke slapoe av
Camillok Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Hvor langt er du på vei da? Noen ganger synker baby godt ned i bekkenet tidlig, og dette sammen med en middelsstor unge kan gi lave SF mål. Selv er jeg 37+1 i dag og magen har ikke synket i det hele tatt og SF mål er dermed over streken selv om jeg har ligget litt under hele tiden. Vekta er likevel estimert til litt under snittet... Så det er ikke eksakt dette, venninnen min fikk i september og opplevde det samme som deg. Da var det kun forårsaket av at hun hadde festet seg godt. jenta veide nesten 3,5 da hun kom til verden Og du: de pleier ikke å bruke så veldig lang til på å motta henvisning selv om det må skje skriftlig, jeg har stort sett fått telefon med beskjed om å komme innen 2-3 dager.
☆☆☆ Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2012 Er 37+3 i dag (37+4 ifølge ultralyd, men det er prøverørsunge så oporinnelig termin er riktig). Ungen ligger i hodeleie, men er ikke festet. Tror vel egentlig alt er vel, men greier ikke slappe av uten bekreftelse..
Fgf februar 12 Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Jeg flatet ut på kurven i uke 27 ca. Hadde lagt rett under den røde streken frem til da og så havnet jeg laaangt under det skraverte feltet. Jordmor sendte henvisning i post, babyen er litt liten og han lå i tverrleie/ seteleie, som kan påvirke sm- målet. Jeg har vært på vekstkontroll hver annen uke siden. Sist måling var gutten 16 %under gjennomsnitt ( ca 3 kilo i uke 39) jeg har fremdeles liten mage og ligger under det skraverte feltet. Det hjelper ikke å bekymre seg! Hadde det vært alarmerende hadde du kommet inn med en gang. Vær heller glad for at det ikke er så bekymringsverdig..... vet det er lett å si og vanskelig å gjennomføre, jeg var ganske redd selv da jeg ventet på ultralydtimen for å kontrollere vekst.... Lykke til iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå