Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 I bhg til gutten vår er de 30 barn på en avdeling. Foreldre sender med kake eller is når barna har bursdag. Jeg er veldig imot dette da det fører til utrolig mye kake og is i løpet av året. I tillegg er det baking og godteposer i spesielle anledninger. Hva er vanlig i deres bhg?
lille sprelle Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Det blir veldig mye ja. I vår barnehage får barna velge mellom fruktsalat eller smoothies på bursdagen sin. OG bursdagsfeiringen i barnehagen er nesten mer stas en selskapet hjemme. De er ikke en "antisukkerbarnehage" og kan fint finne på å gi litt godteri/kake e.l. til spesielle arrangementer, baker pepperkaker osv, men ikke i forhold til bursdag.
Fillerya Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 I vår barnehage er det de som står for feiringen. På barnets bursdag er det krone og bursdagssang, og så har de feiring av månedens bursdagbarn. Da er det litt god mat, og litt kake. Veldig greit egentlig!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Hi her. Deres måter å gjøre det på høres lurt ut. Ja, det blir fryktelig mye! Bare nå i februar har det vært ekstremt Fire bursdagsbarn, fastelaven med boller og karneval med godteposer... I tillegg er han bedt i barneselskap i to helger + at vi koser oss jo litt ekstra selv i helgene...
lille sprelle Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes du skal ta det opp med barnehagen, ev med su-representanten jeg!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 I vår barnehage er det ikke tillatt med noen ting. De kaller seg "sukkerfri-barnehage" selv om det både nytes yoghurt og diverse andre saker. Litt ironisk Bursdag feirer de med flagg, krone og så får bursdagsbarnet bestemme en lek eller et spill. Noe feiring utover det er det ikke.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Hos oss får de krone, får sitte på en spesiell stol under bursdagssang og mat, og så får de velge seg et varmt måltid; får velge mellom pizza snurrer, risengrynsgrøt og pølsegryte ingen kaker eller godteri er lov, dette fordi det blir veldig mye og fordi ikke alle tåler alt
Tullsjura Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 På gutten sin avd. er de 15stk. På det siste foreldremøte kom vi frem til at vi foreldre ikke skulle sende med kaker/is i barnehage (det blir nokk mange feiringer i løpet av året). Gutten vår går i en friluftsbarnehage. Så når de har bursdag drar de på tur, også får brursdagsbarnet lov å bestemme hva de skal lage av varmmat på bålet. Også lager barnehagen fruksalat til dessert
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Barna velger om de vil ha fruktspyd eller fruktsalat med youghurt. Siste dagen i mnd feires alle som har hatt bursdag i mnd. Dette er nesten den eneste dagen i mnd de spiser varmmat i barnehagen. De får alle måltider i barnehagen, men ikke ofte varmmat. Varmmat er gjerne når de er på turer, men ikke når de er i barnehagne. Så denne dagen gjøres spesiell og ungene syns det er kjempestas. I barnehagen vår baker de kake når de får lyst til å bake kake, anledning er ikke noe som betyr noe. Ungene baker og står for det meste. Synd det er en super løsning de har funnet i vår barenhage. Den er ikke sukkerfri, men kaker i hytt og pine ønsker de ikke og det kan jeg skjønne utifra hvor mange som har bursdag i samme mnd noen ganger. Jeg skulle ønske at folk rundt her kunne fordelt ungene sine litt utover i hele året, januar er det nesten to bursdager i uka, og det hadde vel vært flere om jentene mine hadde blitt invitert i bursdag til guttene også.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Her er det vanlig med kake og is. Enig med deg at det kan blir mye i en periode, men det er vel ikke noe å være hysterisk for? Da kan man eventuelt kutter litt ned på sukkerinnholdet når helgen kommer? Man trenger da ikke sukker selvom det er helg? Hvis barnet mitt har vært på endel bursdager der det serveres kaker og brus, så blir'n ganske lei av alt som har med sukker å gjøre og hvis barnet mitt ble bedt på bursdag på en lørdag eller søndag, så kutter jeg selvfølgelig ut litt av tilbudet av sukker..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Barnehagen vår er ikke sukkerfri, men som de sier selv, så prøver de å begrense det litt. Bursdagene blir feiret ved at de synger sang under samlingen og "skyter raketter" (har aldri skjønt helt hvordan de gjør det, 4åringen er ikke så god til å forklare). Til lunsj får de bestemme hva de skal spise av varmmat. Jeg var skeptisk før eldste begynte, men jeg ser jo at de er mer enn nok fornøyde med feiringen uten kake eller is. Jeg hører også venner jeg har som jobber i barnehager fortelle om de stakkars barna som aldri har med seg noe på bursdagene sine. Hun ene fortalte om hvor overlykkelig en gutt ble når hun lagde fruktsalat av barnehagens frukt og latet som det var guttens far som hadde hatt det med mens de andre barna var misfornøyde med at det var "bare" frukt og ikke kake...
Skylander Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Barnehagen til min er ikke sukkerfri, men jeg bruker å kjøpe pølser med brød som barna koser seg med, og jeg lager fruktfat med ferdigoppskjært frukt. Sist så laget jeg fruktdyr, som ble en stor suksess! Barna koste seg til himmels og tilbake. Pleier også å sende med ei skål med potetskruer.
Babyønske �� Skrevet 20. februar 2012 #13 Skrevet 20. februar 2012 Hos oss er det barnehagen som står for serveringen. De får smoothie, smoothie-is eller fruktfat.
PeppaPig Skrevet 20. februar 2012 #14 Skrevet 20. februar 2012 Som et par stykker over her så er det barnehagen som står for serveringen. Bursdagsbarnet får krone og de synger bursdagssangen. De får ikke servert noe utenom det vanlige. Helt grei måte å gjøre det på syns jeg da vi tar feiringen med kake, is og snop hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Utrolig hysteri!!! Vokste selv opp med kaker, is eller lignende når det var bursdager i barnehagen eller skole. I tillegg kom private bursdager, høytider, lørdager etc.....jeg er både slank, sunn og har et normalt forhold til sukkerholdige varer. Ta det med ro. Det er fortsatt flest hverdager og det er hverdagen som teller!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Hi her.. Hehe Regnet med at noen mente jeg var hysterisk. Det er helt i orden, Folk er forskjellige. Jeg mener fremdeles det er grenser for hvor mye kos man skal ha i bhg. Hadde de vært 10 barn på avdelingen hadde saken vært en helt annen...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 Lurer på om du er like hysterisk når barnet ditt begynner på storbarnsavd. eller skolen? Der er det flere barn...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Han er på storbarnsavdeling Man har ikke kaker og is med på skolen da!
Sebbelita Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Hos oss er det også bhg som står for feiringen. De henger opp flagg, bursdagsbarnet får krone og et spesielt bursdagsfat. Så har de vafler som bursdagsbarnet får være med å lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå