OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Noen andre som er plaget med det? Hvordan opplever dere de? Jeg har hatt det i mange år, når første mann ble født, ble det litt værre. Nå er det litt bedre igjen.. Hvorfor får vi dette egentlig? Tenkte det kanskje har en sammenheng med at man er sliten? Jeg ser sånne sorte prikker med hale, når jeg ser de igjennom lys (feks ei lampe), ser det ut som om jeg ser under vann.. Ser de bare når det er lyst. Går til optiker hver 6 mnd og alt ser fint ut. Irriterende er de uansett!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Migrene uten smerter? Mange får såkalt aura før anfall og det er som "snø" på skjemen. Les mer på migreneforbundet sine nettsider.
Himmel og hav Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Lav blodprosent? Jeg så sånne flyvende prikker i dagene etter siste fødsel, for da hadde eg mistet en del blod. Ellers så kan man få "rusk" i glasslegemet i øyet. Det er helt vanlig. Se på bildet i artikkelen her om det ligner på det du har. http://en.wikipedia.org/wiki/Floater
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2012 Takk for svar:) det er sånne "floaters" ja. Migrene har jeg også hatt og det er mer som lyn som blinker i side synet. Har hatt disse fluene siden jeg begynte med linser for ca 5år siden. Vet ikke hvordan blod% er nå, har ikke målt på flere uker, og da var den fin. Skal vel måle den på neste kontroll.. Dette er noe jeg har hele tiden, ikke bare når jeg er gravid.. men, de ble litt værre når jr var noen mnd.. Han er nå over 2 år, og det er litt bedre igjen..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har lenge hatt sånne fluer, og de har blitt litt fler. Ser de som små streker i synsfeltet når jeg ser på noe hvitt eller leser. Det beste er å ikke tenke på dem!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Det har jeg også. kan også blir lett svimmel når de er som plagsomst. Legen sier det er migrene uten smerter. Jeg har også hatt hodeverk med sorte prikker. Plagsomt ja, Og føler meg som en hypokonder. Men sier minst mulig. Er mest plagsomt når jeg er på jobb.
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2012 Jeg klarer å overse de. Men av og til henger jeg meg litt opp i de likevel:P men, ser du de som en skygge når du ser forbi ei lampe feks? Lurer på om det er fluene som gjør det uklart, eller noe annet..? Mamma har hatt netthinneavløsning, så jeg er nok ekstra på vakt!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er anonym 6. Kommer oftest når jeg leser, både på nett og i blad. Om jeg styrer masse, vasker, støvsuger og rydder. Må da ta ei pause. Vet egentlig ikke. Har ikke orket å tenke så mye på det. Jeg har lavt stoffskifte, (som ofte kan være feilmedisinert) er da mye verre. Bruker også linser, har bare -1.5
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2012 Jeg ser de hele tiden... Har ikke sjekket stoffskiftet på 2 år, det var fint den gangen! Det er tydeligvis ikke farlig, da jeg har hatt det i mange år. Men, til tider plagsomt! Godt å vite det finnes flere i det minste;)
Rosepus™ Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Hehe, jeg spurte øyenlegen min om dette, for jeg har det samme. Jeg fikk til svar at det var rester som ligger igjen i glasslegemet fra når jeg var "in the making" i fosterlivet. Helt ufarlig, men irriterende. Han sa ingenting om migrene da, det får jeg spørre han om neste gang:)
OktoberGutt09<3MaiPie12 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2012 Hehe såpass ja:) det ser jo ut som om det er rusk og rask som ligger å flyter rundt! Jeg synes det er veldig forstyrrende når det er snø, og i rom med mange lys/stearinlys! Takker for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå