Gå til innhold

Voksipose eller dyne i vogna når termin i april?

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har fått med meg, så mener de fleste at jeg kun trenger dyne til vogna siden jeg skal ha barn på våren. Har termin 23.april.

Er det noen som har en dyne å anbefale? Rekner med at det bør være en litt tykk dyne da..

Eller er det likegreit å bare kjøpe den voksiposen med en gang? (må jo ha det til høsten likevel liksom)

Fortsetter under...

Jeg skulle ha kjøpt ei pose istedenfor dune. Du har jo bruk for den seinere uansett. Hvorfor vil du ikke ha dunpose? Jeg synes dei er så mye bedre enn voksi. Når det blir varmt så kan jo man bruke ei teppe istedenfor.

Er bare det at jeg har fått med meg at det ikke er nødvendig liksom. Har vugge også, så skal ha dyne i den som er i samme størrelse som brukes i vogn. å da tenkte jeg at det kanskje var likegreit å bruke dyne til å begynne med....

Annonse

Ja man kan jo selvfølgelig kjøpe med sommerdyne men det er jo veldig unødvendig da siden man nødvendigvis må ha en løs dyne uansett til vugge/seng etc. Dundyne og lammeskinn kan du jo flytte mellom seng og vogn og det er alt du trenger helt frem til minusgradene kommer på sen høsten. Men voksi pose med ulldyne er fryktelig varmt, mye mere anvendelig med en dunpose som regulerer temperaturen til barnet bedre. Og dette gjelder uansett hvor du bor i landet;)

Hilsen en som snart er trebarns mor og har jobbet i bhg i mange år!

Sist fikk jeg barn i januar og jeg hadde ikke pose da engang.. Brukte bare saueskinn i bunn og dundyne over. Med ulltøy på da var han mer enn varm nok. Får i april nå og gidder ikke å kjøpe pose denne gangen heller. Kanskje jeg kjøper en brukt pose til høsten, men vi får se hva jeg føler behov for. Men som skrevet over her så spørs det kanskje litt på hvor du bor. Jeg bor på østlandet...

Jeg bor på vestlandet. Nærmere bestemt på haugalandet. I fjor var det veldig varmt med over 20 plussgrader i slutten på april. Men det er vel tvilsomt at vi blir så heldige i år.

Penger er ikke noe problem heller, så det er bare et spørsmål om hva som er nødvendig.

Får vel heller se det litt ann. Er det kaldt, så kjøper jeg bare en pose. :)

Jeg hadde bare satset på dundyne og en tykk og go ulldress til babyen. Blåser det er det jo bare å ta på vogntrekket. :) I værstefall om det skulle bli drit-kaldt en dag går det an å legge et ullpledd over dyna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...