Gå til innhold

Mellomnavn-dilemma.

Anbefalte innlegg

Her er navnet egentlig bestemt på den lille som kommer, men vi ønsker to navn ettersom at den lille bare skal ha far sitt etternavn og ikke mitt. Men min kreative hjerne vil ikke jobbe med meg når jeg skal prøve finne et mellom navn som kan klinge greit nok til de to navnene vi har på listen: Emrik eller Eskil. Vi heller mer mot Emrik enn mot Eskil, men er jo så vanskelig å finne et navn som passer bra sammen.

Noen med forslag? Gjerne et mellomnavn med litt svensk klang i siden far er svensk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143911334-mellomnavn-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emrik Andreas

Emrik Alexander

Emrik August

Emrik Johannes

Emrik Elias

Emrik Tobias

Emrik Mattias

Emrik Matteus

Emrik Cornelius

Emrik Sebastian

Emrik Nikolai

Emrik Leander

Emrik Nathaniel

Emrik Emilian

De passer greit bak Eskil også:)

Emrik er et kjempekult navn!! ;)

Her er navnet egentlig bestemt på den lille som kommer, men vi ønsker to navn ettersom at den lille bare skal ha far sitt etternavn og ikke mitt. Men min kreative hjerne vil ikke jobbe med meg når jeg skal prøve finne et mellom navn som kan klinge greit nok til de to navnene vi har på listen: Emrik eller Eskil. Vi heller mer mot Emrik enn mot Eskil, men er jo så vanskelig å finne et navn som passer bra sammen.

Noen med forslag? Gjerne et mellomnavn med litt svensk klang i siden far er svensk :-)

Emrik Emilius

Emrik Emilian

Emrik Emanuel

Emrik Kristoffer

Emrik Antonius

Emrik Marcelius

Emrik Sakarias

Emrik Adrian

Emrik Leonard

Emrik Julius

Emrik Samuel

Annonse

Tusen takk for forslag! Her ble det kun godkjent Emrik Johannes, Emrik Alexander og Emrik Kristoffer. Men mannen syns ikke det er noe fine mellomnavn, men at de duger (han er kresen, og vi har vært kresne så langt med fornavnet hehe). Emrik Elias har vi fått i forslag fra flere hold, men dette er uaktuelt ettersom at mannen heter dette og en i familien 'stjal' det navnet. Men ellers er vi veldig glad i litt 'gamle' og sjeldne navn :-) Vi får bare fortsette å lete, er ikke lett når navnejungelen er uendelig stor og med en kresen mann ;-)

Hm, ja nå sitter mannen i tenke boksen! Vi har alltid likt Amadeus, men da vi valgte Emrik falt jo dette alternativet vekk i glemmeboksen, men Emrik Amadeus var ikke verst så den er skrevet ned sammen med Emrik Olai og Emrik Cornelis :-)

hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...