Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Nybakt baby med kolikk... HJELP... Hva gjør man?
Petrine +spire=❤ Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Massere forsiktig på magen, "sykle" med bena, bittelitt sukkervann kan hjelpe eller miniform. Ellers er gynging beroligende (ja det er slitsomt).
TheDharma Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har opplevd kolikk og kunne bare ønske at jeg hadde denne kunnskapen med førstemann som skrek døgnet rundt i over 4 mnd. Så kom Dr Harvey Karp inn i mitt liv. :-) Lær deg alt hva denne mannen har av kunnskap. DET FUNKER!! Jeg har tre barn og med sistemann så var denne kunnskapen en gudegave! Jeg anbefaler deg å kjøpe boken hans også, jeg mener at jeg kjøpte den på cdon.com. Nettsiden hans heter http://www.happiestbaby.com/ Du finner en del klipp på youtube, der han stort sett viser alt det som er viktig å gjøre. Jeg har gjort det og jeg vet det fungerer. :-) Bare å spørre i vei om det er noe du lurer på. http://www.youtube.com/results?search_query=the+happiest+baby+on+the+block&oq=the+happiest&aq=3&aqi=g10&aql=&gs_sm=1&gs_upl=4966l8285l0l12107l12l12l0l2l2l1l396l2574l0.2.6.2l10l0
januarbaby012 Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Behandling hos kiropraktor kan og hjelpe mye. Verdt å prøve Lykke til.
Leelo Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har opplevd kolikk og kunne bare ønske at jeg hadde denne kunnskapen med førstemann som skrek døgnet rundt i over 4 mnd. Så kom Dr Harvey Karp inn i mitt liv. :-) Lær deg alt hva denne mannen har av kunnskap. DET FUNKER!! Jeg har tre barn og med sistemann så var denne kunnskapen en gudegave! Jeg anbefaler deg å kjøpe boken hans også, jeg mener at jeg kjøpte den på cdon.com. Nettsiden hans heter http://www.happiestbaby.com/ Du finner en del klipp på youtube, der han stort sett viser alt det som er viktig å gjøre. Jeg har gjort det og jeg vet det fungerer. :-) Bare å spørre i vei om det er noe du lurer på. http://www.youtube.c...74l0.2.6.2l10l0 jEG HAR DENNE VIDEOEN På DVD UåPNET HVIS DU VIL HA DEN GRATIS TILSENDT, HETER "HAPPIEST BABY ON THE BLOCK"
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 På sykehuaet her så anbefaler de fennikkel-te som kolikkbehandling. Du koker opp 5 dl vann, lar det koke i noen min, tilsetter 2 ts hele fennikkelfrø (fås kjøpt på apotek/helsekost), og lar det trekke i 2-3 min. Sil det, og ha det over i beger med ca 50 ml i hvert beger. Sett ett beger i kjøleskapet, resten fryser du ned. Holder i kjøleskapet i to døgn. Gis til babyen med plastsprøyte opp til 8 ganger i døgnet (hver tredje time), 2 ml hver gang.
Mamma-I Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Vi la babyen vår naken på stellebordet og satte på vannkrana i badekaret på full guff, da ble han rolig og sluttet og skrike. Men en av oss måtte selvsagt stå å passe på så vi fikk ikke lagt oss likevel, men det var deilig å slippe skrikingen. Har ellers hørt om andre former for hvit støy feks støvsuger eller ha på radioen mellom 2 kanaler.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Kiropraktor hos noen som er utdannet innen spedbarnskiropraktikk var redningen her. Veldig mange barn har låsninger i kroppen pga hard medfart da de ble født. Jenta mi hadde 4 låsninger, og det hjalp veldig å få løsnet på de:) Prøvde akupunktur før den tid, men det var helt bortkastet. Det samme var minifomen og sukkervannet.
MaRiAnNe_85 Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Eldstejenta vår hadde kraftig kolikksmerter. Hun skrek i 12 timer i strekk på det værste (begynte med 4-6 timer allerede første natte på sykehuset). Vår redning ble fotsoneterapi Ble helt bra etter tre behandlinger
Eli8 Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Anbefaler kiropraktor!! På det sterkeste. Gutten vår ble så å si kurert etter en behandling. Prøvde ammete, minifom men funket ikke for oss...
Babygirl Juni11 Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Underskriver på kiropraktor! Det funket, etter en behandling var min mye bedre, etter tre var skrikingen borte. I tillegg er det SUPERBRA å bære babyen i mageleie på underarmen din. Da får de et behagelig trykk mot magen. Det var det eneste som funket for å roe ned min og få henne til å sovne:-)
Høna08 Skrevet 20. februar 2012 #13 Skrevet 20. februar 2012 Hvis det er kolikk pga luftsmerter: -Fenikkelte før vært måltid/amming. Lag te på vanligvis og sprøyt noen mm inn i munnen på babyen før mat. Ferdig te kan oppbevares i kjøleskap i to døgn. Små sprøyter kan kjøpes på apotek. .Minifom Middel som kan kjøpes på apoteket som skal hjelpe på å redusere luftboblene i magen -Hvis du ammer kan du prøve å holde deg unna mat med melk i, men dette må gjøres over minst en uke for å se resultater og ALT som inneholder melk på unngås (og det er MYE) Men kolikk kan også være forårsaket av låsninger som ofte stammer fra fødsel (hard fødsel, tatt med vakuum etc) Beste måten og få sjekket dette på er og ta babyen med til en manuellterepaut. De er helt graits for barn og må ikke ha henvisning. Kiropraktor derimot skjorta og gjør det samme. En oversikt over mt som behandler babyer kan du finne her: http://www.kiss-kidd.no/behandlere.htm , her står det også om låsninger (kalt kiss/kidd) Og tillsutt: Det går over, selv om det ikke føles sånn når det står på....Tips, kjøpr bæresjal, knyt på deg babyen og gå med knebøy, da sovner de fleste
heihåå Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 www.kolikkhjelpen.no kolikktelefonen: 45 05 37 40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå