Gå til innhold

Noen som kan anbefale steder i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger en 3 ukers tur når minsten har blitt ca 10 mnd og eldste er da 4 1/2.

Vi har aldri vært i Thailand før så tenkte å høre om noen av dere har gode erfaringer. Det bør helst ikke være så langt i fra flyplassen- da det er veldig slitsomt og ta buss syntes vi ;-)

Skrevet

Koh Samui er en fin øy. Mange fine steder der. Husker ikke hva det het der vi var, men var ikke kjempelangt fra flyplassen. Måtte bytte fly i bankok da. I thailand er det så billig at der man heller taxi enn buss...

Skrevet

Direktefly fra Oslo til Bangkok er tingen. Men jeg ville ikke bodd i Bangkok. Hua Hin er en flott plass, men så er det noen timer med taxi fra flyplassen.

Evt blir det da charterfly til Phuket. Det tar mange timer mer å komme seg ned med charter, i tillegg er det mye trangere enn rutefly.

Jeg kommer aldri til å ta charter igjen. Har tatt charter to ganger og rutefly en gang.

Phuket er en flott plass det også synes jeg.

Kan vel si generelt er Thailand en fin plass å reise til :)

Skrevet

Hvis dere vil ha en veeldig rolig ferie, anbefaler jeg Khao Lak. Kjempefint der:) Men, hvis dere vil oppleve litt mer anbefaler jeg Phuket..Kjempefint på hotellene langs stranden der, både for små og store. Og ikke lange avstander fra flyplassen heller:)

Når har dere tenkt til å reise? Anbefaler IKKE å reise når det er sommer her i norge.. Da er luftfuktigheten i thailand helt grusom!!:( Men, spørs jo hva man klarer å takle såklart!:)

Skrevet

Å herregud. Thailand er den siste plassen jeg ville dratt med så små barn.

Skrevet

jeg var i pattaya. Kjempe fint. Men vulle nok ikke dratt dit med små barn generelt....

Skrevet

vi var i phuket, kata beach når minste jenta var 5mnd :D alldeles fornøyelig. ungene storkoste seg :D

Skrevet

Tusen takk for svar- ønsker gjerne flere meninger ;-)

Vi har tenkt til å reise mellom Januar-April 2013- er det fine mnd å reise til Thailand?

Er det rimeligere å reise med rutefly og bestille hotell selv, eller er charter best?

Skrevet

Vi skal også på treukers tur til Thailand i permisjonen. Mini er da 9 mnd. Vi skal dra i februar. Desember til mars/april er beste tiden å reise til Thailand. Vi skal til Krabi (Ao Nang beach), var der for et par år siden og synes det var helt fantastisk. Tar ca 40 min med taxi fra flyplassen. Her kan man også enkelt ta seg ut til Phi phi med båt, som er helt nydelig! Vi skal fly med rutefly Thai Airways og bytte fly i Bangkok. Er en super flyplass å bytte på, enkelt og greit. Er fantastisk service på flyet, er et av verdens beste flyselskaper. Så aldri i livet om noen hadde fått meg inn på et trangt charter fly til Thailand, da skulle jeg hatt mye betalt! :-)

Kunne også tenkt med Koh Samui men etter hva jeg har sjekket er det en del rimeligere billetter til Krabi... :)

Jeg gleder meg helt villt til neste februar allerede! :D

Skrevet

Vi planlegger en 3 ukers tur når minsten har blitt ca 10 mnd og eldste er da 4 1/2.

Vi har aldri vært i Thailand før så tenkte å høre om noen av dere har gode erfaringer. Det bør helst ikke være så langt i fra flyplassen- da det er veldig slitsomt og ta buss syntes vi ;-)

Vi var en mnd på koh samui/koh lanta/ koh tao med en på 14 og ei på 7. Kjempeherlig.

Vi bestillte kun hotell de første fire dagene på forskudd, og fant bungalower og slikt underveis resten av ferien, for da kunne vi være på forskjellige plasser. Billigere å gjøre det sånn også fant vi ut. 5 stjerner luksushotell de første fire dagene, deretter ekstremt variabel standard etter dagsform, plass vi ønsket, strand etc.

Anbefales.

Koh lanta var også en fin plass for barn (gjorde det et par år før), med samme taktikk, hotell to dager, og så tok vi det på sparket.

Skrevet

Hvis dere vil ha en veeldig rolig ferie, anbefaler jeg Khao Lak. Kjempefint der:) Men, hvis dere vil oppleve litt mer anbefaler jeg Phuket..Kjempefint på hotellene langs stranden der, både for små og store. Og ikke lange avstander fra flyplassen heller:)

Når har dere tenkt til å reise? Anbefaler IKKE å reise når det er sommer her i norge.. Da er luftfuktigheten i thailand helt grusom!! :( Men, spørs jo hva man klarer å takle såklart! :)

Stemmer ikke det, kommer an på hvor du befinner deg.

På vinters tid er typisk phuketområdet fint, men på sommeren må man på øst-siden, vi var på koh samui i juli - det var faktisk mindre hett enn rundt middelhavet.

Skrevet

Tusen takk for svar- ønsker gjerne flere meninger ;-)

Vi har tenkt til å reise mellom Januar-April 2013- er det fine mnd å reise til Thailand?

Er det rimeligere å reise med rutefly og bestille hotell selv, eller er charter best?

rimeligere å ta alt for seg om dere kan variere litt på datoene, prisene endrer seg fra dag til dag.

Billigere å finne hotell/bungalow der nede enn å gjøre dette på forhånd. Bestill de første nettene på forhånd slik at dere har kommet dere litt til dere skal se dere litt rundt. Typisk 4 netter er bra. Kan dere se litt hvordan de ser ut også. Vanligvis er det overflod av overnattingsplasser.

Greiest å finne litt roligere plasser - de er også billigere.

Skrevet

Å herregud. Thailand er den siste plassen jeg ville dratt med sÅ smÅ barn.

Helt motsatt for oss. Klart bankok og de store plassene holder man seg unna, men thailand er langt mer barnevennlig enn omrÅdene omkring middelhavet.

Man kan bo direkte pÅ stranden, god og billig mat med mye grønnsaker og rolige dager. Selv kokte jeg flaskene til minsten pÅ utallige kjøkken/restauranter, for jeg fikk gjerne komme inn og gjøre dette selv (da ser man at alt blir sterilt samtidig som man ser hvordan kjøkkenet ser ut - forbausende rent pÅ smÅ plasser faktisk!)

Skrevet

Hver sin preferanse. Jeg er någle skeptisk til å kunne hatt med meg en ettåring iallefall. Opplevde så mye lugubere steder. men var på backpacking da. Blir anderledes når man er en familie vennlig plass hele ferien uten mye fram og tilbake.

Skrevet

Vi var i Thailand i jula. Fløy direkte til Phuket med Star Tour/Thomson Airways. Som noen over sier så var det trangt og de slukket lyset minimalt sammenlignet med ikke-charter flygninger. Men var verdt det for å slippe mellomlanding.

Vi ventet vel å merke med å reise til minste var 15 mnd. Hun hadde da fått både trippelvaksinen, MMR og ikke minst hepatitt. De to sistnevnte må man minst være ett år for å få. Anbefaler deg å ta kontakt med reisevaksinesenteret i forkant og diskuter dette. Uansett hva du velger - god tur!

Skrevet

Vil anbefale Sunwing Resort Bang Tao Beach! Nydelig, trafikkfritt (alle hoteller ligger helt nede på stranden og veiene ligger på baksiden av alle hotellene), 20 min fra Phuket Flyplass og rett og slett et skikkelig paradis! Vi betalte ekstra (ca 1000,- per vei) for å få ekstra beinplass. Da får du sitte frem mot en vegg i flyet, og baby kan få en bassinet (kurv på veggen) den kan sove i. Eldste barnet får i tillegg leke litt på gulvet og få litt "space" ;)

Skrevet

Hei! Thailand er den BESTE plassen du kan reise til!! Vi var der på camp pappaperm i fjor hele januar! Vi reiste 4 familier og hadde med barn i alderen 1 år, 9 mnd, 6 mnd og 7 mnd. Vi var først i Koh Samui der det faktisk var dårlig vær. Vi reiste til Koh Chang. Snakker om avslappet plass. Helt perfekt. Hadde hotellrom på flata rett ved bassenget som vi stort sett hadde for oss selv :) hotellet het The Dewa. Har aldri opplevd å få sånn luxux når man har med seg små barn som i Thailand. Vi kom først i alle køer, passkontroller. Ja, alt er tilrettelagt for familier med barn. :) Lykke til!!

Skrevet

Fordi? Og da vil jeg gjerne at du begrunner med kilder, og ikke egen synsing om at Thailand er farlig Å reise til med smÅ barn.

Skrevet

Fordi? Og da vil jeg gjerne at du begrunner med kilder, og ikke egen synsing om at Thailand er farlig Å reise til med smÅ barn.

Enig! Tull å spre ubegrunnet frykt. Vi har vært i Thailand med små barn 4 ganger og den ene gangen vi trengte lege, møtte vi et fantastisk team med masse tolker, etc. De tjener jo rått på våre reiseforsikringer... ;) Jeg er jammenmeg mer skeptisk til halvshabby hoteller i f.eks Spania, der jeg selv har blitt skikkelig dårlig...

Skrevet

Har selv reist masse i Asia, og må si at det er iallefall et sted jeg ville føle meg trygg med barn! :)

Som de sier, med forsikringer i orden har du ingenting å frykte.

Thailand, av alle land, er vel et av de tryggeste stedene ja.

Skrevet

Går det Ann å skrive noe i disse forumene uten å oppgi kilder og referanser? *ler litt* er bare min mening og sånn er det:) hvis dere bare har hatt positive erfaringer med dette reisemålet...Flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...