Gå til innhold

Hva med å fjerne "Anonym-knappen" fra de andre foraene?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er blitt så utrolig ukoselig på småtroll 0-1 etter at man kunne være anonym igjen... Hva med å fjerne den knappen fra småtroll, og andre forum, og kun bevare anonym-knappen på Anonymforum? Jeg synes i alle fall det var bedre slik det var i høst, uten mulighet til å være anonym!

Fortsetter under...

Hei.

Takk for gode innspill.

Jeg skal ta en runde på alle forumene og få en oversikt over hvilke forum som skal være anonyme og hvilke som ikke skal være anonyme.

Kommer tilbake til dere også, slik at dere kan komme med innspill på hvilke dere ønsker.

:)

Om dere tar bort muligheten til å søke opp innlegg skrevet av enkeltbrukere vil kanskje flere velge bort anonymknappen. På spørsmål om hvorfor en svarer anonymt på lite sensitive tema er det flere som påpeker tragiske forumbrukere med for mye fritid, som hetser "navngitte" og leser over alle innlegg fra vedkommede for å danne seg et bilde og finne noe å hakke på.

Jeg synes det er blitt så utrolig ukoselig på småtroll 0-1 etter at man kunne være anonym igjen... Hva med å fjerne den knappen fra småtroll, og andre forum, og kun bevare anonym-knappen på Anonymforum? Jeg synes i alle fall det var bedre slik det var i høst, uten mulighet til å være anonym!

Hvorfor er du anonym selv da?

Jeg er egentlig enig med HI, men her er hvorfor jeg alltid er anonym.

Før brukte jeg ofte å signere med nick, men etter omleggingen gjør jeg det sjelden. Liker ikke at alle kan gå inn å se mine innlegg og emner, og det er jeg ikke alene om. Hvis anonymknappen blir fjernet fra alle forum utenom anonym, uten at dere gjør noe med at hvilke innlegg en skriver, da tror at trafikken vil bli enda mer laber enn den er nå

Går det ikke ann å fjerne det at andre kan se hvilke innlegg og emner, at det bare er tilgjengelig for oss selv?

Jeg bruker anonym-knappen på anonym-forum og iblant skravesiden. Har en del spesielle historier / erfaringer som jeg forteller om, og da er jeg livredd de det gjelder faktisk er her (noe jeg tviler sterkt på, men likevel..).

Men det er jo tross-alt en grunn til at det er et eget forum som heter anonym, da :)

Annonse

Jeg er helt enig i at anonymisering bør legges til et absolutt minimum. En egen forumavdeling er greit nok, men der bør det også slutte.

I tråder med høy aktivitet så er det helt umulig å diskutere når 'alle' signerer med samme nick, for hvem henvender man seg egentlig til? Utstrakt bruk av siteringsfunksjonen roter til forumet og er en dårlig kompensasjon.

Folk opprettholder uansett sin anonymitet mot "den virkelige verden" med muligheten for å velge et intetsigende pseudonym. Kan man ikke engang stå inne for egne meninger, kamuflert bak et nick, så bør man kanskje omformulere innlegget sitt før man trykker Publiser ...

Jeg har kjent igjen to stykker som kun har skrevet med nick. Den ene kjente jeg igjen pga en spesiell livssituasjon. Vedkommende kjenner ikke meg, men ei venninne var sammen med eksen til eksen hennes. Eller noe i den duren.

En annen jeg kjente igjen, var en som var svært aktiv, men allikevel relativt anonym. Bare mengden med info til sammen, gjorde at jeg kjente henne igjen. Alt fra ferie valg, antall barn, beskrivelse av hjemmet, hvilken bil de hadde da etc.

Hun ville nok ikke like at jeg faktisk var her, og kjente henne igjen.

Man er ikke så fryktelig anonym om man er en hyppig bruker av forumet, tiltross for at man har nick.

Før kunne man endre nick, og de gamle innleggene sto med det gamle nicket, og de nye innleggene med det nye nicket. Nå endrerer det seg ikke bare på nye innlegg, men de blir også endret på de eldre innleggene, og man kan ikke komme fra det man har skrevet tidligere.

Anonymiteten må bevares om man ønsker trafikk på forumene og høy aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...