Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten våres sliter med oppkast ved spising.

Han kan kaste opp til ukjent mat og den aten han kjenner godt. Kan også spy når han gråter.

Han kaster opp ca 3-6 ganger i uka. Men fin vekt.

Jeg tror han har refluks plager men verken HS, fastlege eller lege på barneavd tror det er noe anna enn trass.

Nå er jeg lei og skal tvinge oss inn på barnepol. Jeg vet det ikke trass!

Flere som har det sånn eller har vært borti dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var akkurat maken når jeg var lita.. Det var trass ;)

Skrevet

Hvor lenge har dette vart da?

Min kastet opp daglig da han var like over året, det var cøliaki.

Men det kom aldri ved gråt da, men inntil en time eller to etter mat, uansett om det var med gluten eller ikke.

Skrevet

Haner 15 mnd og han kaster opp etter første sjea med grøt en dag og en anna dag kan det komme etter 10 sjeer liksom.

Ved kraftig gråt kommer det først slim så spyr han.

Han fikk en kjeks for 6 mnd el noe sånn her om dagen som han likte men som koppen bare tvang opp igjen. Stakars han blir mere og mere engstelig ved matbordet. Vi synger og kiler og leker for at han ikke skal misslike spisestundene. Brødskiver, våres midagsmat osv kan vi bare glemme han spiser kunn midagsglass for 8 mnd og grøt for 8 mnd.

Han var en gulper fra dag en men det har gått mere og mer ovet til spying. Trodde først det hadde med tennene å gjøre men nå tror jeg ikke det lenger.

Han spyr mest om han får ukjent mat men også av mat han liker.

Er ikke noe koselig. å folk rundt tror vi er dårlige foreldre som gir etter for surving men vi er stenge foreldre med mye regler osv.

Skrevet

Uff så kjedelig for dere. Jeg tror jeg ville tatt han med til en annen lege for sikkerhets skyld, om dette var min gutt. Bare for å få en uavhengig mening også. Kanskje har legene rett, men jeg tror heller ikke jeg ville gitt meg så lett om jeg var så veldig i tvil selv. Her kaster gutten vår opp om natta tre-fire dager rundt hvert tannfrembrudd, og kun da. Fryktelig kjedelig, men det er jo ikke noe å gjøre med det. Hadde det vært den minste mistanke om at det var noe annet enn tenner, hadde jeg krevd å bli hørt, og ikke avfeid med ordet trass så fort. Om legene har rett, får de først og fremst forklare seg bedre så du kan bli trygg på at det stemmer, og så får de faktisk gi deg råd om hva du skal gjøre med det. Lykke til da. Håper det går seg til, uansett hva det er.

Skrevet

Gutten her spydde for alt, kunne bare spise små porsjoner ellers kom alt opp igjen, var det en liten klump i maten, hvis han sprang etter han hadde spist, hvis han hostet, hvis han gren. Hadde sprutgulping flere ganger i døgnet fra han var født. Men han var ikke sur og grinete og følgete kurven sin=kunne ikke være refluks sa legen/hs. Han hadde umoden lukkemuskel. Etter hvert kunne han gjerne spy med vilje hvis han ikke fikk viljen sin.. Vi laget ingen oppmerksomhet rundt det, hadde alltid en skål innen rekkevidde, han spydde i den, vi skylte og vasket skåla, kom tilbake og ga ingen komentar fra vår side. Fortsatte som normalt som ingenting var hendt. Så det med å gjør det med vilje gav seg etter hvert. Når han var ca 4 hadde det meste av spyinga gidd seg.

Skrevet

Dette høres fryktelig ekkelt ut! For å være helt ærlig høres det ikke ut som reflux - det har gutten vår og jeg kjenner ikke igjen det du beskriver. Men jeg støtter det som er skrevet over her; gå til en annen lege og hør og de mener det samme. Om ikke annet for fred på sjela ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...