Gå til innhold

hva syns dere om jente navnet Melina?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt det før, men likte det;)

Skrevet

Jeg har hørt det før, og jeg syns det er kjedelig og intetsigende. Hovedproblemet med det er imidlertid at Melena (som ligner til forveksling) er det medisinske navnet på blod i avføring.

Skrevet

Likte det:) Syns det var et koselig og søtt navn:)

Skrevet

Navnet er fint ja, men som jeg ser fler har skrevet så var også blod i avføring det første jeg tenkte når jeg leste navnet.... Men kun oss i helsevesenet som tenker på slikt da:P

Skrevet

Jeg jobber ikke i helsevesenet. :P Hva man lærer av å henge på BIM altså.

Skrevet

Jeg syns det er fint jeg. Tenker faktisk på Melina Kanakaredes, som spilte Stella Bonazera i CSI New York. Noe som absoludt er positivt. Liker navnet jeg.

Skrevet

Jeg syns Melina er nydelig :) Kunne brukt det selv!

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns dessverre det hørtes litt konstruert ut. Høres ut som et varemerke. Men jeg veit det fins på gresk osv.

Skrevet

Tenker på melena, blodig avføring, når jeg hører det. Tror mange andre tenker de også. Utover det er det ikke noe i veien med "lyden" i navnet..

Skrevet

Har heller ikke hørt det før men synes det var veldig fint! :-)

Skrevet

Jeg har hørt det før, og jeg syns det er kjedelig og intetsigende. Hovedproblemet med det er imidlertid at Melena (som ligner til forveksling) er det medisinske navnet på blod i avføring.

Man kan ikke alltid tenke på at noen vil assosiere det med navnet. Det med at Melena betyr blod i avføringen er det nok KUN folk i helsevesnet som tenker/ vet. Dessuten syns jeg ikke at Melina og Melena er så likt. Jeg assosierer ikke Melina med blodig avfrøring.

Det blir som navnet Asle. Asle er et annet ord for rompe (rompehøl), på dialekt. Men sikkert ikke alle som er klar over det, eller som tar det til etteretning når de evt velger/valgte det navnet til sin sønn.

Skrevet

Synes Melina er fint jeg:) Synes det blir bare finere og finere jo flere ganger jeg sier det! Om dere ikke velger Melina, hva med Meline da?

Skrevet

Man kan ikke alltid tenke på at noen vil assosiere det med navnet. Det med at Melena betyr blod i avføringen er det nok KUN folk i helsevesnet som tenker/ vet. Dessuten syns jeg ikke at Melina og Melena er så likt. Jeg assosierer ikke Melina med blodig avfrøring.

Det blir som navnet Asle. Asle er et annet ord for rompe (rompehøl), på dialekt. Men sikkert ikke alle som er klar over det, eller som tar det til etteretning når de evt velger/valgte det navnet til sin sønn.

Igjen, jeg jobber altså ikke i helsevesenet. Og jeg ville heller ikke kalt sønnen min Asle. Men altså, jeg dømmer ingen for navnevalg, jeg bare syns det er viktig å få frem assosiasjoner. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...