Gå til innhold

Bringebærkaplsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere prøve dette og når starter dere med dem? Er selv i uke 29+2 og venter nr tre. Gikk over tiden begge gangene, 10 og 6 dager, og håper indelig jeg slipper dene gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk på de sist svangerskap. husker ikke når jeg begynte men hente med å bli satt igang 13 dager over termin. Jeg hadde også tatt modningsakupuntur i flere uker. Dette for meg er bare å kaste pengene ut av viduet! Denne gangen skal jeg ikke tukle noe som helts :)

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve denne gangen.. ble anbefalt å vente til det var 4 uker igjen, da det visstnok på noen har litt for god effekt. Men det er jo ikke nødvendigvis snakk om at man føder før tiden, men at man slipper rift/revning.. Ikke vet jeg, og dyre er dem ;)

Skrevet

Kapslene skal jo ikke sette igang en fødtsel. Det jeg har lært er at de er med på å styrker livmoren som igjen gjør at en ikke skal revne like mye og at en skal komme seg raskere etter fødtsel i form av at livmoren trekker seg bedre sammen igjen og gir mindre blødninger.

Skrevet

Jeg begynner i uke 32.

Gjorde det sist også og livmora hadde trukket seg inn igjen etter 3uker etter fødsel. Og det var etter å ha fått tvillinger.

Det setter ikke igang fødsel,så kan være du går over likevel.

Skrevet

Jeg drikker bringebærblad-te. Fikk høre at jeg skulle starte 3 uker før termin, og fortsette tre uker etter fødsel. Men at det er trygt å drikke hele tredje trimester.

Jeg begynte i uke 30, og har drukket én kopp daglig etter det. Men det var mer i mangel på andre urte-teer, siden jeg var svært usikker på hva som var trygt og ikke, og jeg liker ikke svart te. Er i uke 37, og har ikke født enda ;) Men modningstegn kan tyde på at jeg ikke kommer til å gå noe særlig over tida heller...

Skrevet

Jeg tok kapsler sist, fikk to dager over termin, revnet og mistet mye blod..Besvimte etterpå, hadde så lave blodverdier at jeg fikk jerntilskudd intravenøst pga blodtap..Var sliten og svak i ukesvis etter fødsel..Ikke vet jeg om de der kapslene gjorde noen forskjell til eller fra, men denne gangen gidder jeg ikke..Det blir som det blir..

Skrevet

Okey, tusen takk for svar!!

Ser ut til at det er forskjellige erfaringer ute å går. Får bestille både kapsler og te og begynne inntaket. Skal nu i tillegg sette daglig sex på kalendren ca 14 dager før termin hehe.

Nekte å gå over termin denne gang !!!!!

Skrevet

Både bringebærkapsler og modningsakupunktur er ikke for å sette i gang noen ting, men for å styrke livmoren. "for å gi bedre rier" sa min JM.

Det kan derimot ikke forhindre store blødninger, revner osv. Det skal kun fungere på muskulaturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...