Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har inntrykk av at endel gjør skikkelig kveldsstell, med bad/dusj eller vask av ungene. Men så er det akkurat som denne vasken ikke er så nøye på morgenen... At man enten bare kler på barna eller evt vasker bleiebarn nedentil og skifter bleie. Hva gjør dere? Jeg vasker hele ungen både morgen og kveld, evt bad på kvelden. Og pusser tenner hver kveld og ikke riktig hver morgen...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Folk gjør så mye ulikt. Dette diskuteres med jevne mellomrom her på bim/dib, og man finner alle varianter. Selv steller jeg ungene mest og best om morgenen, med bading et par ganger i uka, oftere om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Jeg merker at vask nedentil er faktisk viktigere på morgen enn på kveld. Da det som oftest er en diger tung tissebleie, og tilhørende urinlukt nedentil hos guttungen. Ansikt og fingre krever som regel mer grundig stell på kvelden enn på morgenen. Utenom dette er det ikke noen stor forskjell på morgenstellet og kveldsstellet. Selvfølgelig er stemningen forskjellig i de to settingene da. Vi pleier å bade noen morgener. Barnet vårt er plaget med at han ofte blør neseblod på natta, dermed blir det bading mange morgener pga at hår, ansikt og fingre er fulle av blod.. Målet med stellet er uansett er ren og pen gutt, uavhengig av om det er morgen eller kveld. Dvs. tannpuss hver gang. Negleklipping når det trengs.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Vi vasker om kvelden for da har vi best tid. Ungene blir jo ikke akkurat så veldig møkkete i løpet av natta, så vask om morran er vel da strengt tatt unødvendig. Det vaskes jo ved hvert bleieskift (bæsjebleie) og da blir det mye vask nedentil. Det er også noe som heter overdreven hygiene. Unger blir såre nedentil og får uttørret hud av for mye vask.
Light of my life Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Mini er bare 4,5 mnd og vi praktiserer "grundig" kveldsvask fr topp til tå, eller bad (bad 2-3 g per uke). Om morgenen da har h*n jo ikke akkurat blitt skitten så da går stellet ganske kjapt, men med ordentelig vask nedentil for å bli kvitt nattens bleielukt. Enig med #4 ift overdreven hygiene. Kan lett resultere i sår hud og utslett.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Vi bader barna minst mulig fordi de er mye plaget av eksem og tørr hud. Både morgen og kveldsstell består av vask av hender, ansikt, nedentil, beina innimellom og selvfølgelig pusser vi tenner både morgen og kveld. I tillegg smøres de stort sett alltid inn med fuktighetskrem og hydrokortison ved behov, spesielt om vinteren, om sommeren er det mindre behov for det.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Vi bader våre 2 jenter annenhver dag. Da er det også vask av hår. Ellers vasker vi dem med vanlig vanskeklut hver morning. Pusser tenner morgen og kveld. Barna er alltid velstelte og rene, noe som er veldig viktig.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Nå har jeg ikke bleie barn lenger, men når jeg hadde bleiebarn var det en skikkelig vask nedentil hver gang det hadde vært en bæsjebleie, ikke bare våtservietter når vi var hjemme. Med unger som bæsjet flere ganger om dagen som oftes, så det ble gjort noen ganger. Vask av ansikt blir gjort hver kveld, og når det trengs. Har barn med atopisk eksem, så dusj og bading gjør vi to ganger i uka bare. Utover det så er det lite vask. Hun ene har begynt å vaske seg under armene hver morgen eller kveld, hun velger selv om hun om kvelden eller morran, da tar hun også underlivet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå