Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle seier det er heilt ufarlig, det står i ei bok dei deler ut hos gyn. min og. Sjølv har eg ikkje farga håret, men har kjøpt frisørfarge no. Eg ville venta til veke 14 fordi det er mellom veke 8 og 14 det skal vera mest sensitivt f. eks ift stråling.

Men eg trur heilt sikekrt det er trygt, eg er ekstra forsiktig emd alt. Lykke til!

Gjest Shanti ♥

Jeg er også av den overforsiktige typen, og ville latt være å farge håret fram til uke 12, i alle fall. Lange flyreiser (typ USA, Asia) ville jeg ventet med til etter uke 14 hvis det ikke var nødvendig, og sjekket at det ikke var veldig aktive solstormer e.l. som økte strålebelastningen akkurat da jeg skulle fly. (I tillegg til selvsagt å drikke godt og bevege seg mye for å unngå blodpropp.)

Men; flyvertinner/piloter/frisører føder vel stort sett friske barn de og.. :-)

Ang hårfarge..

-Om dere er usikre så tenk på dette; Frisører er en yrkesgruppe som er borti disse kjemikaliene hver eneste dag, opptil flere ganger om dagen... Ja, de har krav på blandeskap og punktavsug (for å hindre avgasser-noe du som kunde vil kunne sitte under også...) Men de blir uansett eksponert for dette mange ganger mer en oss som forbrukere. (også på huden osv..)

-Det er ikke blitt påvist økt tendens til hverken spontanaborter eller fosterskader hos frisører som yrkesgruppe. Ei heller blir de anbefalt noen form for tilrettelegging/svangerskapspenger pga risiko. (Eneste er ved bekkenplager f.eks, eller at det skal være gode avsug mtp kemikalier -men det gjelder alle, også ikke gravide da..) :)

Eneste jeg husker det var snakk om var rykter om at noen fødte litt før termin (ikke at noen av mine kollegaer noen gang gjorde det men..) men dette pga mye stå/gåing...

Så, jeg personlig ville heller farget hos frisøren, da man kan sitte under avsug og man har kontroll på hvilke type kemikalier som blir brukt. Men har farget håret selv hjemme et par ganger dette svangerskapet -men frisørfarge ;)

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...