7569 Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hvordan har dere gjort det(om dere har gjort det?)? Har vært i kontakt med sove karin og fått opplegg men lurer på om jeg skulle ha tatt avvenningen selv og ikke pappan...så "mister" hun ikke både puppen og mamma.. Vi samsover men vil flytte henne over i egen seng samtidig som vi avvenner nattpupp. Hun våkner nemlig ca hver time natten igjennom og må ha pupp for å sove videre. Taaakker for svar! :-)
Trultesmamma Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Når jeg skriver her vet jeg at mange kommer til å kritisere meg, men dette fungerte for meg og min familie: - vi tok skrikekuren som mange også kaller det da vår var 8 måneder og den var ekstremt vellykka. Den fungerte slik: vi la ho som normalt men om natten så fikk hun ingen kos eller melk, hun ble tilbud vann eller smokk. Når vi var inne hos hun gikk vi ut igjen med en gang hun enten var ferdig å drikke eller tok smokken. Med en gang begynte hun å grine ( hun ville jo ha kosen hun var blitt så vant å få) vi lot hun grine i 5 min før vi gikk inn. Da gjentok vi prosedyren men neste gang ventet vi 6 min før vi gikk inn igjen. Og fortsetter å øke minutter vi er borte fra ho med 1 min. Hele "krangelen" varte til vi var oppe i 10 - 13 min. Siden den gang har hun sovet igjennom natten med få unntak. Unntakene er når hun skriker pga tann som er på vei, da tar vi hun opp trøster hun og viser at vi er der for hun. Du hører forskjell på gråten! Dette er en effektiv metode som hjelper mor/ far og barn til betre rutiner. Selv har jeg fått mer energi, litlå er gladere og alt er betre. Hun har også begynt å kose med meg om dagen, det gjorde hun ikke før. Jeg storkoser meg med lille skatten min og dette var det beste for hele familien!
7569 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2012 Gikk du også inn eller var det far som tok seg av det? Hvor mange netter brukte dere? :-) hjelper virkelig å høre andres erfaringer!
Trultesmamma Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 1 natt og hun sov rundt! Jeg ammer ikke så jeg er ikke matfat, vi tok annen hver gang og ingen planer dagen der på, så vi kunne samsove:) Har hørt at for noen så kan det ta lengre tid, men noen timers "krangling" på en natt og alt er myye betre:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Jeg hadde det akkurat som du. Han var 8,5 mnd. Jeg ammet ham i søvn og han sov egentlig i egen seng, men etter ferie og ved min jobbstart så sov han mest inne i vår seng, slik at jeg ikke skulle behøve å stå opp. Han hadde da en periode som han våknet hver og annenhver time og sovnet igjen med pupp. En natt kl 4 fikk jeg plutselig nok og nektet ham pupp. Han var selvsagt lei seg og skuffet. Han gråt i 30-40 minutter (satt mellom oss i senga og jeg trøstet, strøk på ryggen). Pluselig gav han bare opp og la seg ned for å sove! Det trodde jeg ikke han kunne for det hadde ALDRI skjedd tidligere. Følgende netter bestemte jeg meg for at han ikke skulle få før et visst klokkeslett. Han våknet mere sjelden og godtok raskt at han måtte sovne igjen uten. Så akkurat nattavvenningen tok jeg selv mens vi samsovet. Har ikke tatt kampen med å sove i egen seng enda. Er 12 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå