Gå til innhold

Flere med vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tida fått svære hovne føtter, og fingrene er stive og vonde i ledda når jeg bøyer dem. De sovner også veldig fort..

Har dere fått tips om hva man kan gjøre for å "redusere" dette? Har hørt at man skal ha føttene hevet når man har mulighet til det. Jeg var til jordmor den 15.febr, og alle prøver var fine.

Har lest litt forskjellig..noen mener man skal drikke mye, noen lite.. Husker da jeg ble overstimulert under prøverørsbehandlinga forrige gang, og fikk MYE vann i kroppen, da fikk jeg beskjed om å drikke mye husker jeg. Men vet ikke om det samme gjelder når man er langt på vei gravid. (uke 39+2).

Tips tas imot med takk :)

Hilsen fødeklar delux! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse vann!

Vann skal vann fordrive :) Samme som under Ass befr. Fått masse vann jeg også. Nå er det tom vondt å ha på sko :S

Skrevet

ja, sliter med å finne sko som er gode nå altså. Sist var jeg høygravid på sommeren, og det var jo så lettvindt å bare hoppe i et par slippers...men vintersko..nei det er ikke like lett. Gummistøvlene mine er faktisk det som er mest behagelig nå..og de kan jeg ta på uten å bøye meg ned..hehe..noe som er en stor fordel for tida! :)men de er jo ikke noe varme akkurat da..så jeg presser jo på meg vinterskoene når jeg leverer i bhg osv på kalde dager. Nei, skal jaggu bli godt å få dette overstått :)

Skrevet

Blir bra å kunne ha på seg sko etter forholdene og kunne bøye seg for å få dem på :)

Skrevet

Jeg har veldig hovne føtter på kvelden. Igår lagde samboer fotbad til meg med lunket vann. På grensen til kaldt vann egentlig. Der satt jeg å plasket i ca 45 min (så på tv). Halvveis helte han iskaldt vann over beina mine. Etter hele prosessen føltes beina 10 kg lettere!! Vannet ble jo selvfølgelig ikke helt borte, men følelsen var ubeskrivelig deilig :) Anbefales!

Skrevet

Har bare antydninger innimellom. Passer på å helle innpå med drikke når jeg kjenner det blir vanskligere å få av ringen, så ordner det seg til neste dag.

Skrevet

Når jeg var på modningsapunktur for første gang sist uke så fikk jeg noen nåler som skulle hjelpe mot hevelse i fingrene.

Jeg går hos en som har lang utdannelse innen apunktur.

Har ikke våknet opp med stive fingre siden akupunkturen noe jeg gjorde hver eneste morgen tidligere. Slet da med å klemme hånden helt sammen.

Skrevet

Ikke bare meg som sliter med dette vann galskapet :)

jeg er kun i uke 20, og er allerede svært plaget i bein og armer.. har jeg vært litt for mye oppi "salt-skålå" så hovner jeg opp alle veier.. ringer har jeg måtte ta av meg..

Eneste tipset jeg har å gi, er å kutte på saltet og drikker godt med vann. Jeg prøver så godt jeg kan, men er ikke like lett når det er salte saker man helst vil ha..

men på en annen side- så er noen gravide typisk vannfolk eller ødem utsatt uansett ka de gjør, andre får nesten ikke vannansammling i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...