Gå til innhold

Hjelp!! Alternativer til nesehorn til å skylle med?? Eller andre gode råd mot forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er full i forkjølelse, og rakk ikke å tenke meg om før snørra har tatt overhånd. Tør ikke bruke mer nesespray, siden jeg er gravid!

Har ingenting "logisk" å bruke i erstatning til nesehorn, som pipette e.l.

Noen tips? Er rimelig desperat her jeg sitter!!

Ingen problem å finne oppskrift på saltvannsløsning, men hvordan få det opp i/inni nesa er en annen ting!

Gode råd mottas med STOR TAKK!!

Skrevet

Hvis du kan puste litt i nesa, så tar du saltvannet i en bolle, holder for det ene neseboret, dupper nesa nedi og snufser inn vann.

Om det er helt tett så ville jeg kanskje ha prøvd med et desilitermål, blomstervannekanna (!) eller, i ren desperasjon, fylt vann i en kakesprøytepose og stappa en sånn stjernetut opp i schnasen og klemt i vei ;)

Ps. legg ut bilde om du går for kakesprøyta :D

Skrevet

Har du tåteflaskesmokk da? Kanskje det kunne gå?

Skrevet

Var pottetett her med renning, så holdt på å flippe!

Etter litt romstering og kakesprøyteideen, så tok jeg faktisk en brødpose og klippa hull i hjørnet...funka vel? Tror jeg? Hehe. Har ikke gjort dette før, heller, så det var da også noe å bedrive natta med.

Jaja.. Fikk da inn litt av dette "saltvannet" og antar jeg gjorde dét riktig i alle fall, siden det ikke var det spøtt ubehagelig...sånn bortsett fra saltvann i halsen da. *urk*

Men, er uansett bedre enn jeg var! Takk for tips og brainstorming! :D (flirer fremdeles over kakesprøyta!!)

Skrevet

Du kan bruke Zymelin nesespray, står i pakningsvedlegget at det går helt fint for oss gravide.

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...