Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst at jenta skal ta sutt, for hun har et enormt suttebehov, og trenger "hjelp" til innsovning med pupp Om kvelden og natten går dette fint, altså hun legger seg når hun er mett selv om hun merker at hun blir flyttet vekk fra puppen. Men på dagtid nekter hun det samme....:( Når jeg legger henne i vogna skriker hun og bærer seg og leiter etter fingrene sine/noe å sutte på, men sovner etter noen min med trilling og sover så lenge jeg triller. Når vogna stopper våkner hun og leiter etter fingrene igjen. Det samme skjer i bilen.

Så jeg vil gjerne at hun skal ta sutt på dagen, men forsåvidt ikke om kvelden/natten da hun sover greit da, og jeg ikke vil at hun skal begynne å våkne oftere fordi hun mister smokken.

Er det realistisk å tro at hun kan bruke smokk kun på dagtid og ikke ha behov for den om kvelden? bruker deres smokk kun i bestemte situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja storebror bruker smokk kun i forbindelse med soving og det ønsker jeg for lillesøster også. Men det gjelder både dag og natt. Ja det er litt pes en periode når de trenger hjelp til å finne smokken om natta men det går fort over. Vi bare la ganske mange rundt i senga.

Skrevet

Min bruker smokk når hun skal sove om dagen og kvelden. Spytter den selv ut når hun har sovnet, og bruker ikke på natten. :-)

Skrevet

Min har ikke brukt smokk lenge, og vil kun ha den når han er trett. Han sliter mer med å sovne på dagen enn på kvelden, så da bruker han smokk på dagen, men sovner uten på kvelden. Har også som plan at den kun skal brukes på dagen, men kan jo hende at han vil ha den på kvelden/natta etterhvert, men er 4mnd nå, så ikke så lenge igjen til at han kan finne den og putte den inn igjen selv på natta. Har brukt den noen ganger på natta nå når jeg har redusert antall måltider på natta, men ser ikke ut til at han savner den når han skal legge seg, men kan vel hende at han begynner å kreve den når han blir litt større.

Skrevet

Min jente får den når hun skal sove på dag og natt, og i bil om hun skal sove. Hun sover aldri hele natten med smokk, den spyttes ut med engang hun er sovnet, men hun vil veldig gjerne ha den om hun våkner om natten:) Hun er 10 mnd og jeg håper hun snart klarer å finne den selv om natten, hehe..

Skrevet

Min bruker kun smokk når hun skal sove enten det er på dagtid eller natt. Er litt stress når hun våkner om kvelden etter å ha sovnet kun fordi hun har mistet smokken. Men nå har hun begynt å ta smokken inn og ut av munnen selv så tar sikkert ikke lang tid før hun klarer å finne den selv om natten. Har hørt det fins noen selvlysende smokker på barnas hus, sånn må jeg ha! :D

Ellers så var jo ditt tips miepia30 lurt, å ha flere smokker i sengen :)

Skrevet

Jenta mi er snart 10 mnd og bruker smokk stort sett bare når hun skal sove, både dag og natt. Hun vil som regel ikke ha den om hun blir tilbudt ellers. Sjelden hun våkner om natta for at smokken har falt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...