Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist jente i magen, og fortiden er favorittnavnet Eirylinn. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt merkelig og veldig tungt.. Tipper du alltid kommer til å måtte stave det for folk. Ville aldri valgt det.

Skrevet

Hvor kommer det navnet fra? Synes ikke det var så gale, men begynner å tenke på Eowyn i stedet, som er et av yndlingsnavnene mine ;-)

Skrevet

Det kommer fra en bok. Norsk serie om vikingetiden. Broren heter Trym, så jeg synes det passer. Vet at stavingen er vanskelig, men synes ikke klangen er så tung.

HI

Skrevet

Hm, det falt ikke i smak hos meg, men liker veldig godt Eialin som er litt i samme gate. Iselilja, Alvine og Alde synes jeg også passer godt til storebror Trym :)

Skrevet

Synes faktisk det var veldig kult, det blir finere og finere egentlig :-) Utrolig fint faktisk :-)

Skrevet

hyggelig å høre at noen liker det i alle fall ;)

Skrevet

Fant ikke navnet i navneguiden, men det er jo kanskje en sammenslåing av f.eks. Eira og Linn, så da får det betydningen:

Eira: Et jentenavn av norrøn opprinnelse. Navnet Eira har aldri tidligere vært så populært og er for tiden på 116. plass på listen over jentenavn i Norge. Betydning: norrøn:enten av Eir, legekunstens gud, eller av det greske 'eirene', fred, som Eirin, - - øker noe, ca 30 nye pr.år, over 500 som etternavn. Det er 506 personer i Norge som har dette navnet.

og Linn: Et jentenavn av norsk opprinnelse. Linn var på sitt mest populære i 1984 og er for tiden på 169. plass på listen over jentenavn i Norge. Betydning: norsk:mild, myk, eller av blomsten Linnea. Linn har navnedag 13. mai. Det er 8328 personer i Norge som har dette navnet.

Skrevet

ja, da var jo hyggelige betydninger av navnet ;) alltid kjekt å vite at navnet ikke betyr no sånt som "den onde hersker" eller "gal" eller slikt! hehe

Skrevet

Ja, både betydning og opprinnelse er kjempeviktig for meg, og dette navnet falt jeg faktisk veldig for :-) Go for it!

Skrevet

Jeg syns det var litt tungt! Men jo mer jeg sier det høyt for med selv, jo mer liker jeg det:) Gå for det hvis du liker det!:)

Skrevet

Har hørt Eirlin, med lang i på slutten, syns det var veldig fint, men eirylinn ble litt for mye etter å ha hørt en kortverson først :)

Skrevet

Litt tungt, men ganske fint egentlig :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Stavemåten med Y i midten er det som ødelegger for meg.

Jeg kjenner til Eira, Eirin og Eirill, og kan se for meg et navn som Eiri Linn, men den litt "internasjonale" med y midt i blir litt sånn Marylin - kopi.

Skrevet

Stavemåten med Y i midten er det som ødelegger for meg.

Jeg kjenner til Eira, Eirin og Eirill, og kan se for meg et navn som Eiri Linn, men den litt "internasjonale" med y midt i blir litt sånn Marylin - kopi.

Sånn tenker jeg også.

Skrevet

Signerer på de to ovenfor.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner en som heter Eiralynn (evt Eiralinn), synes det er finere.

Skrevet

Har aldri hørt Eirylinn før. Min første tanke var at nei, dette likte jeg ikke, men allerede mens jeg skrollet meg nedover innleggene her, begynte navnet å falle mer i smak. Det har en fin klang. Jeg synes imidlertid stavemåten er litt tung.

Andre navn som ligner, og som jeg liker er:

Eirin

Eirill

Irmelin

Irlin

Ingelin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...