tessass Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Hei! Jeg har en gutt på 11 mnd som alltid sover dagduppene ute i vogn på verandaen. Han må alltid rugges litt for å sovne (alt fra 1-10 min). Hvordan er dette i bhg? Rugger de de barna som trenger det for å sove?
It's all about me Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Hos oss gjør de iallfall det....
El1 Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Jepp. Sønnen vår var ikke vant med å sove i vogn før han begynte i barnehagen og sover ikke i vogn hjemme her, så han må rugges.
tessass Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2012 Godt å høre! Har nemlig hørt om bhg som ikke gjør det, hvor barna bare "må lære seg å sovne av seg selv....". Og det kjenner jeg at gjør meg urolig. Men da satser jeg på at de gjør det i den bhg jeg evt får plass i:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 I vår barnehage spurte ped.leder som slike ting da jeg var på tilvenningsamtale. Hun spurte om alt fra sovevaner, mat, bruk av tutta osv. og så skrev hun det ned i mappa til min datter. Tror det er vanlig at de minste får rimelig bra tilrettelegging på slike ting så jeg tror ikke du skal bekymre deg
Gjest Mentha & Junior Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Her har det ofte stått noen og rugget på en vogn når vi kommer og leverer eller henter i bhg. De har en liste med hvem som skal sove når og hvordan og hvor lenge, så alle får sove sånn som de trenger og er vant med. Det fungerer veldig bra hos oss i alle fall Junior får bare sove på magen, i seng, og han skal ha på seg en ullsovepose, men den må være bak frem så han ikke gnager på knappene. Og så må han ha to smokker. Dette gjør de ansatte perfekt hver dag De spør om sånt når man kommer i bhg på tilvenning (hos oss spurte de første gangen han skulle sove der), og så noterer de hvordan rutinene til barnet er.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 I barnehagen til snuppa sover alle på madrasser på gulvet inne.. siden snuppa aldri har sov noe annet sted enn i vogna si på dagtid (kanskje noen få ganger i senga), så var jeg ekstremt skeptisk.. Men det har gått så bra og hun sover kjempe godt på madrassen sin Det er viktig å huske at de som regel vet hva de driver med i barnehagen, og at barn faktisk er veldig tilpasningsdykitige.. Så gi dem en sjanse i hvert fall og hvis de innser at gutten din må rugges så gjør de nok det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå