BABY-JENTE Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 ...til å bruke på mage, hofter, lår og rygg for å forebygge strekkmerker? Mange ulike typer på markedet. Husker at jeg brukte jordnøttolje fra apoteket sist, men hva er erfaringene blant flergangsfødende? :-)
Gjøkeredet③ Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Aldri smørt med noe, og aldri fått et eneste strekkmerke.. Håper jeg er like heldig denne gangen, i og med at det er 3. og siste
OptimistHoppa Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Det er en myte at man kan forebygge strekkmerker med olje. Trist at hudpleieindustrien narrer folk Strekkmerkene sitter dypere i huden enn der oljer/kremer har virkning og styres først og fremst av gener/arv... Man kan også forebygge til en viss grad ved å ikke gå opp for fort i vekt - men det er vanskelig på magen nå i svangerskapet
BABY-JENTE Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2012 Det er en myte at man kan forebygge strekkmerker med olje. Trist at hudpleieindustrien narrer folk Strekkmerkene sitter dypere i huden enn der oljer/kremer har virkning og styres først og fremst av gener/arv... Man kan også forebygge til en viss grad ved å ikke gå opp for fort i vekt - men det er vanskelig på magen nå i svangerskapet Ja, men for den øverste delen av huden - hvilke oljer er best? Vil jo også forebygge kløe og tørr hud. Fikk ingen strekkmerker forgje gang jeg heller - kun noen lyse "riller" på nedre del av mage noen dager før termin. Disse gikk nesten bort når kiloene raste av.
Glajenta ♥ Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Jeg smurte magen med bodybutter fra Body Shop forrige gang - ikke et eneste strekkmerke før 1 uker over termin - da kom det maaaange! Ganske surt Så denne gangen gir jeg blaffen Smører hele kroppen med bodylotion for at jeg ikke skal bli tørr - ellers gidder jeg ikke legge noen innsats i det
Gjøkeredet③ Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Aldri smørt med noe, og aldri fått et eneste strekkmerke.. Håper jeg er like heldig denne gangen, i og med at det er 3. og siste Kan jo legge til at med førstemann gikk jeg 17 dager over termin og la på meg 24 kilo..
Junibaby10612 Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har en som du får kjøpt på boots apotek, den heter ESTELLE&THILD PREGNANCY OIL og det er ingen parabener i den. Jeg brukte tidligere COCOA BUTTER body butter, men den inneholder parabener som er skadelig for mor og foster. Så den ville jeg ikke brukt, i tillegg anbefaler de denne til gravide på body shop. Ikke bra!
BABY-JENTE Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har en som du får kjøpt på boots apotek, den heter ESTELLE&THILD PREGNANCY OIL og det er ingen parabener i den. Jeg brukte tidligere COCOA BUTTER body butter, men den inneholder parabener som er skadelig for mor og foster. Så den ville jeg ikke brukt, i tillegg anbefaler de denne til gravide på body shop. Ikke bra! Jeg vet, jeg brukte også cocoa butter forgje svangerskap, helt til jeg ble mer oppmerksom på parabener... Utrolig at de kan anbefale noe sånt til gravide i dag. Ja, det er kun en liten mengde i hvert produkt, men tilsammen med alle produktene vil smører på huden vår, så blir det mye. Skal sjekke ut den oljen du nevner der.
cici83 Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Jeg anbefaler et kosttiskudd som heter Cardi-e .. får kjøpt det på helse kost .. er en sunn dose vitamin E som er kjent for å forebygge mot hjerte og karsykdom.. e vitamin er meget bra for hus hår og negler og smører huden innenifra fikk det anbeaftlt av en naturapaut som jobber på Gimle økolokiske parfymeri
cici83 Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 bruker også olje og krem fra gimle økologiske parfymeri.. uten parabener vt ikke helt om jeg tror det forebygger men det skader iallefall ikke
Gjest Prinsesse 07.01-12 Skrevet 19. februar 2012 #11 Skrevet 19. februar 2012 Det er lurt å smøre underlivet med olje for å forebygge rifter og spjering under fødsel.
BABY-JENTE Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2012 Det er lurt å smøre underlivet med olje for å forebygge rifter og spjering under fødsel. Men hvilke oljer er best? Jeg brukte jordnøttolje sist gang, da var det det som var tingen.
Gjest Prinsesse 07.01-12 Skrevet 19. februar 2012 #13 Skrevet 19. februar 2012 Mandelolje er veldig fin :-)
OptimistHoppa Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har hørt både mandelolje og jordnøttolje for smøring/herding av underliv og brystvorter. Ellers er det vel ingen forskjell på hva slags kremer som er bra for tørr hud/kløe nå enn utenfor svangerskap. Selv er jeg glad i parfymefri fet krem fra apoteket (Eucerin), men dette er smak og behag/hudtypeavhengig
knøttemamma07 Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes Sans dusjolje fra apoteket fungerer bra på kløe. Bruker den etter dusjing jeg da.
nr.4 på vei Skrevet 20. februar 2012 #16 Skrevet 20. februar 2012 Strekkmerker er genetisk og har ikke noe med hvor mye eller lite du smører. Men huden blir jo oftere litt tørrere når man er gravid. Anbefaler Udo's choice. Du får den flytende eller i kapsler. Dette er alle de fettsyrene du trenger. Smører hele kroppen innvendig, noe som syns på huden. Lykke til
odajeanette Skrevet 20. februar 2012 #17 Skrevet 20. februar 2012 Jeg bruker wendela (tror det er slik det skrives).Den kjøper jeg på helsekosten, den funker veldig bra på meg. Og magen min har vokst veldig fort spes. etter uke 18. Mange jeg kjenner har også brukt denne og er veldig fornøyd med den. Men det er jo gener og arv o.l som spiller inn også
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #18 Skrevet 20. februar 2012 At dere er så dumme at dere tror at kremer kan forhindre strekkmerker! Haha!
FrøkenLilje Skrevet 20. februar 2012 #19 Skrevet 20. februar 2012 Hei, Bruk av bodylotion eller olje når magen vokser, hjelper på kløe og gjør huden mykere/smidigere. Om det hjelper mot strekkmerker eller ikke vet man jo ikke. Men det kan kanskje forhindre til en viss grad? Også må vi jo huske på at alle har forskjellige hudtyper. Jeg bruker en olje som heter 'amande supple skin oil with almond oil' fra Loccitane. Veldig fornøyd med denne. Lukter godt og det er behagelig. Smører morgen og kveld, bryst, mage og hofter. Er ca 20 uker på vei og har brukt oljen siden uke 12. Jeg har ikke fått strekkmerker, og om det er olje som gjør det vet man jo ikke Lykke til!
OptimistHoppa Skrevet 20. februar 2012 #20 Skrevet 20. februar 2012 For de som har tørr og kløende hud OG badekar, kan jeg forresten også anbefale å bade med jevne mellomrom med badeolje i vannet. Kan kjøpes på apoteket. Smører godt :=)
cici83 Skrevet 20. februar 2012 #21 Skrevet 20. februar 2012 At dere er så dumme at dere tror at kremer kan forhindre strekkmerker! Haha! haha at du tror det er fred i verden.. hahah at du tror du kommer til å dø av alderdom.. hahah og du tror at mannen din aldri kommer til å være utro.. hahah og du tror... handler da ikke om at man ikke får strekkmerker, men om å gjøre sitt beste for å unngå det... ha håp og tro at noe du frykter kan forebygges.. leve i tro håp og gode tanker gjør enn kanskje litt lykkeligere enn å være sur, bitter og grinete ..
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 20. februar 2012 #23 Skrevet 20. februar 2012 Wedela sin olje mot strekkmerker fungerer på meg:)Kjøpes på helsekostbutikker.Oljer med eteriske oljer i går gjennom det øverste hudlaget så det hjelper:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #24 Skrevet 21. februar 2012 Jeg og fire venninner har brukt denne oljen og ingen av oss har fått strekkmerker. Det er kanskje helt tilfeldig, men jeg har trua. ;-) http://www.thesanctuary.co.uk/mum-to-be-stretch-mark-oil-details.htm Før fikk man kjøpt den på boots apotek, men nå må man bestille fra England. De sender raskt. Nå er jeg gravid med tvillinger, så jeg håper at den holder strekkmerkene unna denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå