Gå til innhold

A propos sex - har noen prøvd partnerbytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke det - enda. Men har et vennepar som vi har god kjemi med, og som er keen på det. Det som skurrer, er at de er såpass gode venner. Jeg er redd for at det kan bli anderledes etterpå, og derfor skade vennskapet...

Noen med erfaringer?

Skrevet

Hvordan skulle det IKKE skade vennskapet?

Skrevet

Vi er ganske frigjorte allesammen, og er ikke av den sjalu typen.

Jeg synes mannen til venninna mi er sexy, og hun synes min mann er sexy. Mennene er også med på det.

Så jeg tenker slik at dersom vi alle er åpne for det, uten annet enn sex som formål, så burde det være ok....?

Skrevet

Vi er ganske frigjorte allesammen, og er ikke av den sjalu typen.

Jeg synes mannen til venninna mi er sexy, og hun synes min mann er sexy. Mennene er også med på det.

Så jeg tenker slik at dersom vi alle er åpne for det, uten annet enn sex som formål, så burde det være ok....?

Har ikke prøvd partnerbytte, men har prøvd trekant med en kompis av typen. Det har vært helt uproblematisk i ettertid. Ingen sjalusi eller noe fra noen kanter. Når han er på besøk er det akkurat som det var før vi hadde trekant..

Tror jeg hadde gjort om ting er som du beskriver:)

Skrevet

Hm, skeptisk. Til og med Samantha i SATC sier at man må holde seg borte fra venner i sånne tilfeller..

Jeg kan ikke se annet enn at vennskapet blir drastisk endret iallefall. Har dere gjort lignende ting før? Et vennepar bør ikke være de første dere prøver med iallefall. Greit å teste ut egne følelser først. Hva om en av dere faktisk blir sjalu eller angrer hele greia? Hva om bare den ene synes det var fantastisk? Hva om det i ettertid kommer deres barn for øre? (Jeg hadde nok tatt min død av å finne ut noe sånt om mine foreldre og naboer jeg hadde et forhold til! Kleeeint!)

Det gjelder å trø varsomt.

Skrevet

Jo, skal innrømme at jeg er litt skeptisk. Ikke pga sjalusi, men for at vennskapene kan bli ødelagte....

Tror egentlig ikke det, da vi snakker veldig åpent om det aller meste med disse to.

Vi har ikke gjort dette før, men har heller aldri hatt slik kjemi med andre vennepar.

Mannen min har sett på at et annet par har hatt sex, men ikke vært med selv. Har ikke vært med på sånt selv, men jeg tenner veldig på den andre mannen, og kan godt tenke meg sex med han.

Tror ikke barna våre vil få rede på noe i ettertid foressten, det er liksom ikke noe noen av oss vil kringkaste:-D

Skrevet

Du angrer sikkert når venninna di innleder et forhold til mannen din:), men før den tid: Kjør på.

Skrevet

Hvorfor skulle vi innlede forhold til hverandre??

Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg tror dere bør tenke nøye igjennom dette for selv om dere nå er trygge op hverandre og ikke opplever sjalusi så kan det oppstå i etterkant av noe slikt.

Det er ingen som kjenner seg selv eller partneren sin 100% og du kan oppleve å sitte i en situasjon der du begynner å analysere den sex du og din mann har mot den sex han har hatt med den andre damen. "Var hun bedre?", "Er jeg dårlig?", "Hvorfor gjør han slik? Likte hun det? Har hun lært ham det? Han liker sikkert henne bedre enn meg" og din mann kan få samme reaksjoner med tanke på deg og den andre mannen.

Jeg sier ikke at det kommer til å bli slik, men det er en del fallgruver man ramler i selv om man ikke trodde det på forhånd, så tenk nøye igjennom dette!

Skrevet

Mannen min og jeg har drevet med partnerbytte i mange år. nå har vi en pause pga små barn.

Vi har ikke hatt sex med venner som ikke har blitt kjent med for formålet å ha sex med.

Vi har vært på klubber, i Norge, Dannmark, USA.

Skrevet

Takk for svar #10 og # 11.

Vi har aldri tenkt på swingersklubber, da det aldri har vært aktuelt før egentlig. Det var mennene våre som hadde snakket sammen om dette først.

Jeg har mange ganger vært helt gåen (he he), etter å ha danset tette danser med kameraten til mannen min. Så jeg er jo litt tent på ideen;-) Og venninna mi er det samme.

Skrevet

Har du allerede rota med han andre altså?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Og det har jeg heller ikke skrevet noen sted vel?

Skrevet

Høres ut som det kjapt kan bli kleint i ettertid. Er du så kåt på mannen til venninna at du risikerer forholdet ditt?

Skrevet

Jeg hadde aldri i mitt liv vurdert dette engang. Men folk er da forskjellige. Derfor må dere gjøre det dere føler er riktig for dere! Lykke til! :)

Skrevet

"A propos"???

Hva er det?

Ellers er ikke partnerbytte og gruppesex noe jeg tenner på, så derfor gidder jeg ikke.

Skrevet

Hvorfor må du spørre om det nr 17?

om du ikke skjønner hva hun mener så la være og les.

Skrevet

Komma er også en fin ting ;)

Og stor bokstav.......

Skrevet

Prøv å google det #17........

Ellers takk for et utfyllende og informativt svar...:-P

Skrevet

Skjønner ikke

Komma er også en fin ting ;)

Og stor bokstav.......

kan du ikke bare holde kjeften din og gå og grave deg ned i et hull langt vekke trenger ikke slike folk som deg.

Skrevet

Begge par kan jo snakke om mulige konsekvenser sammen, og hvordan man evt. vil takle det... I etterkant er det oxo viktig å sette noen ord på det, både som par og alle 4. Ser isåfall ingen grunn til at vennskapet skal bli ødelagt, mulig noe annerledes.. men det kan man jo være forberedt på. Jeg hadde helt klart gjort det, særlig når det er som du sier ikke et sjalusiproblem og at dere er så åpne med hverandre. ENJOY!!

Skrevet

Hm, skeptisk. Til og med Samantha i SATC sier at man må holde seg borte fra venner i sånne tilfeller..

Jeg kan ikke se annet enn at vennskapet blir drastisk endret iallefall. Har dere gjort lignende ting før? Et vennepar bør ikke være de første dere prøver med iallefall. Greit å teste ut egne følelser først. Hva om en av dere faktisk blir sjalu eller angrer hele greia? Hva om bare den ene synes det var fantastisk? Hva om det i ettertid kommer deres barn for øre? (Jeg hadde nok tatt min død av å finne ut noe sånt om mine foreldre og naboer jeg hadde et forhold til! Kleeeint!)

Det gjelder å trø varsomt.

Guriland.. skal man la barna bli styrende for hvordan man velger å praktisere sex.. det høres trist ut!
Skrevet

Ja, det har jeg prøvd. Helt uproblematisk. Hun og jeg er fortsatt bestevenner, og det har aldri vært noe sjalusi overhodet. Men det er fordi jeg vet at hun ikke hadde hatt noe glede av dette utover sexen...

Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg tror dere bør tenke nøye igjennom dette for selv om dere nå er trygge op hverandre og ikke opplever sjalusi så kan det oppstå i etterkant av noe slikt.

Det er ingen som kjenner seg selv eller partneren sin 100% og du kan oppleve å sitte i en situasjon der du begynner å analysere den sex du og din mann har mot den sex han har hatt med den andre damen. "Var hun bedre?", "Er jeg dårlig?", "Hvorfor gjør han slik? Likte hun det? Har hun lært ham det? Han liker sikkert henne bedre enn meg" og din mann kan få samme reaksjoner med tanke på deg og den andre mannen.

Jeg sier ikke at det kommer til å bli slik, men det er en del fallgruver man ramler i selv om man ikke trodde det på forhånd, så tenk nøye igjennom dette!

Dette tyder jo bare på at man har dårlig selvtillitt... og i dette tilfellet virker det som at de er trygge på hverandre. Men dersom dette er aktuelle tanker er det best å snakke igjennom før en setter i verk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...