Gå til innhold

når begynne med rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på snart 4 uker, når begynte dere med rutiner som faste tider og lære og roe seg selv, aktiviteter etc. syns det er litt vanskelig og vite når man skal begynne. han er jo så liten og når jeg ammer er det liksom ikke faste tiden kan være alt fra hver time til hver tredje. og han er jo kanskje liten for "lek" og aktivitet enda. vi tar massasje og strekk hver dag da :) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte sånn smått med rutiner da hun var 3 mnd. Da begynte jeg med rutiner på mat og sovetid.

Rutiner på lek, aktiviteter ol. har jeg aldri hatt og mat og soverutinene har alltid vært såpass fleksible at man ikke blir låst helt fast og slik at det ikke blir fullstendig kaos om man avviker litt fra rutinene.

Skrevet

Etterhvert som du begynner å kjenne barnet ditt vil det falle på plass av seg selv. Med mine har rutinene tatt form ved tremåneders alder.

Skrevet

Litt før tremåneders alder. Det er da de først er klar for det. Den første tiden må man følge babyens signaler, og de er ikke faste. Eneste vi startet med fra første stund var å skille mellom dag og natt.

Skrevet

Vi begynte også da prinsen var 3-3,5 mnd med rutiner.. og nå er han 5mnd og de fungere bra :) Men husk alle barn er forskjellige, og forandrer seg veldig mye hele tiden. Og det er altids perioder som kommer og rutiner må endres litt på :)

Skrevet

Ingen rutine på måltider, fri flyt og selvregulering. Skilte på dag og natt fra første stund. Fast leggetid på kvelden fra 6 uker ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...