Gå til innhold

uke27, og livmorhalsen blitt 06cm kortere. hjelp noen med erafinrger her?

tonesnupp

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på ultralydkontroll pga tvillingsvangerskap i dag, og da så de at at livmorhalsen min var blit halv cm kortere siden forrige kontroll for 3 uker siden.

fikk beskjed om å komme tilbake om en uke for å se om det stoppet opp, eller om de måtte sette meg på lungemodnings sprøyter. for da betydde det at fødsel var i gang.

Er bare 27 uker på vei.

De sa jeg måtte komme tilbake med engans hvis jeg fikk masse sammentrekninger hard make og hyppige kynnere og mens lignende smerter.

Begynte tenke en del over dette når jeg kom hjem, magen min har jo vært ganske stram på kveldene de siste dagene. jeg har høy smerte terskel og er usikker på hvor grensa da går før jeg ringer føde i forhold til ekstra undersøkelser da?

jeg synes det er vanskelig og kjenne forskjell på kynnere og spark nå da magen ofte er stram uansett.

Veldig usikker, vil ikke utsette de små for fortidlig fødsel heller.

S¨å lurer på hva det er jeg skal kjenne etter?

Jeg er førstegangs så alt dette er nytt for meg.

kjempe engstelig

Vennlig hilsen Tone

Fortsetter under...

Selve rier er som Mensensmerter, men at de kommer i tak. Så om du får samme følelse gjenntatte ganger, så vær obs på det. Ellers ingen erfaring med kort livmorhals, men virker som om de fleste blir se vell vende, så ville tatt det veldig med ro.

Jeg er 33 uker og har hatt maserier og sterke kynnere de siste to-tre ukene. Jeg har født to barn tidligere så kjenner godt igjen når kynnere går over i rier. Og jeg er så heldig at tross mye rieaktivitet er livmorhalsen fortsatt lang. Jeg blir roligere hver gang jeg har vært på føden og blitt undersøkt, og da roer riene seg ned også. Så jeg vil nesten anbefale deg å be om å bli undersøkt igjen når det har gått noen dager. Bare si at du er litt usikker på om den stramme magen bare er slik eller om du har gått med svake rier.

Lykke til!

Hvor lang var livmorhalsen nå da?

Den kan forandre seg stadig vekk. Av og til var den en halv cm kortere her også,mens den var like lang igjen gangen etter.

Om det er forskjellige leger som måler,så kan det også vise store forskjeller der.

Håper iallfall at du slipper en for tidlig fødsel. Ha lav terskel for å ringe om du merker mye sammentrekninger.

Hei :) Jeg er i uke 28 nå. Har hatt masse kynnere (opptil 12 hver dag) og mensliknende murringer siden uke 20. I uke 26 hadde livmorhalseb gått fra 4 sm til 2,5 på 3 uker. Fikk beskjed om å hvile mye. Kom tilbake på kontroll i uke 27 og da var den 3.6 igjen :)) Så det kan fint gå opp og ned. Ta det med ro, er et beste tipset mitt. Kynnere KAN påvirke livmorhalsen.Men for min del tror jeg ikke det har gjort det.. kynnererne kommer uansett om jeg ligger på sofaen hele tiden eller ikke.. vanskelig å si. Jeg er også førstegangsgravid og var i begynnelsen redd for at kynnerene skulle gåoveri rier.. men det har de ikkeda gjort enda :

Lykke til :)

tusen takk for alle gode råd.

jeg ble lagt inn på observasjon på søndag pga omgansyke, som førte til kraftige kynnere og enda mer forkorting.

ble satt på lungemodning med engang.

men magen roet seg nå og prosessen stoppet opp så nå får jeg være hjemme mot at jeg holder senga.

Annonse

Lykke til, Tonesnupp! Ligg så mye du orker og ta det veldig rolig! Du kan fortsatt gå til termin, og hvis ikke er det uansett fint med hver dag og uke som går før du føder! 2,5 uker siden jeg begynte med rier, og jeg er langt roligere nå enn jeg var! Han har sikkert vokst en halv kg siden da!!

Lykke til, Tonesnupp! Ligg så mye du orker og ta det veldig rolig! Du kan fortsatt gå til termin, og hvis ikke er det uansett fint med hver dag og uke som går før du føder! 2,5 uker siden jeg begynte med rier, og jeg er langt roligere nå enn jeg var! Han har sikkert vokst en halv kg siden da!!

lykke til til deg også.

lykke til til deg også.

Takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...