maroen Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Min første gang her.. Noen erfaringer med maca pulver og pergotime? Kan man ta dette sammen? Jeg har tatt maca pulver siste mnd uten merkbar forskjell. Tror mensen er på vei(en uke over tiden) så gikk vel ikke denne gangen heller:( Har en resept på pergotime jeg har ruget på, og vurderer å begynne med denne syklusen.. Erfaringer? På forhånd takk:)
spireønske Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Hei:) jeg begynner i morgen på min første dobbel kur med pergo. gleder meg til å se om det gir noe resultater:)
maroen Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2012 (endret) Spennende! Er fortsatt veldig usikker på om jeg skal. Blir i tilfelle om fire dager. Vet du om det er noe vits om man har el fra før? Er så utålmodig!! Endret 18. februar 2012 av Nåerdetvelmintursnart!
Maya86 Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 De sier vell at det beste er å bli gravid på egenhånd, men skjønner at du er utålmodig. Jeg ble det så fikk prøve, ble overstimulert så skal prøve noen andre. Jeg har EL av meg selv.
maroen Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2012 Du prøvde pergotime og ble det?
Maya86 Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Jeg ble utålmodig og i samarbeid med fastlegen, sykehuset og gynekologen fikk jeg prøve pergotime. Men ble overstimulert,for mange egg. Ble ikke gravid. Det var i forrige syklus, så nå er jeg i ny syklus. Pergoen hjelper måneden etter også, så jeg har merket den nå også. Er på dag 9 i dag, og har allerede hatt hetetokter, hodepine og slapp til nå. Kan jo være andre ting men kjenner det godt i eggstokkene nå. Skal ha EL til tirsdag. Har du prøvd å bli gravid lenge? Har du barn fra før?
spireønske Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har prøvd i 4 år uten å lykkes, så derfor skal jeg prøve pergo nå, å se om det kan gi litt fart på eggene mine Jeg har EL fra før av, men trengte vell kansjje bare litt hjelp for å bli gravid:) Pergo kan du bruke selv om du har EL fra før av ja
maroen Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har ikke barn fra før. Har prøvd i 10 mnd nå. Og jeg vet jo at man må regne med at det kan ta et år ++ men er som sagt utålmodig som de fleste sikkert er når man er klar for barn. Er SÅ usikker på om jeg skal begynne på pergo. Det gjør jo kanskje ikke noe å bare prøve?! Hva syntes dere??
spireønske Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Jeg ville prøvd pergo, tok mine første idag hva jør man ikke for å få barn ?! hihi, Lykke til
Maya86 Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 Jeg tror jeg ville ha prøvd, men selvfølgelig er det jo en del bakdeler med det. Men for all del, kjempe viktig å reise til gynekolog å ta en sjekk før du begynner. Og snakke med ho først. Det ville i hvert fall jeg gjort, så blir spennende å se hva du gjør. Lykke til.
maroen Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2012 Var på gyn sjekk for en uke siden. Hun sa det var opp til meg, men at j kanskje skulle vente til sommeren om ikke noe skjer. Men det er jo så lenge til. Har ikke noen som skal følge meg opp hvis j skal beg med pergo, men det gjør kanskje ikke noe. Jeg tror jeg gjør det.. Legen sa dag fem i syklusen. Dvs tir/ons. Håper j ikke får så mye bivirkninger. Gruer meg litt. Dere har begynt??
maroen Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2012 Du tok din første i dag ja! Spennende!! Hvilken dag er du i syklusen?
maroen Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. februar 2012 Maya, hvor lenge har dere prøvd?
spireønske Skrevet 19. februar 2012 #14 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er i dag 3 i syklussen, fikk beskjed av lege å starte på dag 3, å bruke pergo i 5 dager (dobbel kur, 2 tab. dagelig) Har ikke kjent noe bivirkninger enda:)!
Maya86 Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Vi har vært uten prevensjon i tre år ca. Prøvd ordenlig i 2 år før jeg ble gravid i fjor, men jenta vår døde etter 23 uker i magen min den 8. Juni. Så har vi prøvd for fullt sida dødfødselen. Har hatt 9 pp pga noen korte sykluser innimellom. Tror EL kommer i dag eller i morgen, spent. Da er det jobb. Må stikke, ha en fin dag.
spireønske Skrevet 20. februar 2012 #16 Skrevet 20. februar 2012 Maya86, det var virkelig trist å høre Håper en ny spire snart begynner å vokse for deg jeg! <3 vært i 4 år uten p-piller! Nå håper jeg pergoen virker, er sååå lei av negative tester, å er virkelig klar for en liten en! * Ha en fin dag på jobb, klem:)
maroen Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2012 Ja, det virkelig trist! Krysser fingrene for dere begge! Jeg har jo ingenting å komme med sånn sett mtp hvor lenge dere har prøvd! (tror j har bestemt m for å ta kun denne kuren så la det gå sin gang..)
maroen Skrevet 25. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 25. februar 2012 Hvordan går det med dere? Er på dag fire m pergo. Foreløpig ingen bivirkninger for utenom heterokter om natten..
spireønske Skrevet 25. februar 2012 #19 Skrevet 25. februar 2012 Hei jeg tok mine sisste tabbiser på torsdag, etter 5 dager med dobbel dose;) Eneste bivirkningene jeg har hatt er hetetokter, men det kun av å til på dagtid KLEM
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #20 Skrevet 25. februar 2012 faa mannen til aa ta saedprøve! kanskje det er svømmere som ikke virker... dumt aa dytte i seg masse hormoner om det er mannen som er problemet... bare en liten tanke....
spireønske Skrevet 25. februar 2012 #21 Skrevet 25. februar 2012 mannen er ikke probleme her, men eggene mine som er treige, så derfor begynte jeg på pergo, etter å ha prøvd i 3-4 år
maroen Skrevet 26. februar 2012 Forfatter #22 Skrevet 26. februar 2012 Står bra til hos min mann og..
Maya86 Skrevet 26. februar 2012 #23 Skrevet 26. februar 2012 Her har EL vært, var på dag 14 og nå er jeg på dag 17. Er jo i hormonfri måned men Pergoen skal funke. Har hatt mye EL smerter og stikking i brystene. Noe jeg ikke pleier å ha. Blir spennende å se om det går denne syklusen. Hvis ikke er det å starte på hormoner neste syklus. Når har dere ikm? Jeg har ca 9. Mars.
maroen Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #24 Skrevet 29. februar 2012 Så stas!! Jeg merker ingenting. Tok en el test i går, svak positiv.. Vet ikke når j skal forvente el og ikm for den saks skyld. Hatt tre forskjellige sykluser siste mnd.. Først fire så fem så seks.. Er hvertfall 12 dager siden j fikk tr, og 8 dager siden start av pergo. Håper det dukker opp noen symptomer snart..
spireønske Skrevet 1. mars 2012 #25 Skrevet 1. mars 2012 Jeg husker ikke helt når Ikm er, men jag er iallefall på dag 14 i syklusen Blir spennende å se om all senge kosinga og pergotime tablettene har fungert hehe.. men jeg har hørt att mange av de som går på pergo, blir gravide i pause mnd, den mnd dem ikke tar pergo Krysser fingra for oss alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå