Gå til innhold

Inntak av drikke 5.5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bekymret over om lillefrøken får nok væske i seg....

Hun spiser nesten 2 fulle grøtmåltider, og endel 'middag' pr dag. Hun får en flaske med mme ved hvert måltid, men drikker ikke så mye lenger. I det siste har hun bare drukket 3-400 ml mme om dagen, pluss væskeinnholdet i grøten (2*100 ml). Hun er snart 9 kg.

Har prøvd vann og vann blandet med babysaft, hun vil ikke ha noe!

Er dette for lite? Hva kan jeg evt gjøre for å få i henne mer væske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på om hun drikke for lite. Men jeg vet at det tar litt tid for dem å bli vant med vann. Jenta mi er også 5,5 måneder t hun drikker vann til alle måltider (3 til dagen) og vann om natten og litt innimellom. Men det tok ett par uker før hun skjønte at hun skulle drikke vannet. Vi befinner oss i utlandet, og det er ca 30 grader her så hun må drikke vann i tillegg til at jeg ammer henne.

Skrevet

Takk for svar :)

Drikker hun vann fra vanlig tåteflaske, og hvilken temperatur på vannet?

Skrevet

Så lenge du tilbyr vann til alle måltider og gir mme etterpå regulerer de væskeinntaket selv og tar det de trenger.

Skrevet

Hun drikker ingenting fra tåteflaske... Har prøve flere ganger.. Men hun drikker fint fra 'sippy cup' ( har helt glemt det norske navnet, men sånn kopp med lokk som de kan bruke fra ca 4 måneder) vannet er kokt og avkjølt til ca romtemperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...